Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Matkailuauto isolle perheelle (B-kortti)

<< < (5/8) > >>

Rolleri:
^ Ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin alle 3v:tä ei saa kuljettaa ilman turvaistuinta, jolloin siis pelkkä lantiovyökään ei usein riitä.

Aakku:
Joskus näistä turvavöistäkin pähkäiltiin....

Itse käytän muistikirjana "Katsastajan käsikirjaa", kun noiden vanhojen kulkimien kanssa touhuan.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/5b3f290101b3430d21e273b03487d636/4733-KatsastajankasikirjaVersio20.pdf

iVaanari:
Hyvä tietoisku tähänkin väliin tuo käsikirja.
Mutta näemmä näitä 7 vöisiäkin löytyy kun juuri ilmestynyt myyntiin moinen.
http://www.nettikaravaani.com/rimor/transit/1462838
Täytynee budjettia tarkastella uusiksi.

Raksaus:

--- Lainaus käyttäjältä: iVaanari -  7.08.2016     kello on 22:18 ---Hyvä tietoisku tähänkin väliin tuo käsikirja.
Mutta näemmä näitä 7 vöisiäkin löytyy kun juuri ilmestynyt myyntiin moinen.
http://www.nettikaravaani.com/rimor/transit/1462838
Täytynee budjettia tarkastella uusiksi.

--- Lainaus päättyy ---

En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta kuvia katsoen ihmettelen voiko tosiaan olla rekisteröity 7:lle? Auto vuodelta 2011 ja turvavöitä ei ainakaan kuvissa vaikuta olevan näkyvillä kuin kahdessa paikassa pöytäryhmissä. Mitä itse olen näitä katsonut aikoinani, niin uudemmissa tuntui olevan vakiona nuo kolmipistevyöt takanakin. En tiedä onko näitä jotenkin "poistettu" tai laitettu piiloon? Lisäksi hantin puolen pöytäryhmän selkä menosuuntaan paikoissa on varsin matalan näköinen selkänoja, jotta siinä nykysäännösten mukaan saisi matkustaa. Jos auto olisi selkeästi vanhempi niin uskoisin istuinpaikkamäärän, mutta nyt suhtautuisin varsin varauksella. Jos käyt katsomassa niin elä luota myyjän sanaan vaan katso rekisteriotteesta tai näkeehän tuon jo jos tilaa auton tiedot netistä.

Itse olen käynyt kun metsästettiin asuntoautoa katosmassa vanhaa integroitua Hymeriä joissa turvavöitäkin oli neljät ja lisäksi selkä menosuuntaan paikkoja, mutta rekisteriotteessa luki kolme. Nettikaravaanin ilmoituksessa mainostettiin kuitenkin auton olevan kuudelle. Selvittelin asiaa pidempäänkin kun auto vaikutti muutoin ihan potentiaaliselta meille. Katsastuskonttorin sekä Hymerin maahantuojan ja hänen kauttaan tehtaan kanssa käydyn keskustelun jälkeen selvisi, ettei tuota saa painojen takia korotettua tuota matkustajamäärää. Siksi olimme pakotettuja katsomaan muualle. Sama Hymer oli vielä pitkään myynnissä nettikaravaanissa väärillä paikkamäärillä, eli niillä mitä sinne loogisesti saisi istutettua. Eli ihan sokeasti ei kannata luottaa varsinkaan yksityisten ilmoitusten tietojen paikkaansa pitävyyteen.

En tosiaan ole mitenkään pilkuntarkasti näihin perehtynyt, joten käsityksiäni näistä nykysäädöksistä saa kernaasti korjata. Ja jos on laillinen ja sopiva peli niin siitä vaan.

iVaanari:
Tarkistan aina kiinnostavan auton tiedot ja tuo on tosiaan 7 rekattu. Toki täytyy tarkistaa vyöt ettei katsastuksessa ole unohtunut.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View