Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Mitä öljyä Ducato -92 vaihteistoon?
kimi:
Minulla on ollut tapana pitää öljypullot kuumassa vedessä ennen täyttöä, nopeuttaa huomattavasti tuota operaatiota.
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: MCL - 3.05.2018 kello on 16:18 ---Ylempänä kuvassa oleva Mobilube HD on GL-5 öljy ja mikäli valmistajan suositus on GL-4 niin silloin kyseinen öljy ei ole välttämättä erityisen hyvä vaihtoehto.
Teksitissä taas mainittiin eri öljy, joka on GL-4.
--- Lainaus päättyy ---
Minulle korostettiin nimenomaan öljyvaatimuksen olevan GL-4, GL-5 kuulema aiheuttaa ongelmia vaihteiden päällemenon kanssa.
Nykyään taitaa vain nuo öljyt olla aika usein GL-4/GL-5, sitäkin oli minulla laatikossa ilman ongelmia.
Raksaus:
--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 3.05.2018 kello on 16:00 ---Mittatikku on vaihteiston päällä ja näkyy kun poistaa vararenkaan.
Ainakin minä (180cm) yletin tikkuun yläkautta.
Öljyn täyttö tehtiin siitä samaisesta mittatikun reiästä muoviputken ja tratin avulla. Letkun n. 10mm pää laatikkoon ja toiseen päähän tratti ja kaatamalla öljyt sisään.
Se valuttaminen ottaa hiukan aikaa, mutta toimii kutenkin.
--- Lainaus päättyy ---
Missä kohtaa vaihteistoa tuon pitäisi olla? Minulla menee monenmoista letkua ja putkea tuossa ennen vaihteistoa että kokonaan sitä ei näe kunnolla joten hieman on vaikeaa. Pyysin Hyvinkään ammattikoululla lisäämään kaksi litraa öljyä. Lisäsivät puolitoista. Sain sentään puoli litraa mukaan, että voin lisätä itse, mutta nyt pitäisi sitten osata tehdä tuo lisääminen jotenkin.
Tuossa edessä siis menee putkea ilmanputsaajalta moottroille ja jos nyt oikein ymmärrän jotain jäähdytysnesteputki a ja/tai lämmönvaihtimen letkuja.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus - 18.05.2018 kello on 23:52 ---Missä kohtaa vaihteistoa tuon pitäisi olla?
--- Lainaus päättyy ---
Aika päällähän se on (jos tikku yleensä on, ei kaikissa).
Koitas katsella 'alakautta'.
Raksaus:
Alakautta yritin mutta ei onnistu sekään mitenkään nopeasti, kun se pohjalevy on sen verran pahasti tiellä, että vaatisi poistoa.
Tänään ajelin muutaman kilsan lenkin. Parkkipaikalla vekslatessa tuntui että vaihteiden päälle meneminen oli hankalampaa kuin aiemmin. Ja vapaalla ollessa liikuttelu on jäykempää. Onko tämä normaalia?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta