Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Kaasun käyttö ajon aikana Euroopassa

<< < (2/5) > >>

"Masi":

--- Lainaus käyttäjältä: cossuesco -  8.05.2016     kello on 17:22 ---Kyllä minäkin olen entisillä autoilla aika huolettomasti ajellut jääkaappi kaasulla, nykyisen auton kaapissa on automatiikka joka vaihtaa tarpeen kaasu/12V tai 230V. Jostain olen katsonut videoita(youtube?) missä karavaanarin auto on liekeissä. Kyljestä puski liekit, olisiko ollut jääkaapin kohdalla....

--- Lainaus päättyy ---

Aika usein se alkaa jääkaapin takaa ja yllätys yllätys 12 voltin sähköistä. Tahtoo liittimet siellä jääkaapin takana hapettua.

Oulaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  8.05.2016     kello on 17:35 ---Mitä tarkoittaa kiinteästi asennettu paineensäädin, letkunrikkoventtiil i ja turvasulkulaite...?

Mulla ei nyt ole tarvetta käyttää kaasua ajaessa, kun on vain 2kg pullo keittolevylle tarvittaessa. Pullossa on päältä painettava säädin. Onko se sitten kiinteästi asennettu?
Käsittääkseni säätimessä on jonkinlainen letkunrikkoventtiil i sisään rakennettuna. Ainakaan kaasua ei tule säätimestä, jos letku on irti.
Tuo turvasulkulaite ei oikein auennut. Hana hellan alla on, mutta sitä se tuskin tarkoittaa. Olisiko sitten liekinvarmistin kyseessä, vai mikä sen nimi nyt on?

--- Lainaus päättyy ---

paineensäädin on tuolla auton seinässä kiinni ja  tuo punaisessa letkussa oleva harmaa painettava venttiili lienee se letkurikkoventtiili
kertokaa viisaammat

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa -  8.05.2016     kello on 17:54 ---(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
paineensäädin on tuolla auton seinässä kiinni ja  tuo punaisessa letkussa oleva harmaa painettava venttiili lienee se letkurikkoventtiili
kertokaa viisaammat

--- Lainaus päättyy ---
Noinhan ne itselläkin vaunussa.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa -  8.05.2016     kello on 17:54 ---(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
kertokaa viisaammat

--- Lainaus päättyy ---
Hiukka selkis....

Saako tuon säännön mukaan sitten PV-säädintä käyttääkään. Sehän ei ole tavallaan kiinteä.
Toinen juttu sitten tuo letkurikkoventtiili . Mulla on ns. uuden sukupolven säädin, jossa on kaasunrajoitin. Ei siis puhuta letkurikkoventtiili stä, mutta vähän samaa asiaa ajava.
Tuo turvasulkulaite on vielä hakusessa. Mitäköhän tarkoittaa?

Tässä linkki PV-säätimeen, jossa kaasunrajoitin.
http://www.tulikulma.fi/grillaustarvikkeet/kaasusaatimet/rebel-premium-pv-saadinsarja-p-2275.html

K.E.V:
letkunrikkoventtiil i vs kaasunrajoitin.
Rakkaalla lapsella monta nimeä.
Tuo venttiilihän estää holtittoman virtauksen, eli rajoittaa kaasuntuloa, kuten letkun rikkoutuessa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View