Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Jokamiehenoikeus ja vaunun kanssa leiriytyminen
T-Cat:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 26.04.2016 kello on 22:58 ---Miten esim. retkituolin ottaminen takamuksen alle tekee hommasta leiriytymistä?
--- Lainaus päättyy ---
Jostain lukenut/kuullut että olisi leiriytymistä eikä mainitsemaani yöpymistä väsymykseen vedoten. Tiedä sitten onko näin oikeasti. Itselläkin kyllä tulee mieleen että jos on niin väsynyt että ei jaksa ajaa lain mukaan niin silloin mennään sänkyyn nukkumaan eikä jäädä penkille istuksimaan odottamaan Nukku-Mattia.
kaarina:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 26.04.2016 kello on 22:58 ---Miten esim. retkituolin ottaminen takamuksen alle tekee hommasta leiriytymistä?
--- Lainaus päättyy ---
Sans se! Suomen laista en tiedä, mutta Italian tieliikennelakiin olen törmännyt ja se määrittelee yhdeksi leiriytymisen kriteeriksi ulos nostetut romppeet. Sitten on tulijalat, vaunun alle irtojuttuun valuva vesi ja vielä sellainen, että vaunu/auto peittää p-ruudusta enemmän kuin mikä on vaunun/auton pinta-ala eli markiisi ja jopa tiukasti ottaen avonainen ylös nostettva ikkunakin voisi täyttää määritelmän.
Hassua on se, että jos henkilöautolla nostaa tuolit ja pöydän ulos ja heittää kahvikupin huuhteluvedet pusikkoon, kukaan ei katso toimintaa pahalla...
No, Italiassa kyllä ollaan hyvin suurpiirteisiä monessa asiassa, Suomessa tunnutaan olevan paljon tiukempia vastaavissa...
t.Kaarina
99:
--- Lainaus käyttäjältä: T-Cat - 26.04.2016 kello on 23:09 ---Jostain lukenut/kuullut että olisi leiriytymistä
--- Lainaus päättyy ---
No, siten aika moni metsästäjä sekä kalastaja leiriytyy pitkin metsiä ja rantoja jos jakkaralla istuminen katsotaan leiriytymiseksi.
T-Cat:
--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 26.04.2016 kello on 23:09 ---
Sans se! Suomen laista en tiedä, mutta Italian tieliikennelakiin olen törmännyt ja se määrittelee yhdeksi leiriytymisen kriteeriksi ulos nostetut romppeet. Sitten on tulijalat, vaunun alle irtojuttuun valuva vesi ja vielä sellainen, että vaunu/auto peittää p-ruudusta enemmän kuin mikä on vaunun/auton pinta-ala eli markiisi ja jopa tiukasti ottaen avonainen ylös nostettva ikkunakin voisi täyttää määritelmän.
Hassua on se, että jos henkilöautolla nostaa tuolit ja pöydän ulos ja heittää kahvikupin huuhteluvedet pusikkoon, kukaan ei katso toimintaa pahalla...
No, Italiassa kyllä ollaan hyvin suurpiirteisiä monessa asiassa, Suomessa tunnutaan olevan paljon tiukempia vastaavissa...
t.Kaarina
--- Lainaus päättyy ---
Tuosta kahvikuppien huuhteluvedestä, metsässä kun keittää kahvit niin pannukin huuhdellaan vedellä ja kaadetaan vedet maahan :)
99:
--- Lainaus käyttäjältä: kaarina - 26.04.2016 kello on 23:09 ---
Sans se! Suomen laista en tiedä, mutta Italian tieliikennelakiin olen törmännyt ja se määrittelee yhdeksi leiriytymisen kriteeriksi ulos nostetut romppeet.
--- Lainaus päättyy ---
Itse en pidä leiriytymisenä jos nostaa retkituolin ilta-aurinkoon ja nauttii lasin viiniä ennen nukkumaan menoa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta