Matkailukeskustelut > SFC-alueet

SF-Caravan ry:n ongelma

<< < (51/99) > >>

Wiki:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 27.11.2016     kello on 22:54 ---Mistä tiedät, että asiaa ei olisi jo tutkittu ? Ei nimittäin ole ihan uusia asia.

--- Lainaus päättyy ---

Kuten kirjoitin olen rivijäsen enkä tiedä onko asiaa selvitetty. Mutta käytäntö vaikuttaa niin selvästi lainvastaiselta, että ei ole mielestäni todennäköistä, että asiaa olisi verottajan kanssa selvitetty.

Joku kirjoitti edellä,  jotakuinkin niin, että yhdistykset ovat tehneet veroilmoitukset ja maksaneet elinkeinotoiminnast a verot (alv ja yhteisövero) ja siksi verottaja olisi menettelyn hyväksynyt. Isäntävelvoite ei käy ilmi tilinpäätöksistä tai veroilmoituksista, joten sillä perusteella verottaja ei voi tietää menetelystä. Veroilmoitukseen ei liitetä pöytäkirjoja yms. asiakirjoja.

Jos toimit oman yhdistyksesi hallinnossa otapa selvää asiasta tarkemmin. Rivijäsenenä ja ei kausipaikkalaisena asia ei koske minua henkilökohtaisesti muuten kuin että jäsenmaksurahojani pahimmillaan voidaan käyttää veroseuraamuksiin.

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: Wiki - 27.11.2016     kello on 23:06 ---Kuten kirjoitin olen rivijäsen enkä tiedä onko asiaa selvitetty. Mutta käytäntö vaikuttaa niin selvästi lainvastaiselta, että ei ole mielestäni todennäköistä, että asiaa olisi verottajan kanssa selvitetty.

Joku kirjoitti edellä,  jotakuinkin niin, että yhdistykset ovat tehneet veroilmoitukset ja maksaneet elinkeinotoiminnast a verot (alv ja yhteisövero) ja siksi verottaja olisi menettelyn hyväksynyt. Isäntävelvoite ei käy ilmi tilinpäätöksistä tai veroilmoituksista, joten sillä perusteella verottaja ei voi tietää menetelystä. Veroilmoitukseen ei liitetä pöytäkirjoja yms. asiakirjoja.

Jos toimit oman yhdistyksesi hallinnossa otapa selvää asiasta tarkemmin. Rivijäsenenä ja ei kausipaikkalaisena asia ei koske minua henkilökohtaisesti muuten kuin että jäsenmaksurahojani pahimmillaan voidaan käyttää veroseuraamuksiin.

--- Lainaus päättyy ---

Itseasiassa rivijäsen myös. Tämä isäntävelvoite on niin yleinen ja pitkään toiminut käytäntö koko suomessa, että olisi ihme, jos verottaja ei olisi tätä käynyt läpi jo ajat sitten.

Tämä isäntävelvoite on liittotason asia ja heidän tehtävä on  pitää huoli siitä, että SFC yleiset käytänteet ovat ajantasalla ja toimivat yleisten normien mukaisesti.

Aakku:
^
Jos tuo verotus on jollekin niin tärkeä asia, niin eikö sitä voisi sieltä liitolta kysyä missä mennään...

Kai siellä joku on joutunut asiaa pohtimaan. Minua se ei koske, mutta ihan mielenkiinnosta vaan, kun on niin kiihkeetä.

Wiki:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 27.11.2016     kello on 23:20 ---^
Jos tuo verotus on jollekin niin tärkeä asia, niin eikö sitä voisi sieltä liitolta kysyä missä mennään...

Kai siellä joku on joutunut asiaa pohtimaan. Minua se ei koske, mutta ihan mielenkiinnosta vaan, kun on niin kiihkeetä.

--- Lainaus päättyy ---

Neljäkymmentä vuotta erilaisissa järjestöissä paikallis- ja valtakunnallisella tasolla aktiivisesti toimineena nämä asiat ovat melko tuttuja ja siksi olen huolissani käytännöstä, joka vaikuttaa kyseenalaiselta mutta en koe tehtäväkseni selvittää asiaa sen voi tehdä joku kausipaikkalainen.  Kiinnostaisi tietää ovatko karavaanarien muiden järjestöjen käytännöstä poikkeava menettely lainmukainen kun näin maallikkona  mutta kirjanpito ja veroasioihin perehtyneenä tuntuu oudolta.

SFC:n nettisivuilta pitäisi löytyä erilaiset ohjeet yhdistyksille hyvästä hallinnosta, yhdistyksen veroasioista, talkootyöstä jne.  jäsenjärjestöjä palvelevia materiaaleja kuten monilta muilta kattojärjestöiltä löytyy. Mutta netisivuistahan on oma keskustelu, joten ei siitä enempää.

Tässä linkki esimerkkinä Partiolippukuntien varainhankintaa ja verotusta käsittelevästä oppaasta. Opas perustuu aiemmin mainitsemaali SLU/Valon materiaaliin.

pamaus:
Niin SFC kurssittaa halukkaita ilmaiseksi jatkuvasti, seuraavat kurssit on parin viikon päästä.

https://www.karavaanarit.fi/koulutukset/

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View