Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Onko kuivaa 90 alun solikkaa kukaan nähny?

<< < (2/6) > >>

motksl:
Ostajahan se aina lopulta on vastuussa mitä ostaa. Ihmetyttää vaan kun törmää suomalaisten "suoraselkäisten" miesten myyntipuheissa jatkuvasti ihan mihkä sattuu. Jos ei vaunun oikeata kuntoa tiedä niin ei sitä ainakaan takuukuivana ja paikallisen huoltoliikkeen ylistyssanoilla pidä myydä. Liian paljon on niitä jotka pimittää ja huijaa.

Joko:
Pistähän linkit näihin mäti vaunuihin niin saan uskoteltua itselle että paritonnia kovemmalla hintaa olisi saanut samanlailla kostean solikan minkä nyt sain :D

pamaus:
Minulla ollut kolme soliferia vm 1988, 1990 ja 1991, joista kaksi on ollut märkiä ja yksi kuiva.

Veikkaan, että se kolmaskaan ei ole enää kuiva, näyttänyt olevan Lukkuhaassa kausipaikalla kesät / talvet.

Sen kuivan vaunun löytäminen ei ollut helppoa. Minulla oli ilmoitus lehdessä, että ostetaan Solifer Jubilee asuntovaunu. 

Tuli kierreltyä ja katseltua, ja toivokin jo meni, kunnes yllättäen yksi vanhempi rouva soitti ja kertoi, että heillä on ladossa vaunu, jota ei käytännössä ollut käytetty. Mielenkiintoiseksi teki asian vielä se, että rouva soitti salaa isännältä, koska isäntä ei ollut aluksi halukas myymään vaunua.

Tosiaan sieltä ladosta se kuiva solifer löytyi. Tätä taktiikka olenkin sitten käyttänyt. Nykyiset kaksi LMC:stä onkin latojen aarteita ja säilytän itsekkin niitä katoksissa. Tuossa kun olen katsellut tuota LMC:stä vm 1991, niin sen etupää on ns yksikertaisempi ja se on pitänytkin vedet pihalla toistaiseksi.

Ja oma kokemus kosteusmittauksesta: Tuossa vm 1990 soliferissa oli tehty Etelä-Suomessa laadukkaassa yrityksessä kosteusmittaus ja todettu kuivaksi. Totuus oli aivan toinen. Nimittäin se Soliferin paksu tapetti ei päästä kosteutta läpi ja vaikka kosteus on mitattu piikkikosteusmittar illa, se ei näytä kosteutta tapetista. Minulla käytännössä koko etupäässä juoksi vesi molemmissa kulmissa ja kosteusmittarit näyttivät nollaa, koska kosteus ei ollut mennyt tapetin läpi.

K.E.V:
Kaverini vaihtoi juuri itselleen isomman. Antoi 510L:n www.helsinkicaravan .fi vaihdossa. Tuo 510L oli täydellisen kuiva, yllämainittu firma mittasi sen kuitenkin ja myi jo samana päivänä kun tämä *** vei sen tuohon kauppaan.
Eli otsikon kysymykseen vastaus , on !

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 20.04.2016     kello on 06:38 ---Minulla ollut kolme soliferia vm 1988, 1990 ja 1991, joista kaksi on ollut märkiä ja yksi kuiva.

Veikkaan, että se kolmaskaan ei ole enää kuiva, näyttänyt olevan Lukkuhaassa kausipaikalla kesät / talvet.

Sen kuivan vaunun löytäminen ei ollut helppoa. Minulla oli ilmoitus lehdessä, että ostetaan Solifer Jubilee asuntovaunu. 

Tuli kierreltyä ja katseltua, ja toivokin jo meni, kunnes yllättäen yksi vanhempi rouva soitti ja kertoi, että heillä on ladossa vaunu, jota ei käytännössä ollut käytetty. Mielenkiintoiseksi teki asian vielä se, että rouva soitti salaa isännältä, koska isäntä ei ollut aluksi halukas myymään vaunua.

Tosiaan sieltä ladosta se kuiva solifer löytyi. Tätä taktiikka olenkin sitten käyttänyt. Nykyiset kaksi LMC:stä onkin latojen aarteita ja säilytän itsekkin niitä katoksissa. Tuossa kun olen katsellut tuota LMC:stä vm 1991, niin sen etupää on ns yksikertaisempi ja se on pitänytkin vedet pihalla toistaiseksi.

Ja oma kokemus kosteusmittauksesta: Tuossa vm 1990 soliferissa oli tehty Etelä-Suomessa laadukkaassa yrityksessä kosteusmittaus ja todettu kuivaksi. Totuus oli aivan toinen. Nimittäin se Soliferin paksu tapetti ei päästä kosteutta läpi ja vaikka kosteus on mitattu piikkikosteusmittar illa, se ei näytä kosteutta tapetista. Minulla käytännössä koko etupäässä juoksi vesi molemmissa kulmissa ja kosteusmittarit näyttivät nollaa, koska kosteus ei ollut mennyt tapetin läpi.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä.  Thumb Omaani osataessani , mittailin pintamittarilla ja piikillä. Etuosan kosteus löytyi kuitenkin sormella tapettia painamalla. Onneksi ei olut iso alue mutta kuitenkin. Syyksi ilmaantui ruuvin puuttuminen ulkolistasta, jonka varassa etukopan kansi on.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View