Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Mitä öljyä Ducato -92 vaihteistoon?
Raksaus:
Vastataan tähän ketjuun kun täällä on asiaa käsitelty. Eli huoltoon olisi menossa -89 Ducato 2.5 litraisella diesel-koneella. Pyysin vaihtamaan myös vaihtostoöljyt ja lupasin kertoa paljonko sinne haluan, kun olin tästä ylitäytöstä lukenut. Nyt pitäisi siis selvittää paljonko tuota ainetta tuonne haluan laittaa.
Velnumhan tuossa antoi vinkkiä, mutta kun itse olin myös aiemmin kuullut tämän 0,5-0,7 litraa vinkin. Pitääkö selvittää jostain salapoliisityöllä vaihteiston tyyppi vai miten tulee menetellä? Vai onko joku määrä mitä on helppo heittää huollossa jolloin on turvallista jatkella eteeenpäin.
mjh48:
2.5 TD vm -89 vaihdelaatikkoon kuuluu virallisen ohjeen mukaan (siis se suurempi määrä) 1,95 l GL-4 öljyä.
En tiedä onko ilman turboa sama määrä. Alkuaa se on ollut 1,2 litraa
2 l on sopiva määrä. Jos auto on käynyt aikoinaan virallisessa huollossa mitta tikussa pitäsi olla merkittynä myös tuo uudempi täyttö.
Tuolla 2 litaran täytöllä ajelin 17 vuotta, kerran meni laatikosta yksi laakeri, mutta ei rattaita.
Raksaus:
Mistä tuo lisäys tapahtuu? Ja missä on mittatikkunäissä Vanhoissa Ducatoissa?
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus - 3.05.2018 kello on 14:45 ---Mistä tuo lisäys tapahtuu? Ja missä on mittatikkunäissä Vanhoissa Ducatoissa?
--- Lainaus päättyy ---
Mittatikku on vaihteiston päällä ja näkyy kun poistaa vararenkaan.
Ainakin minä (180cm) yletin tikkuun yläkautta.
Öljyn täyttö tehtiin siitä samaisesta mittatikun reiästä muoviputken ja tratin avulla. Letkun n. 10mm pää laatikkoon ja toiseen päähän tratti ja kaatamalla öljyt sisään.
Se valuttaminen ottaa hiukan aikaa, mutta toimii kutenkin.
MCL:
Ylempänä kuvassa oleva Mobilube HD on GL-5 öljy ja mikäli valmistajan suositus on GL-4 niin silloin kyseinen öljy ei ole välttämättä erityisen hyvä vaihtoehto.
Teksitissä taas mainittiin eri öljy, joka on GL-4.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta