Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Ducato -89 satunnaiset käynnistysvaikeudet

<< < (6/11) > >>

mjh48:
Tuota.
Mitenkähän kertoisi hyvästi, ettei tulisi sanottua pahasti.
Jos aloittaja on täysin tietämätön miltä startti näyttää täytyy varoittaa samalla, ettei sen meisselin kanssa toimimina startin kokeilussa ole täysin vaaratonta, ellei tiedä mitä tekee.
Akulta startille tulee paksu johto ja se oikosulkemalla maahan voi räjäyttää akun, tai saada aikaan tulipalon, siinä johdossa ei ole sulaketta.

Suosittelen testiä tekemään kaverin joka oikeasti tietää miltä startti näyttää ja kuinka se testataan.

Mautoilija:
Haet tarvikeliikkeestä vaihtostartin. Korjaamolla noin ½tunnin homma vaihtaa se. Samalla pyydät puhdistamaan akun navat ja lisäämään korin maadoituksen, joka on usein ongelmana seuraavassa korimallissa. Ylimääräisestä maadoituksesta ei ole haittaa. Kustannuksina noin tunnin korjaamoveloitus, maadoituskaapeli ja vaihtostartti.
Jos startista kuuluun naksaus, vika ei ole virtalukossa.

mjh48:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija -  9.06.2016     kello on 16:48 ---Jos startista kuuluun naksaus, vika ei ole virtalukossa.

--- Lainaus päättyy ---

Vaikka startista kuuluu naksaus, silti vika voi olla virtalukon pohjassa, minulla oli sellainen tilanne.

Raksaus:
Hei

Kiitokset vinkeistä ja varoituksesta. Ja todellakin olen täysin tietämätön miltä tuo startti näyttää. Vaikka jo varsin keski-ikäinen olenkin niin olen silti sitä sukupolvea, joka on autoillut pääosan autoilevasta eliniästäni autoilla, joita ohjaa niin vahvasti tietokoneet, ettei niille ole enää kotona paljon voinut tehdä. Ainakaan perustietämyksellä. Siksi niiden kanssa olen harrastanut tätä nykyaikaista lompakko tiskille ja kahvia juomaan kun autoa korjataan metodia. Tämä vanhan ducaton tekniikka kiinostaa siinä mielessä enemmän, että tälle voisi jotain pientä itse ehkä tehdäkin ja varsinkin tällä on ehkä suurempi todennäköisyys joskus joutua tilanteeseen että auto ei starttaa, mutta jos jotain ymmärtää niin asialle voi tehdä jotain. Siinä syy miksi näitä vähän itse haluan tehdä.

Ajattelin pyytää kyllä apuun jotain joka on tuollaisen moottorin jollain ruuvarilla käynnistänyt. Esim appiukko kertoi käynnistäneensä heidän vanhan mersumatkailuautons a useinkin ruuvvarilla. Itse pelkäisin ensisijaisesti sitä, että saisin siitä sähköiskun.

Mutta hyvä kun pidätte huolta. En loukkaannu, etkä sanonut lainkaan pahasti.

Ehkä tuo startin vaihto sitten on se mihin tässä seuraavaksi menen. Nyt pitää vaan saada korjaamolta aika ja sitten keksiä keino miten tuon saa sinne. Eilen ei taas startannut lainkaan. Samalla saanee nuo uudet renkaatkin alle, kun nyt homma kaatui tuohon että auto jäi parkkikselle.

mjh48:
Sitten appiukon puheille, hän osaa homman ja näyttää samalla startin ja kuinka homma hoidetaan.
Sähköiskun vaaraa tuossa ei ole ainoastaan palovamman vaara jos tekee oikosulun, akku on iso energia pakkaus joka kuumentaa johdon sekunnin osissa. 

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View