Kirjoittaja
Aihe: Varsinainen uudistus ABC-matkaparkeille..... (Luettu 85870 kertaa)
« Vastaus #121 : 22.04.2016 kello on 08:44 »
Tämä onkin mielenkiintoista, eli tuo rahastusprojekti ei koskisikaan kaikkia aapeeseitä.
Mahdollisen tarpeen tullessa euron, 20 senttiä tai ei mitään -maksava kemssantyhjennysmah dollisuus olisi hyvä olla tiedossa. Periaatetasolle tämä minulla menee.
Soitin tuonne. Yöpyminen edelleen ilmaista. Karavaanikortilla sähkö 5€ ja kemssan tyhjennys 5€. Harmaavesien tyhjennystä ei ole.
« Vastaus #122 : 22.04.2016 kello on 09:14 »
Mahdollisen tarpeen tullessa euron, 20 senttiä tai ei mitään -maksava kemssantyhjennysmah dollisuus olisi hyvä olla tiedossa. Periaatetasolle tämä minulla menee.
Minä kyllä pidän tuota hintatasoa jo hyvinkin matalana. Viisi on mielestäni liikaa kemssantyhjennykses tä, kaksi täysin hyväksyttävä. Kolikkoautomaatilla olisi hyvä ja vedet vastaavasti aikaohjatulla magneettiventtiilil lä luokkaa 1-2€/ 100l, Mieluummin maksan suoraan jostakin palvelusta sopivan hinnan kuin käyn pakko-ostamassa jotain sisältä kun en kehtaa ilmaiseksikaan pelkästään palveluita käyttää.
« Vastaus #123 : 22.04.2016 kello on 09:26 »
Tuo 5€ taksataso vedestä ja kemsasta on myös leirintäalueilla kuten Rastilassa, Levinlehdossa ja Kilpisjärven retkussa.
« Vastaus #124 : 22.04.2016 kello on 09:32 »
Tuo 5€ taksataso vedestä ja kemsasta on myös leirintäalueilla kuten Rastilassa, Levinlehdossa ja Kilpisjärven retkussa.
Jos ja kun nämä on maksullisia, olisi hyvä että paikat pidetään myös kunnossa ja siisteinä. ...Tuskin apsilla onnistuu.
« Vastaus #125 : 22.04.2016 kello on 10:07 »
Täällä se on jopa perusteltua, kun litkuja ei saa laittaa viemäriin.
« Vastaus #126 : 22.04.2016 kello on 10:14 »
Tilanne on eri jos paikka sellainen ettei normi käsittely toimi. Täysin perusteltua mielestäni Kimi
« Vastaus #127 : 22.04.2016 kello on 10:19 »
Siis yhteensäkö 5€? Vai erikseen 5€ kumpainenkin?
« Vastaus #128 : 22.04.2016 kello on 10:20 »
Jaa eikö se sisällykkään Kilpisjärvellä majoitus hintaan? Ei ne kyllä hinnasta mitään puhunu, kun erikseen kysyin kemssan tyhjennyksestä, kun siinä yötä olin.
« Vastaus #129 : 22.04.2016 kello on 10:22 »
Jaa eikö se sisällykkään Kilpisjärvellä majoitus hintaan? Ei ne kyllä hinnasta mitään puhunu, kun erikseen kysyin kemssan tyhjennyksestä, kun siinä yötä olin.
Asiaa tuntematta veikkaan että veloittavat tuon jos ainoastaan noita palveluita käyttää. Ihan ok silloin
« Vastaus #130 : 22.04.2016 kello on 10:32 »
ABC voisi ryhtyä yhteistyöhön myös Rahtarit ry:n kanssa ja laajentaa tämän mainion konseptin myös ammattiautoilijoide n hyväksi. Suihkun ja vessan avaimet kassalle sadan metrin päähän, pikku kolikkomaksuja sinne tänne. Vähän ärsyyntyneet autoilijat ostavat kalliimpia munkkeja, vai miten se nyt meni 
« Vastaus #131 : 22.04.2016 kello on 11:18 »
No nyt näyttää siltä, SFC:n harjoittama pelottelu/uhkailu/"valistus"-linja siitä, että yöpyä saa vain leirintäalueilla tai virallisilla matkaparkeilla tai maan omistajan luvalla, on tehnyt tehtävänsä: eräässä facebookin ryhmässä eräs karavaanari kertoi pyytäneensä abc-asemia järjestämään EDULLISTA YÖPYMISTÄ ja sähköä.
No, nytpä sitten saavat mutta myös me kaikki muut maksaa siitä ennen ilmaisesta yöpymisestä. Nyt se on vissiin tämän logiikan mukaan muuttunut viralliseksi kun maksaa. Että silleen.
Taisi olla vaikutusta asiaan myös sillä Turun Caravan Messujen yleisötilaisuudella, missä raati keskusteli aiheesta "saako leirintöäalueiden ulkopuolella yöpyä". Sen lopputelamanahan joku kertoi annetun melko ykskantaan sellaisen käsityksen että ei saa.
Nyt uskon että oma osallistumiseni ko.tilausuuteen evättiin tietoisesti järjestämällä oma esitykseni päällekkäin tuon tilaisuuden kanssa, sillä olisin ilmeisesti ollut se ainoa kiusallinen henkilö, joka olsi uskaltanut avata suunsa ja kertoa miten asian laita oikeasti on.
Mutta nyt on siis nähty mihin voi johtaa se, mitä karavan-järjestömme meille uskottelee. Että joku pyytää muuttamaan maksulliseksi entuudestaan ilmaisen mahdollisuuden yöpyä.
t.Kaarina
« Vastaus #132 : 22.04.2016 kello on 11:23 »
Millainen yrityskulttuuritalo us tuo tarpeen teettää kemssantyhjennyskai vot , vedenottopisteet ja niitten jälkihoito , saamatta mitään vastinetta asiale? No kyllähän joku prosentti meistä jotain ostaa ABC:ltä, mutta tuskin kattaa satsauksia tuohon. Ainakin kun lukee matkajuttuja niin kaikki ostetaan jostain muualta ja käydään tyhjennys/täyttö tuolla tekemässä.
« Vastaus #133 : 22.04.2016 kello on 11:34 »
Millainen yrityskulttuuritalo us tuo tarpeen teettää kemssantyhjennyskai vot , vedenottopisteet ja niitten jälkihoito , saamatta mitään vastinetta asiale?
Sitä voipi kysellä tuolta "suuren maailman" eli varsinaisen Euroopan puolelta, missä tyhjennykset on yleensä aina ilmaisia. Raikasa vesi maksaa sen euron kaksi. Siellä on jopa Italia laittanut ihan viime vuosina koko maata halkovan A1-moottoritien varrelle kyltiti kertomaan niistä huoltiksista missä on nämä tyhjennyspalvelut. Uskoisin asiassa olevan kaksi tasoa; toinen se, että ilmaisella tyhjennyksellä muusta maksavia asiakkaita houkutellaan paikalla (ihan niin kuin vaikka leikkipaikoilla ja koira-aitauksilla) ja toisena se, että johonkin ne vessat kuitenkin tyhjjennetään niin fiksumpaa antaa tehdä se ilmaiseksi asianmukaiseen paikkaan kuin muutoin vaikka sen huoltiksen nurmikon laitaan. t.Kaarina
« Vastaus #134 : 22.04.2016 kello on 11:46 »
Millainen yrityskulttuuritalo us tuo tarpeen teettää kemssantyhjennyskai vot , vedenottopisteet ja niitten jälkihoito , saamatta mitään vastinetta asiale? No kyllähän joku prosentti meistä jotain ostaa ABC:ltä, mutta tuskin kattaa satsauksia tuohon. Ainakin kun lukee matkajuttuja niin kaikki ostetaan jostain muualta ja käydään tyhjennys/täyttö tuolla tekemässä.
Kuten edellä, mutta itse näen tuon nimenomaan asiakkaita houkuttelevaksi tekijäksi. Jos sitä ei ole, voi mennä muualle. Itse olen tankannut tähän asti Suomessa lähes 100% ABC:llä, mitä toimintatapaani aion jatkossa tarkkailla kriittisesti. Ennen kertyi täydet 5% bonukset lähes joka kuukausi, enää ei (muutamasta syystä, joista tärkein lie Lidlin lisääntynyt käyttäminen). Hyväksikäyttöä tuo ei ole koskaan minulle ollut. Olisivat antaneet palvelun ilmaiseksi asiakasomistajille, siinä olisi ollut selkeä raja. Kanta-asiakas saa, muut maksakoot. SFC sitten ronkkikoot mitä pystyy.
|