Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Vetoautoksi Citroën C4 1.6 ?
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: volvo - 13.07.2016 kello on 20:11 --- jäi nyt epäselväksi onko tämä tulos sinun vaunu ja c4 vai yleisesti vaunu ja c4 veto-autona?
--- Lainaus päättyy ---
Sinähän voit sieltä linkistä katsoa mikä antaa minkä tuloksen ja millä veturilla, ei siihen minua tarvita ;D.
Minulla ei ole C4:sta, eikä tuollaista vaunua. Valitsin vaunun joka lähelle tuon Citroenin maksimi vetopainoa. Oma vaununi menee painossa reippaasti ohi tuosta.
teebasso:
Harmittavan ylimielisiä nuo "eniten vetäneen " lausunnot. Masentavia. Itse 40v erilaisia koppeja kiskoneena sanoisin sitikan hyvin riittävän laillisiin nopeuksiin. Kun elämän pääasia ei ole pelkästään karavaanailu vaan lomasta nauttiminen vaunun kanssa niin on yhden tekevää pitääkö muille näyttää miten kulkee. Leppoisasti hermostumatta matkaa tekemään vaan. Kyllä teho ja vääntö riittää jos ei jokapäivä reissuun lähde. Itsellä ei kyllä alle kakslitraisia ole ollut mutta reissussa kaverien kanssa joilla ollut alle puolitoista litraisia kaasarikoneita. Kukaan ei pahemmin jalkoihin jääneet. Lehmänhermot esiin ja huippuvaanareiden sekaan vaan !
Alan:
Se on niin käytöstä kiinni. Varmaan menee harvakseltaan tai lyhyitä matkoja vetävällä pienemmälläkin koneella. Jos tekee oikeasti pitkiä reissuja, niin pakko on veturiinkin panostaa enemmän.
teebasso:
Juu Alan. Asenteesta on pitkälti kysymys. Jos leiripaikalle saapuu hikisenä ajamisesta stressaantuneena ei lie illan istumisesta suurta häppeninkiä ole odotettavissa. Parisuhde koetuksella. Muutenkin reissaaminen pitää ottaa leppoisasti eikä näyttämisenä muille tahi akalle kuinka kova kuski olen. Muuten kannattaa elämää etsiä muilta ....... !
kimi:
Mikä nyt mättää.
Aloittaja harkitsee vaunun hankkimista ja veturina mainittu Sitikka jolla saa vetää 1500kg. Tuolla pystyy vetämään sen mikä on luvattu ja pitkälti sitten on asennekysymys ja reittivalintakysymy s miten vetämisen toteuttaa.
Ei tuo ihanneyhdistelmä ole mutta ei vasta-alkajan kannata myöskään aloittaa ostamalla huippuveturi jos harrastus muuten ei ole mieleen. Satsaa mieluummin siihen vaunuun sen minkä pystyy ja jos harrastus muuten tuntuu hyvältä on aika päivittää veturi, mahdollisesti.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta