Kirjoittaja
Aihe: Kuuluuko kaasupullo/-pullot kauppaan? (Luettu 8178 kertaa)
« Vastaus #1 : 9.05.2016 kello on 22:16 »
Pullot kuuluu, tai ei, riippuu liikkeestä. Ja kosteusmittaus.... on se kumma jos myyjä ei halua sitä tehdä, ei se mikään kustannus heille ole. Liekö märkä?
« Vastaus #2 : 9.05.2016 kello on 22:33 »
Siihen kosteusmittauspöytä kirjaan kannattaa pyytää laittamaan mittarin nimen ja tyyppinumeron. Ja tietty päiväyksen ja ulkolämpötilan! Mittautin omasta ja takaboxin kulmassa oli 20% kosteutta. Toinen firma korjasi "ongelman" poistamalla maton päiväksi ja pyyhkimällä maton alustan puhtaaksi. Tyhmyyttäni olin myös testannut (diesel)lisälämppärin toiminnan ennen mittausta. Arvatkaa oliko "kosteutta"? Tämä toinen firma tarkisti paneelin purkamalla ja "piikkimittarilla" mittaamalla. Ei kosteutta! Mittaajiakin on monen laisia, kuten mittauskalustoakin. En kyllä luottaisi mittauspöytäkirjaan jossa lukee vain OK kaikkien kohdalla!
« Vastaus #3 : 9.05.2016 kello on 22:43 »
Siihen kosteusmittauspöytä kirjaan kannattaa pyytää laittamaan mittarin nimen ja tyyppinumeron. Ja tietty päiväyksen ja ulkolämpötilan! Mittautin omasta ja takaboxin kulmassa oli 20% kosteutta. Toinen firma korjasi "ongelman" poistamalla maton päiväksi ja pyyhkimällä maton alustan puhtaaksi. Tyhmyyttäni olin myös testannut (diesel)lisälämppärin toiminnan ennen mittausta. Arvatkaa oliko "kosteutta"? Tämä toinen firma tarkisti paneelin purkamalla ja "piikkimittarilla" mittaamalla. Ei kosteutta! Mittaajiakin on monen laisia, kuten mittauskalustoakin. En kyllä luottaisi mittauspöytäkirjaan jossa lukee vain OK kaikkien kohdalla!
Jyväs caravan tekee mittauksen sisällä ja nostaa vielä vaunun ylös ja pohjasta kanssa ja kaikki tyynyt pitää nostaa pois eli sänkyn päälle...
« Vastaus #4 : 10.05.2016 kello on 01:19 »
Kosteusmittauksessa han koitetaan mitata, ja hakea rakenteiden sisällä olevaa kosteutta. Siksi koppi pitäisi olla mittauksen aikana käyttölämmin. Mikäli pitkään kylmiltään ollutta laitetta viedään kosteusmittaukseen, olisi lämpöjen oltava päällä pari vuorokautta ennen mittausta, että rakenteiden pintakosteus ehtii kunnolla kaihtua kaikista kaappien kylmistä nurkistakin. Pintakosteuksien sotkiessa mittausta, saa vääristyneen kuvan kopin todellisesta rakenteellisesta kosteudesta. Näin neuvoi kokenut kosteusmittauksia tekevä asentaja minua.
Ehdottomasti on saatava juuri tehty kosteusmittaus pöytäkirja päiväyksineen ja mittaajan allekirjoituksin varustettuna. Jos kosteusmittaus lukemat ovat alle 24% tasoa riski paikoissa, ei ole vielä huolta. Lähinnä seurattava niissä kohdissa mittaustulosten muutoksia vuosittain tarkemmin.
Useimmiten kaasupullo(t) eivät kuulu kauppaan mukaan. Aina kuitenkin voi yrittää tinkiä niitä kaupantekijäisiksi mukaan. Sama koskee sammutinta.
« Vastaus #5 : 10.05.2016 kello on 06:45 »
Tämä OK riippuu kuka sen on laittanut.. Sitten vasta laittavat numeron, jos tarvitsee seurantaan laittaa.. Näin minäkin toimisin.
« Vastaus #6 : 10.05.2016 kello on 08:44 »
Nuo pullotkin on sen luokkaa 80€/kpl kuorineen 11kg teräspulloina, alumiini tai komposiitti vielä selvästi tuotakin kalliimpia 
« Vastaus #7 : 10.05.2016 kello on 08:52 »
... ..myyjä kertoi ettei kaasupullot tavallisesti kuulu kauppaan, vaan ne täytyy ostaa erikseen? Onko tosiaan näin? Onko tuo käytäntö tavallinen, vai tämän liikkeen oma linja? ...
Ei ainakaan mun kohdalla ole pullot ollut koskaan mukana - ei ostaessa, eikä myydessä. Ei ollut käytetyissä, eikä uutta ostaessa  Mitä pitäis päätellä..
« Vastaus #8 : 10.05.2016 kello on 08:56 »
Ei ainakaan mun kohdalla ole pullot ollut koskaan mukana - ei ostaessa, eikä myydessä.
Ei ollut käytetyissä, eikä uutta ostaessa Mitä pitäis päätellä..
Voihan siihen kauppaan kuulua vaikka, myyjän eukko, tai anoppi. Elikkä miten sovitaan. 
« Vastaus #9 : 10.05.2016 kello on 09:00 »
^ ..tai vaikka muurahaispesä - ilman sopimisiakin 
« Vastaus #10 : 10.05.2016 kello on 09:07 »
Ei ainakaan mun kohdalla ole pullot ollut koskaan mukana - ei ostaessa, eikä myydessä. Ei ollut käytetyissä, eikä uutta ostaessa
Minä taasen olen tähän mennessä omistanut 2 käytettynä hommattua as.autoa ja molemmat sekä tuli & lähti talosta 2x11kg pulloineen. Tosin tuo nyt tulossa oleva uusi as.vaunu tullee tod.näk. pulloitta tuohon pihaan, joten siihen kai ne kuoretkin sitten pitäs hankkia 
« Vastaus #11 : 10.05.2016 kello on 09:56 »
^ ..tai vaikka muurahaispesä - ilman sopimisiakin 
Niin, ja reikiä, että hiiret pääsee jyrsimään jääkaapin tiivisteitä. 
« Vastaus #12 : 10.05.2016 kello on 10:25 »
Kodin terra kauppaa 11kg KV 50eur. 
« Vastaus #13 : 10.05.2016 kello on 11:05 »
Moi,
Eli olemme ensimmäistä omaa käytettyä matkailuautoa ostamassa. Paikkana eräs autoliike jossa myyjä kertoi ettei kaasupullot tavallisesti kuulu kauppaan, vaan ne täytyy ostaa erikseen? Onko tosiaan näin? Onko tuo käytäntö tavallinen, vai tämän liikkeen oma linja? Eivät myöskään kosteusmittauksista tai todistuksesta puhuneet mitään kysyttäessä, ei kuulemma näin vanhassa ole enää kauhea tarkka ja on vain suuntaa antava (vm. 2008).
Onko kuinkakin perseaukinen liike? Kyllä jos muutaman kympin pullosta on kaupanteko kiinni, on liike joko ihan p.a tai sitten markkinataidoton myyntimies. Voipi olla sitten mahdolliset muutkin takuu ym. reklamoinnit aika tappelua. Jos kosteusmittauksia ei haluta tehdä tai selitellään helppo heikkinä, se koppi on märkä . Vaihda liikettä. Sinunhan se raha on vielä. Silloin kun kauppaa ei ole lyöty lukkoon et ole menettänyt yhtään mitään. Ja matkailuautoja on pilvin pimein markkinoilla. Me ostettiin auto caravanliikkeestä ja täys pullo tuli asennettuna ja toimintakuntosena autoon. Ja kahdeksan vuotias auto ei kyllä mun mielestä ole vielä hirtsun "vanha".
« Vastaus #14 : 10.05.2016 kello on 11:40 »
Meillä ollut aina pullot mukana niin as.autoissa, kuin vaunuissakin mitä ollaan ostettu ja myyty Mutta ei se kaupanteko ole pulloista kiinni vaan siinä on monta muuta isompaa tekijää päätöksen tekijöinä onnea kaupan tekoon  ps. minulla olis kyllä myynissä as.auto, jossa on kaikki herkut mukana kuten myöskin kaasupullo ym ym tarpeelista 
|