rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Varsinainen uudistus ABC-matkaparkeille.....  (Luettu 85869 kertaa)

• Vieras
  • Vs: Varsinainen uudistus ABC-matkaparkeille.....
    « Vastaus #165 : 22.04.2016 kello on 17:14 »
    Tietojeni mukaan rahtarit /firmat ovat tehneet sopimuksia apsin kanssa tuosta yöpymisistä ja suihkuikussa käymisestä, heillä on tunnukset joilla pääseen tiloihin! korjatkaa jos tietoni ei pidä paikkaansa

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    Vs: Varsinainen uudistus ABC-matkaparkeille.....
    « Vastaus #166 : 22.04.2016 kello on 17:15 »
    En edelleenkään usko, että enemmistö karavaanareista ei käyttäisi mitään palveluita. Jos yöksi menet, niin ilmeisesti olet ajanut ainakin 300 km edellisestä yöpaikasta. Jos toimintasäde tankillisella on käytännössä 600-800 km, niin aika todennäköistä, että tankkaustarve on ja monet sen hoitaa, kun on kerran tien sivuun ajettu. Kauppa-asioista puhumattakaan, sellainenhan noissa yleensä on. Vihree kortti on useimmilla.

Rahtari voi olla hyödyllisempi, mutta ei se karavaanarin arvoa "firmalle" vähennä. Viisainta olisi potkia asemilla yökaudet aikaa tappavat tulevat elämämkoululaiset sieltä helvettiin. Niiden takia kun pitää palkata vartija paikalle, mutta tuloja ei paljoa heru, joku kahvikuppi, hampurilainen ja tupakka-aski, joiden edestä kyllä saa siivota.

• Vieras
    « Vastaus #167 : 22.04.2016 kello on 17:23 »
    Eivät ole vielä mulle vastanneet kun olen kysynyt että monenko tunnin yöllä pysäköinnistä pitää maksaa, ja jouutuko myös henkilö/pakettiauto maksamaan sekä rekka.

Siinäpä mielenkiintoista kuulla mitä vastaavat, jahka vastaavat. Ehkä se pari tuntia on heidän mielestään se riittävä lepo ja ei tietenkään henkilöautossa nukkuvalta oteta maksua, onhan tuossa jo kärsimystä riittämiin joka yön henkilöautossa nukkuu istualtaan. Entäs ne jotka farmariautossa nukkuvat makuupussissa, kuinkas heidän maksu, hehän nukkuvat kuin karavaanarit.  ;D

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2021 kello on 14:40
    « Vastaus #168 : 22.04.2016 kello on 17:26 »
    Sitä minä vaan ihmettelen että kun 5e saa yöpyä luvallisesti niin se kaataa jonku maailman :o Torttupönttöä tuskin tarttee tyhjentää joka yöpymiselle ja autolla liikkuvathan ei kuulemma tartte sähköäkään

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:02
    « Vastaus #169 : 22.04.2016 kello on 17:30 »
    Tietojeni mukaan rahtarit /firmat ovat tehneet sopimuksia apsin kanssa tuosta yöpymisistä ja suihkuikussa käymisestä, heillä on tunnukset joilla pääseen tiloihin! korjatkaa jos tietoni ei pidä paikkaansa
    Itse en ole koskaan maksanut huoltsikoiden taukotiloista....

ABC kerää ilmeisesti henkilötiedot ja antaa kulkuluvat taukotiloihin väärinkäytön estämiseksi. Ulkolaisia niihin tiloihin ei päästetä.
    Esim. minulla aikoinaan oli Hoviklubi kortti, jolla pääsi Teboilin taukotiloihin. Kuljettajilla on käytössä taukotilat sohvineen, televisio, jääkaappi, sauna ja päivän lehdet.
    Linkkarilla ajellessa oli vastaavat taukotilat sillä erolla, että jääkaappi oli aina täynnä.

Minusta näihin taukotilojen käyttöoikeuksiin ei mitenkään liittynyt tankkausvelvollisuu s, eikä yöpyminen. Tosin bussilla tullessa yleensä toin kaikki kyytiläiset syömään. Kuskille huoltsikka tarjosi ruoat päälikauppaa.

Tollasta ABC:llä näköjään:
    https://www.abcasemat.fi/fi/abc/ruokailu-ja-ostokset/rahtarit-ja-tilausajokuljettajat

Esim Teboil Kivihovi:
    "Kivihovissa on haluttu erityisesti panostaa ammattiliikenteen kuljettajien lepotaukoihin. Rahtareille on omat taukotilat saunoineen ja Hoviklubi toimii tilausbussien kuljettajien ja matkanjohtajien viihtyisänä taukotilana."

