Tekniikkakeskustelut > Projektit
Vanhan vaunun korjaus vuokrakäyttöön
delfiini:
Kaverilla on enemmän kokemusta kuin minulla ja minä enemän tässä hommassa auttajan roolissa. Olemme pikku pojista asti värkänneet kaikenlaisia puutöitä. Thumb
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: delfiini - 5.08.2016 kello on 13:53 ---Kaverilla on enemmän kokemusta kuin minulla ja minä enemän tässä hommassa auttajan roolissa. Olemme pikku pojista asti värkänneet kaikenlaisia puutöitä. Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Tulee varmaan hyvä vaunu vuokralle Thumb
Ossi66:
Thumb
Tässä pohjaa mitä voi remontilla tavoitella ;)
http://arvostettu.com/mies-remontoi-vuonna-1988-valmistetun-asuntovaunun-ja-remontin-lopputulos-on-todella-upea/
Wiki:
--- Lainaus käyttäjältä: delfiini - 5.08.2016 kello on 12:48 ---Harrastus mielessä ajattelin tehdä. Tartotuksena olisi ite myös käyttää vaunua. Tossahan olisi ideaa vuokrata vaunu lemmikkieläin omistajille, kun itekin tulen käyttämään lemmikkejä vaunussa. Olen lukennut että tiettyyn rajaan asti saa tienata vero vapaana. En muista paljonko se raja on. Tällä projektilla ei ole mitään aikarajaa. Aloitamme vasta sitten kun kaveri tulee ulkomailta.
--- Lainaus päättyy ---
Vuokratulot
Vuokratuloa syntyy esimerkiksi siitä, kun annat asunnon, auton, veneen tai koneen toisen käyttöön korvausta vastaan. Vuokratulo on pääomatuloa, jonka veroprosentti on 30 000 euroon saakka 30 % ja sen jälkeen 34 %.
Mikä on vuokratuloa?
Vuokratuloa saat, kun annat omistamasi tai hallitsemasi esineen käyttöoikeuden toiselle rahakorvausta tai muuta rahanarvoista etuutta vastaan. Tavallisimmin vuokralle annetaan osakehuoneisto tai kiinteistö, mutta vuokratuloa on myös korvaus, joka on saatu esimerkiksi viikko-osakkeen, auton, asuntovaunun, veneen tai koneiden ja laitteiden luovuttamisesta toisen käyttöön.
Vuokratuloa ovat vuokran lisäksi muut vuokralaisen vuokranantajalle maksamat maksut, kuten vesimaksu tai autopaikan vuokra. Vuokravakuus sen sijaan ei ole vuokranantajan tuloa muuten kuin silloin, jos vakuus käytetään maksamattoman vuokran kuittaamiseen.
Vuokratulo on veronalaista pääomatuloa
Vuokratulot verotetaan pääomatuloina. Pääomatulojen veroprosentti on 30 000 euroon asti 30 %. Jos pääomatuloja on yli 30 000 euroa, ylimenevän osan veroprosentti on 34 % (vuonna 2015 ylimenevän osuuden veroprosentti oli 33 %).
Yllä suora lainaus verohallinnon sivuilta. https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Vuokratulot
Vuokratulot ovat yksityishenkilölle veronalaista pääomatuloa eikä niissä ole mitään tulorajaa mistä alkaen ne olisivat veronalaista sensijaan arvonlisäverotukses sa on alaraja nykyään 10.000 euroa vuodessa.
Lisäksi pitää huomioida, jos vuokrattavaa asuntovaunua, mökkiä yms. käytetään myös itse, niin siltä osin kulut (vakuutusmaksut yms) eivät ole vähennyskelpoisia.
Pekka:
Ei tosta harrastuksesta mitään verotettavaa tuloa synny, kun vähentää kulut tuotoista.
Erotus on tappiota. Sen voi vähentää mistä haluaa. Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta