rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kattoluukku asuntoautoon  (Luettu 3300 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:25
Kattoluukku asuntoautoon
« : 20.04.2016 kello on 07:05 »
Syksyllä hajosi kattoluukusta hyttysverkko ja ajattelin, että uusisi koko luukun kerralla. Nykyinen luukku on MPK 46-mallia, ruokailuryhmän yläpuolella. Onko kokemuksia luukkujen ominaisuuksista mm. vetoisuus, suhinat ajossa jne. Tarkotus laittaa luukku kirkkaalla lasilla. Tuulettuva vai ei? Asuintilassa lisäksi kaksi tuulettuvaa luukkua ja yksi wc:ssä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:08
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Kattoluukku asuntoautoon
« Vastaus #1 : 20.04.2016 kello on 07:54 »
No en ymmärrä noista kattoluukuista yhtään mitään mutta meidän adriasa on ohjaamon  yläpuolella kuulemma ns. tuulettuva luukku. Kamala laitos,sopivan tuulisessa kelissä ajaessa on sika ärsyttävä suhina ja kohina ohjaamossa. Pimennysverholla saa noita suhinoita ja kohinoita vaimennettua hiukkasen,jos kokonaan haluaa äänistä eroon niin pitäisi ajon ajaksi tukkia koko reikä tai vaihtaa luukku toisenlaiseen. Näin on mulle kerrottu.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:13
Vs: Kattoluukku asuntoautoon
« Vastaus #2 : 20.04.2016 kello on 10:01 »
JOS luukku on 'tuulettuva', sellainen pitää olla uudenkin, koska ilmanvaihto on laskettu sen mukaan. 
Näin teoriassa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 00:05
  • Only dead fish go with a flow
Vs: Kattoluukku asuntoautoon
« Vastaus #3 : 20.04.2016 kello on 10:14 »
Mulla on kans edessä vanhan luukun vaihto uuteen niin tuota meteliä juurikin kaipais pienemmäksi, on se mahoton suhina. Auttaako ne spoilerit/ilmanohjaimet äänitasoon?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:57
Vs: Kattoluukku asuntoautoon
« Vastaus #4 : 20.04.2016 kello on 11:32 »
http://www.caravantukku.fi/tuote/kattoluukku-40x40-veivattava-kirkas-thule-vent-kirkas-kupu/200018/

Minä vaihdoin muutama vuosi sitten kaksi tällaista autoon. Sisä-äänet tuplaantui kerrasta, suhisee todella ikävästi. Ehkä hiukan liiottelin tuota ääntä muuta kuitenkin. Meillä on noita kaksi peräkkäin lähellä toisiaan, edempänä olevan olen yrittänyt tiivistää ja hiljentää kohtalaisella menestyksellä. Spoileri ei mainittavasti auttanut suhinaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:44
Vs: Kattoluukku asuntoautoon
« Vastaus #5 : 20.04.2016 kello on 11:53 »
Mulla oli/on vaunussa noita MPK:n tuulettuvia luukkuja - en kyllä sellaisia autoon haluaisi kun niistä (vanhempi kantikkaampi ulkokuori) tulee  talvella kovalla tuulella pakkaslunta sisään..

JOS luukku on 'tuulettuva', sellainen pitää olla uudenkin, koska ilmanvaihto on laskettu sen mukaan. 
Näin teoriassa.
Niimpä - mutta jos italian suunnittelupöydällä "laskettu" (arvottu) 3 kpl 40x40 tuulettuvia luukkuja helleilmoilla tapahtuvaan painovoimaiseen ilmanvaihtoon, mitä tapahtuukaan pakkastalvella.. ja tuosta yksi vaihdettiin tehdasoptiona kirkkaaseen isompaan tuulettuvaan midi-Hekiin, niin kyllä mulla riitti rohkeus tehdä lämppärin yläpuolelle olevasta luukusta tuulettumaton mini-Hekillä. Äänet hävis totaalisti, eikä rankkasateella roisku vesi sisään..
Jännä homma, että vaikka katto olisi optiolla isoja horoja "täynnä", niin korvausilmaventtiil it pysyvät 6 hengelle tehtaan mukaan samoina  ;)

  • Vieras
  • Vs: Kattoluukku asuntoautoon
    « Vastaus #6 : 20.04.2016 kello on 12:34 »
    Äänet hävis totaalisti, eikä rankkasateella roisku vesi sisään..

    Taitaa olla sitten jokin ikä/halpuus juttu tuollaiset tuulettuvat kattoluukut kun ei -08 Adriassa enää sellaisia kattoluukkuja ole joista vesi tulisi sisään rankkasateellakaan. Ihmettelinkin jo Arskan puheita meluisista luukuista...niissäk in on siis eroja, on perusluukkuja ja vähän parempia luukkuja.

    Ei tällainen uusiovaanari tiedä vieläkään näköjään kaikkea, aina oppii uutta. Ja hyvä niin. ;D