Tekniikkakeskustelut > Projektit

Vanhan vaunun korjaus vuokrakäyttöön

<< < (4/7) > >>

Yrjö:
  Me olisimme aikanaan vuokranneet vaatimattoman vaunun sopivaan hintaan. Kun ei sellaista löytynyt, oli vain uusia/kalliita tarjolla, pistimme kalliin vaunun vuokrahintaan n. 50 % lisää saimme tuon nykyisen omaksi.
  Valtaosa tietenkin haluaa vuokrata hienon ja kalliin vaunun, ehkä kuitenkin vaatimattomalle vaunulle joku vuokraaja löytyy?

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö -  4.08.2016     kello on 22:36 ---  Me olisimme aikanaan vuokranneet vaatimattoman vaunun sopivaan hintaan. Kun ei sellaista löytynyt, oli vain uusia/kalliita tarjolla, pistimme kalliin vaunun vuokrahintaan n. 50 % lisää saimme tuon nykyisen omaksi.
  Valtaosa tietenkin haluaa vuokrata hienon ja kalliin vaunun, ehkä kuitenkin vaatimattomalle vaunulle joku vuokraaja löytyy?

--- Lainaus päättyy ---

Eläinperheen on vaikea löytää vuokrattavaa vaunua/ autoa, siinä yksi iso kohderyhmä.

Joko:
Eläinperheet oli hyvä pointti, varmasti kysyntää on sellaiselle kunnolliselle vaunulle mihin voi ottaa eläimetkin joukkoon.
Muutama käytännön juttu, verotus? Osaako joku sanoa miten tuota pyöritetään laillisesti ilman toiminimeä? Koska jos tuota nyt yleisesti mainostat että vuokraatte vaunuja niin täytyy siitä silloin olla tulojakin jotka verottaja aina kiinnostavat, tottakai osan tietsti saa suoraa käteenkin (vaikka ei niin saisi tehdä....) mutta joku taasen voi haluta kuitin (harva). Vakuutukset, vanhaan vaunuun et saa kaskoa ainakaan minä en saanut -88 vaunuun (onko yhtiökohtaisia eroja missä raja menee?). En näe tuossa kyllä mitään kamalan suurta tienaamisen rakoa, jos tuota puhtaasi "rahankiilto" silmissä tekee niin eikö olisi helpompi ostaa uusi siirrettävä palju (~2500e) ja laittaa se järkevällä hinnoittelulla vuokralle. Menekkiä on pitkin vuotta ja vikakohteita ehkä joku sadasosa siitä mitä tuollaisessa vanhassa vaunussa voi olla. Toki silloin näen tässä järkeä jos tarvitset vaunua sillointällöin itse ja lopun aikaa vuokraat muille ja harrastuspohjalta niin homma ihan ok. Tienaamisen kannalta en näe järkeä. Eikä minun hermot ainakaan kestäisi kun kovan remontin jälkeen se vaunu tulee vuokrareissulta ja "se vähän kraapaisi johonkin kiinni"

Alan:
Ite olen hyvin haluton vastaamaan näihin yhden lauseen kysyjien/kommentoijien juttuihin, kun ei ole mihin vastata. Tästä vaan välittyy kuva siitä, että ollaan lähdössä "soitellen sotaan" ainakin vanhan hankinnan ja vuokrauksen, kenties korjauksenkin osalta. Kun kertoo asiastaan laajemmin saa parempia mielipiteitä.

delfiini:
Harrastus mielessä ajattelin tehdä. Tartotuksena olisi ite myös käyttää vaunua. Tossahan olisi ideaa vuokrata vaunu lemmikkieläin omistajille, kun itekin tulen käyttämään lemmikkejä vaunussa. Olen lukennut että tiettyyn rajaan asti saa tienata vero vapaana. En muista paljonko se raja on. Tällä projektilla ei ole mitään aikarajaa. Aloitamme vasta sitten kun kaveri tulee ulkomailta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View