Saa olla pitkäjalkainen kuski jos liikerata 141cm
|
Sivuja: [1] Siirry alas
Saa olla pitkäjalkainen kuski jos liikerata 141cm
"Eipä ollut kummonen homma. Säätö välys mitataan yllä olevien ohjeiden mukaan"
- Enpä tuota kutsuisi välykseksi, poljinhan "makaa" painollaan välyksen pois. Kytkinasetelman vaihto kasvatti mulla liikelaajuuden niin ettei mikään näkemäni säätöohje ollut käypä. Niinpä sitten viittasin niille kintaalla ja säädin vaijerin niin lyhyelle että saatoin luottaa kytkimen irrottamiseen. Poljin nousi sitten minkä nousi, polvi siinä samalla. Itselläni ei ihan rattiin törmäile mutta sellaisestakin olen kuullut. Tuolle mekanismille itselleen ei taida juuri olla merkitystä sillä miten korkealle poljin nousee. Yksinkertaista ja toimivaa mutta tuo liikelaajuus tekee kaksoispoljennasta "pienten joutsenten tanssia". "Saa olla pitkäjalkainen kuski jos liikerata 141cm" - Ainakin notkeus on suotavaa. Ja "välikaasua" lähteekin sitten terhakkaasti.
Morjes mjerica
. Hyvä huomio miehet ja tosiaankin eiköhän nyt puhuta kuitenkin milleistä 141mm, -+ 5 sitä sit tekee kun vähän suheraa rapatessa roiskuu.Säädön ja koeajon jälkeen näyttää että kytkin irrottaa hyvin. Vaihteet menee ihan hyvin päälle pitämättä ääntä eikä ole pelkoa että alkaa kytkin luistaa , säädin kytkinpolkimen liikkeen pituus 150mm. Tosiaankin toi on aika suuntaan antava säätöohje, siis ihan tarkkaa sen mukaan siis ei näköjään voi mennä ainakaan minun kohdalla. Huomasin asentaessa että skf ja vaelon painelaakerissa on selvä pituus eroja . Kytkinasetelman ja painelaakerin valmistajan eroavuudet kyllä mielestäni varmastikin heijastuu kytkinpolkimen korkeuden ja liikkeen pituuden säätön väkisin.Punainen Lanka tässä jutussa on se, että kytkin irrottaa tarpeeksi hyvin eikä rupea luistamaan. ![]() Loota näköjään toimii toistaiseksi moitteetta ,synkronointi renkaat 1,2,3.4 uudet ja runkolaakerit ja tietysti stefa ja tiivisteet. Sivuja: [1] Siirry ylös
|