Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Kaasun käyttö ajon aikana Euroopassa
Mattsonni:
Tällainen löytyi Truman käyttöohjesivuilta. Pitääkö paikkansa, että vanhemmilla autoilla saa ajaa kaasut päällä ilman letkurikkoventtiili ä koko Euroopassa poislukien Ranska?
"Ajoneuvoja varten ei ole ennen rakennusvuotta 01/2007 mitään rajoituksia kaasulaitteen käytölle ajon aikana.* * Poikkeus Ranskaa varten: Ranskassa on kaasulaitteen käyttö ajon aikana sallittu vain tyyppihyväksytyissä ajoneuvoissa ensirekisteröinnist ä 01.01.2007 alkaen. Vanhemmissa ajoneuvoissa kaasulaitteen käyttö ajon aikana ei ole sallittua myöskään turvasulkulaitettak äytettäessä."
JuhaL:
Autoliiton 'Autoillen Euroopassa' kirjasta:
' Keski- ja Etelä-Euroopassa, suurimmilta osin, on kaasun käyttö ajon aikana kielletty, jollei ajoneuvon kaasujärjestelmää ole varustettu ajoneuvon rakenteisiin kiinteästi asennetulla paineensäätimellä ja letkunrikkoventtiil illä'
Pekka:
Autolauttaan ajaessa olen kiertänyt kaasupullon kiinni.
Muutoin on jääkaappi kaasulla päällä matkan aikana.
Näin on mennyt monta vuotta ja en ole asiaa enempää pohtinut.
cossuesco:
Kyllä minäkin olen entisillä autoilla aika huolettomasti ajellut jääkaappi kaasulla, nykyisen auton kaapissa on automatiikka joka vaihtaa tarpeen kaasu/12V tai 230V. Jostain olen katsonut videoita(youtube?) missä karavaanarin auto on liekeissä. Kyljestä puski liekit, olisiko ollut jääkaapin kohdalla....
Aakku:
Mitä tarkoittaa kiinteästi asennettu paineensäädin, letkunrikkoventtiil i ja turvasulkulaite...?
Mulla ei nyt ole tarvetta käyttää kaasua ajaessa, kun on vain 2kg pullo keittolevylle tarvittaessa. Pullossa on päältä painettava säädin. Onko se sitten kiinteästi asennettu?
Käsittääkseni säätimessä on jonkinlainen letkunrikkoventtiil i sisään rakennettuna. Ainakaan kaasua ei tule säätimestä, jos letku on irti.
Tuo turvasulkulaite ei oikein auennut. Hana hellan alla on, mutta sitä se tuskin tarkoittaa. Olisiko sitten liekinvarmistin kyseessä, vai mikä sen nimi nyt on?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta