rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Varsinainen uudistus ABC-matkaparkeille.....  (Luettu 85964 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.04.2025 kello on 23:13
Vs: Varsinainen uudistus ABC-matkaparkeille.....
« Vastaus #45 : 20.04.2016 kello on 20:36 »
Tuota tuota, ei niitä p-paikkoja sinne olla maksullisiksi tehty, itsessään rahaa tuomaan. Vai oletko nähnyt jonkun huoltiksen pihalla p-paikan missä on maksuautomaatti?? Eli ne päiväkäyttöä varten rakennetut paikat on siellä yöllä tyhjillään ja niin iso osa niillä yöpyjistä tuo taloon rahaa että tyhmästihän tekevät kun laittavat ne ruudut yöksi maksullisiksi. Niin moni jää nyt niitä käyttämättä että tulot pienenenvät, se on ihan varma. Eli omaa jalkaansa sahaa abc.

t.Kaarina

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #46 : 20.04.2016 kello on 20:40 »
tosiasia on kuitenki ettei läheskään kaikki yöpyjät eurojan sinne huoltamolle kanna ostosten muodossa

Mille huoltamolle. Kahvilaan ja S-kauppaan he ovat vailla liikkuvan eurot.
Kerran olin Kajaanin apsin pihalla yötä, nuoriso ajeli pillurallia ympäri parkin koko yön. Toisen kerran olin Kontiomäen Shellin pihalla. Rekat jyristeli koko yön. Pihamaa oli niin öljyinen ja paskainen, että, huh, huh.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #47 : 20.04.2016 kello on 20:41 »
Caravan -lehden uutinen asiasta on erittäin vastenmielinen, sanoisin että ABC:n persettä nuoleva (ei tuohon siistiäkään termiä ole). Mikä etujärjestö tämä oikein on??

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #48 : 20.04.2016 kello on 20:44 »
Juuri sitä olen tässä varovaisesti yrittänyt viestittää :)

t.Kaarina

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 23:56
« Vastaus #49 : 20.04.2016 kello on 20:47 »
Caravan -lehden uutinen asiasta on erittäin vastenmielinen, sanoisin että ABC:n persettä nuoleva (ei tuohon siistiäkään termiä ole). Mikä etujärjestö tämä oikein on??

Jäsenetualueiden etujärjestö.

Kun karavaanarit pitää matkaparkin hinnoittelua kalliina ehkä kuvitellaan, että nyt ne karavaanarit ajaa kiltisti omille SFC-alueille.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2021 kello on 14:40
« Vastaus #50 : 20.04.2016 kello on 20:49 »
En minäkään maksullisuutta varsinaisesti puollusta, yritän vain ymmärtää yrittäjän tahtoa saada rahaa sen omaisuuden käyttämisestä

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #51 : 20.04.2016 kello on 20:50 »
Eikös sinne SFC:n ole viestitetty, että matkaparkkeja kemsan tyhjennyksineen ja liikennemerkkeineen olisi saatava. He laitto hihat heilumaan, ja pää on avattu. Eikö se sitten passaakkaan.  :D : ;)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #52 : 20.04.2016 kello on 20:51 »
Joku Etutelttaan kirjoittava voisi linkittää tämän keskustelun (poikkeuksellisesti) sinne.

Menisi ehkä Piiloselle palaute perille. Siitäkin, että ainakin osittain info ja sitä myöten org syntyivät, kun Etuteltasta poistui mahdollisuus kirjoittaa nimimerkillä. Piilonen varmaan vielä muistaa, mitkä keskustelut siihen johtivat. Minä muistan, vaikken osallistunut, sen kun seurasin.

Jos noita paikallisyhdistyste n ylläpitämiä loistavia alueita ei olisi niin jäsenyys olisi mun osalta tässä.

Puheenjohtajakin kehoittaa matkailemaan kotimaassa. Entäs kun harrastus on ulkomaanmatkailu ja kulkineella on enimmäkseen ja koko ajan enemmän vain välinearvo.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #53 : 20.04.2016 kello on 20:54 »

Jos noita paikallisyhdistyste n ylläpitämiä loistavia alueita ei olisi niin jäsenyys olisi mun osalta tässä.

Niiden, ja siellä olevien saunojen takia on meikäläinen hommaan liittynyt.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 10:08
  • Eye never sleep
« Vastaus #54 : 20.04.2016 kello on 20:58 »
Vaan oikeassa olet, olisi hyvä Suomi -kierros, vaivaisukkojen mukaan. Samalla näkisi maaseutua ja vähän kaupunkimaisempaaki n.
Sopisi oikein hyvin tällaiselle vaivaisukolle tuo vaivaisukko turnee.  :laugh:

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #55 : 20.04.2016 kello on 21:16 »
Minä kirjoitin asiasta sähköpostia Piiloselle äsken. Olen myös pari viikkoa sitten kirjoittanut postia Hämäläiselle, Piiloselle ja kaikille hallituksen jäsenille Etuteltan tilasta ja moderoinnin tasosta sekä sen puutteesta. Piilonen sekä yksi hallituksen jäsen, Timo Tarvainen vastasivat minulle ja lupasivat viedä asian hallituksen kokoukseen nyt tulevana viikonloppuna.

Ja saman keskustelun avasin myös Etutelttaan.

t.Kaarina

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:59
  • Häme
« Vastaus #56 : 20.04.2016 kello on 21:21 »
Ne kun vaan ei ilmaseksi tuu ne parkkipaikatkaan sille huoltamolle, niiden tekemiseen on menny euro poikineen, en siis ihmettele jos ilmaseksi siellä oleilevat halutaan varmoiksi maksajiksi, tosiasia on kuitenki ettei läheskään kaikki yöpyjät eurojan sinne huoltamolle kanna ostosten muodossa

No! Ne kuminpolttaja, jotka usein iltayöstä valloittavat ABC:n parkkipaikat ovat oikea rahasampo asemalle? Palanutta kumia ja paljon roskaa sylkilänttien lisäksi jää jäljelle, kun melusaaste loppuu viimeisen teinikulkineen lähdön jälkeen. Muutama yöpyvä karavaanari, muuten autiolla pihalla, vähentää läsnäolollaan kummasti nuorison pihalla kaahailua ja roskaamista. Luulisi senkin olevan asemalle eduksi.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:10
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #57 : 20.04.2016 kello on 21:31 »
Ei se ole ABC:lle ideaali tilanne että matkaparkki on 0e ja roskat tyhjennetään roskiksiin ja likavedet dumpataan ja täytetään säiliöt uudella raikkaalla. Mitään ei osteta vaan kokataan omia tuotteita mitä sattuu olemaan jääkaapissa ja ajetaan tien toiselle puolelle lidl:iin täyttämään jääkaappi ja hakemaan Tokmannilta halvempaa kaasua kun matka taas jatkuu.
Veit sanat suustani. En ole vielä toista karavaanaria kuullut olevan @Ihaa :n lisäksi joka menee yöpymisen jälkeen ABC:lle aamiaiselle
Edit: Vaimo kertoi nähneensä erään toisenkin.

• Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 12:32
« Vastaus #58 : 20.04.2016 kello on 21:54 »
Itse käytän ABC:n parkkeja ainoastaan silloin, kun ajan pitkiä päiväosuuksia esim. Lappiin hiihtolomalle mentäessä. Silloin ei yksinkertaisesti jaksa lähteä ajamaan jollekin syrjäiselle SFC- alueelle. Olen ottanut tavaksi, että mikäli yövyn huoltamon pihassa, käytän myös joitakin maksullisia palveluja ko. yrityksessä. Se saattaa olla aamu- tai iltapala, käynti ostoksilla tms. Toisaalta ainakin minulle on mieluisampi vaihtoehto maksaa reilusti yöpymisestä, voi hyvillä mielin asettua yöpuulle, eikä tarvitse miettiä voikohan tässä viettää yönsä vai tuleeko joku häätämään keskellä yötä.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
« Vastaus #59 : 20.04.2016 kello on 22:10 »
Ei paha veto ABC;ltä ollenkaan.

Jos nyt tuosta äkkiä laskis niin kympistä viiteentoista euroon menis sähköpaikka S-kortin kanssa tuo ABC:n hinnottelu. Eli ei kantsi enää neljän kympin SFC korttia hankkia, jos on sellainen matkailuautoilija, että pärjää sillä ABC:n matkaparkkipalvelul la ja on S-kortti. Ja tuohonhan on helppo rakentaa vaikka jotain kampanjoita jos esim. samalla paikkakunnalla on Prisma.

Tämä on suoraan seurausta sille kysynnälle heille jotka ei halua stopata leirintäalueille esim matkalla pohjoiseen ja takasin.