Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Mitä öljyä Ducato -92 vaihteistoon?
turhapuro:
Olisi ajankohtaista vaihtaa lootaöljyt vm -92 2,5 TD- ducaton 5-vaihteiseen laatikkoon.
Mitäs öljyä siihen alunperin suositellaan / mitä olette käyttäneet ja montako litraa menee?
"Ylitäyttö" lienee toimiva keino jatkaa lootan ikää kun ei ainakaan vielä ääntele ääntele ja 5-vaihdekin toimii toistaiseksi hienosti. -tosin vitosta onkin käytetty vasta matkanopeuksissa.
velnum:
MOBILUBE GX 80W-90 GL-4 1L x2 ja jos haluaa .....Forte 1 xDiff and Gear Treatment
Yleensä Itse olen aika kebsinen noiden lisäaineiden suhteen,mutta ainakin itse huomasin forten kanssa on selvää hyötyä.
mutta jokainen tekee itse valintansa.
HarriOlavi:
--- Lainaus käyttäjältä: turhapuro - 3.08.2016 kello on 09:01 ---Olisi ajankohtaista vaihtaa lootaöljyt vm -92 2,5 TD- ducaton 5-vaihteiseen laatikkoon.
Mitäs öljyä siihen alunperin suositellaan / mitä olette käyttäneet ja montako litraa menee?
"Ylitäyttö" lienee toimiva keino jatkaa lootan ikää kun ei ainakaan vielä ääntele ääntele ja 5-vaihdekin toimii toistaiseksi hienosti. -tosin vitosta onkin käytetty vasta matkanopeuksissa.
--- Lainaus päättyy ---
Vaihdatin laatikon öljyt huoltoliikkeessä edes menneeseen Ducatoon. ( 2,5 TD vm.1991) Öljylaatua en tiedä, mutta kun lueskelin erilaisia foorumeita liittyen "ylitäyttöön," pyysin huoltoliikettä laittamaan maksimimäärän päälle 0,7litraa enemmän.
Hutikuti:
Vaihdoin laatikkoon RED Line MT-90 alkukesästä. Kallistahan tuo on mutta tuota ovat isot pojat kehuneet :). Pöntössä on 0,946 litraa ja laitoin kaksi pönttöä laatikkoon joten tuli 0,3 l yli suosituksen. Hyvin on lutmakasti vaihteet menneet päälle ja pysyneetkin.
velnum:
Ensin muutama asia fakta,Ykkös alustaiset Fiat ducato 1994 asti vaihdelaatikon auton öljyn määrä on,1,85 l. Yli täyttönä voitelun kannalta 2L riittää aivan mainiosti.
Ainoastaan MG5TU -vaihdelaatikolla varustetut ducatot ,2,pensa ja 1.9 d 2,5 l ylitäyttö molemmissa olisi suotava 05-07l
ja 2,5.d 2,75l --------------- :---------------------------
Öljyn merkillä ei suurta merkitystä loppuun ajetussa lootassa ,ainoastaan että on 85w-90 ja manuaali laatikolle tarkoitettu. Jos vaihteisto runkolaakerit alkaa oleen tiensä päässä. Ei siihen auta mikään merkki öljyt käännä , korjaamaankaan varsinaista ongelmaa. ::)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta