Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)

<< < (6/8) > >>

88k5:
^
Tuohon Rimoriin liittyen; uskoisin 7 hlö pitävän paikkansa. Niiden kolmen selkämenosuuntaan lannevyöt saa piiloon kuten omani 2 paikan osalta. Loput 2 paikkaa ovat tuo auton "ojanpuolen" dineten puolella - 3-pistevyön osa näkyy selkänojassa. Kuskipuolen pikkudineten naamamenosuuntaan -paikka ei ole ajonaikainen paikka (8., jos olisi), eikä sillä siis ole myöskään vöitä..

Eli paikat laskien; 7 hlöä. Ja kun 100-autosta kyse, kaikkien paikkojen pitää olla vyöllisiä..

Toinen juttu on - jos on paljon paikkoja, ei ole vastaavasti edes vähempipaikkaisen edestä säilytystiloja. Nää on kompromisseja joista valita  ;D

E: noissa selkämenosuuntaan -paikoissa kuuluisi olla irroitettavat niskatuet - ainakin meikä Rimorissa on. Toinen (tyhjä istuin) pidetään kotona, koska näkyvyys eteen perämatkustajalla paranee..

Raksaus:
Joskus on kivempi olla väärässä kuin ilonpilaaja. Ja tosiaan tuo on nykyään tehty sen verran helpoksi, että jos on tosissaan kiinnostunut niin aina kannattaa tilata faktat itselleen. Siitä nuo tiedot saa aina varmemmin, kuin täältä huutelijoilta ja joskus tosiaan myös varmemmin kuin myyjältä.

Kompromisseja joutuu tässä harrastuksessa melkein jokainen tekemään ja päätös kannattaa aina tehdä ensisijaisesti omista lähtökohdista ja mieltymyksistä. Ei siitä mitä muut asiasta sanovat. Joskin täältä saa kyllä varsin asiantunteviakin neuvoja jotka kannattaa ainakin itse pohtia.

Heitääisin sellaisen kysymyksen, että onko sinulla jokin muukin syy kuin ajokortti tuolle 3500 kg rajaukselle? Itsellekin tämä toki oli kriteeri, mutta en osaa sanoa olisiko tuolle määrälle paremmin tarjontaa C-kortillisissa autoissa? Tuleehan tuolle jonkin verran kustannusta, kun kortti maksaa sitten sen tonnin tai vähän päälle. Ja jos haluaa että joku muukin ajaa, niin joutuu aina maksamaan lisää. Ja tuo koko ja lisäpaino ei välttämättä mene lainkaan paikkamäärään. Itse olen törmännyt varsin painaviinkin kahden hengen käyttöön tarkoitettuihin autoihin. Mutta jos budjettiin mahtuu tuo Rimorikin, niin sitten voisi miettiä löytyisikö C-kortillisesta jotain vaihtoehtoa myös ja budjetoi siihen hintaan sitten tuon korttiin tarvittavan lisäpanostuksenkin.

iVaanari:
No juu B-kortti siksi juurikin, ettei tulisi liian epäreiluksi, kun itse vain saisin ajaa. Myös sukulaisia ja muutamaa kaveria olen ajatellut.
(Tiedän, pitäisi aina ajatella vain itseä...)
Etsinnässä mukana toki C-kortilla ajettavat myös, että jos sattuu juuri sellainen missä kaikki natsaa, niin sitten se kompromissi tehtäisiin siinä kohtaa.

88k5:
Se kokonaismassa (3.5tn) jakaa kovinkin m-autot - ei pelkästään kuormankantokyky. Jokaiseen hlö määrään sisältyy (ruumis 67 kg), jokaiseen hlöön matkatavaraa 8 kg, jokaiseen asuntometriin (jokin kilomäärä jota en muista).. kovin pitkälle ei 300-500kg riitä.

On helppoa neuvoa, osta >3.5tn auto, osta c/c1-kortti jne.. eikä sekään riitä, jos kevytperäkärryä kummoisempaa meinaa vetää.. ei auta, jos toinen kehuu että "mulla on.. " massia vai korttia..  ;D
Kaikkea ei edes rahalla saa. Satkua ei saa ajaa, ja on paljon mikä on yli 3.5 tonnisilta kielletty, varsinki jos ulkomailla reissaa. Osasta pääsee rahapussilla - kaikista ei..

Ei me muut voida kuin "lyödä faktoja pöytään" - kysyjä kerää siitä mitä haluaa..  8)

iVaanari:
Paljon hyviä kommentteja tullut. Mielestäni hyvää keskustelua aiheesta. En tiedä helpottaako etsintää, ehkä jopa vaikeuttaa, mutta ainakin osaan ottaa enemmän asioita huomioon. Luovuttaa en aio.

Luultavasti pistän koko perheen dieetille aina ennen matkaa.  Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View