• Vieras
    « Vastaus #170 : 22.04.2016 kello on 17:33 »
    Sitä minä vaan ihmettelen että kun 5e saa yöpyä luvallisesti niin se kaataa jonku maailman :o

Tuskin tuo 5 euroa maailmaa kaataisi mutta typerältähän tuo tuntuu maksaa yöstä tai pahimmillaan vaan kuudesta tunnista kun monesti juuri ABC:lle tullaan iltamyöhään niin sittenkö pitäisi ensimmäiseksi lähteä ostamaan jotain lupalappua ja vasta sitten nukkumaan.   :o

Eihän kukaan ABC:lle mene iltakuuden aikaan, emme edes me vaikka toistakymmentä kertaa ollaan heidän parkkipaikoillaan yövytty.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:02
    « Vastaus #171 : 22.04.2016 kello on 17:35 »
    Tuskin tuo 5 euroa maailmaa kaataisi mutta typerältähän tuo tuntuu maksaa yöstä tai pahimmillaan vaan kuudesta tunnista kun monesti juuri ABC:lle tullaan iltamyöhään niin sittenkö pitäisi ensimmäiseksi lähteä ostamaan jotain lupalappua ja vasta sitten nukkumaan.
    No tämä juoksutus se juuri minuakin ärsyttää....

Olisi vaikka joku lippuautomaatti, johon saisi kortilla maksaa yöpymisensä. Tällaiseen systeemiin törmäsin jossain päin Ruotsia.

• Vieras
    « Vastaus #172 : 22.04.2016 kello on 17:41 »
    Hauska seutata kun nuo kausipaikkalaiset ei isommasti ota kantaa :) nauravat partaansa.  :P ne joilla on 8)

• Vieras
    « Vastaus #173 : 22.04.2016 kello on 17:49 »
    Hauska seutata kun nuo kausipaikkalaiset ei isommasti ota kantaa :) nauravat partaansa.  :P ne joilla on 8)

Minä olen sitä mieltä, jos apc:lle pysähtyy ja haluaa
    olla vaikka yötä, niin olkoon ilmaista.

Mutta jos haluaa tyhjentää jätteensä ja ottaa
    vaikka vettä tilalle, niin kyllä siitä kohtuudella
    on myös maksettava.

Nimimerkillä kerran yöpynyt huoltoaseman pihalla.

• Vieras
    « Vastaus #174 : 22.04.2016 kello on 18:06 »
    Saako apsilla tankata vettä? mitä maksaa 100l ? tämä itelle tarpeellisempi

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:48
    • Lempäälä
    « Vastaus #175 : 22.04.2016 kello on 18:08 »
       Ompas juttua pirusti, yleisen tavan mukaan en viitsi lukea--vaan vastaan. ;D ;D
      Täytyyhän se hintojen halpuuttamisessa menetetty raha jostain ottaa?
      Ite pidän vitosta kemsan tyhjennyksestä sopivana ellemme osta mitään.
      Hieman tyyriinä jos täytämme tankin, jääkaapin ja vatsan.
      Toistaiseksi ei olla yhtään yötä oltu, joten siihen asiaan en ota kantaa.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
    « Vastaus #176 : 22.04.2016 kello on 18:12 »

En ymmärrä mitä ihmisen päässä liikkuu kuka tyhjentää jätevetensä ja vessansa luontoon, pihoille ,sadevesikaivoihin tms.
    Tai oikeastaan tiedänkin, siellä ei ole mitään kuin se MINÄ ITTE  >:( ???
    Mitenkähän tuo vessan tyhjennys eroaa siitä kun mulla on ulkohuussi tuossa pienen matkan päässä. (pusikon takana) Käytössä ollut kymmeniä vuosia kesäisin. Pitäsköhän siirtyä ämpäriin ja kuskata ABC:lle.

• Vieras
    « Vastaus #177 : 22.04.2016 kello on 18:13 »
    Juu, ei mullakaan mitään vastaan ole kemssan tyhjennykseen tai veden täyttöön (jota en ole koskaan ABC:llä tehnyt) vaan tuo yöpymisen maksu, se on jotain joka antaa syyn näille monille kommenteille, ainakin omilleni.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:20.06.2023 kello on 16:57
    • Vaunussa On Pyörät ja vetoaisakin
    « Vastaus #178 : 22.04.2016 kello on 18:13 »
    Apsi apina ohjaa karavaanaria pysähtymään useammin ja hoitamaan tarpeensa reissussa suoraan ilmaiseen vessaan. Samalla säästyy kemssapöntön raijaamiselta ja satunnaisilta tuoksahduksilta. Ottaa sit kaffeen tai jotain jos jaksaa, vesipullon voi täyttää kyl asemalla, jos ei muuten ni siel huussissa.
    No, sitä saa mitä sattuu.

• Vieras
    « Vastaus #179 : 22.04.2016 kello on 18:18 »
    Mitenkähän tuo vessan tyhjennys eroaa siitä kun mulla on ulkohuussi tuossa pienen matkan päässä.

Siinä on se ero ettei sitä kukaan muu näe kuin sinä itse, karavaanarin pöntön ja vesitankin tyhjennyksen näkee kuka tahansa ja sehän se on ongelma. Ja tuskin siellä ulkohuussissa on niitä myrkkyjä..