Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Jokamiehenoikeus ja vaunun kanssa leiriytyminen
T-Cat:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 26.04.2016 kello on 23:11 ---No, siten aika moni metsästäjä sekä kalastaja leiriytyy pitkin metsiä ja rantoja jos jakkaralla istuminen katsotaan leiriytymiseksi.
--- Lainaus päättyy ---
Luulisin tässä olevan kriteerinä se että ollaan matkailukulkineen "välittömässä" läheisyydessä tms. On minullakin hirvenpyynnissä reppujakkara mukana, kyllä siinä muutama tunti passissa tulee istuttua syksyn mittaan.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: T-Cat - 26.04.2016 kello on 23:16 ---Luulisin tässä olevan kriteerinä se että ollaan matkailukulkineen "välittömässä" läheisyydessä tms.
--- Lainaus päättyy ---
Sitten tuo pitäisi määritellä eksaktisti, kun välitön on suhteellista.
T-Cat:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 26.04.2016 kello on 23:18 ---Sitten tuo pitäisi määritellä eksaktisti, kun välitön on suhteellista.
--- Lainaus päättyy ---
Minä en ole lainlaatija ja keksin mielestäni "yleispätevän" määrittelyn. Mutta, tämä alkaa menemään jo saivarteluksi ja pitää lähteä nukkumaan, huomenna on pitkä työpäivä autoillen ja töitä tehden. ::)
Edith.
Edelleen askarruttaa se kohtuuton haitta minkä maanomistaja/haltija pitää kestää, onko kellään siitä tietoa? Ei minulla siitä ole sen kummempaa kunhan ihmettelen asiaa.
tsahkali:
Olen myöskin miettinyt tätä lain pykälää, jossa kielletään 'väsyneenä ajaminen'. Jos asiaa miettii syvällisemmin, niin yleisten teiden varsilla oleville 'levähdysalueille' asetetut pysäköintirajoituks et eivät voi olla lain mukaisia.
Vaeltaja:
--- Lainaus käyttäjältä: T-Cat - 26.04.2016 kello on 23:23 ---Edelleen askarruttaa se kohtuuton haitta minkä maanomistaja/haltija pitää kestää, onko kellään siitä tietoa?
--- Lainaus päättyy ---
Taida asian tiimoilta olla vielä ensinmäistäkään oikeuden päätösta. Siellä se määritellään tapaus kohtaisesti. Toivottavasti ei kukaan viekään tuollasta tapausta oikeuteen asti. Oikeuskäytännön jälkeen on paljon vaikeanpi kummankaan osapuolen viilailla pilkkuja oman näkökannan eduksi.
Minä lähtisin siitä, jos maanomistaja tulisi häätämään, ja minkäänlaista rakentavaa keskustelu yhteyttä en saisi aikaseksi. Panisin kiesin tulille, ja lähtisin siltä paikalta pois. Saattaisi jossain lähistöllä olla toisen maanomistajan hallitsema vielä parenmin sopiva yöpaikka, mistä ei tultaisi häätämään, kun siististi elää.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta