Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Onko kuivaa 90 alun solikkaa kukaan nähny?
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 20.04.2016 kello on 09:27 ---Kyllä. Thumb Omaani osataessani , mittailin pintamittarilla ja piikillä. Etuosan kosteus löytyi kuitenkin sormella tapettia painamalla. Onneksi ei olut iso alue mutta kuitenkin. Syyksi ilmaantui ruuvin puuttuminen ulkolistasta, jonka varassa etukopan kansi on.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla oli muuten syy hyvin samansuuntainen, joku ruuvi puuttui jostakin etukulmasta.
motksl:
Nyt on kiukulla avattu koko takaseinä ikkunan yläpuolelle saakka. Melko varmasti niissä täysin kuivissakin virtaa kondensiovesi ainakin tuolla takaikkunan sivuilla missä styroksia ei ole liimattu täysin ulkopeltiin. Siitä se sitten valuu ikkunan alapuoleiseen puuhun. Toisissa runkopuiden kosteus on vielä pientä tummumista ulkoseinän puolella ja mun tapauksessa kaikki oli jo mädäntyny. Mulla syitä on täytyny olla tietysti muitakin kun tuo pelkkä kondensio.
Onkohan kaikilla muillakin muuten nuo ikkunoiden sivut tuommoset, eli eristeet ei ole liimattu ulkolevyyn? Siellä näytti kondensiovesi virtaavan vapaasti alaspäin.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: motksl - 20.04.2016 kello on 20:37 ---Nyt on kiukulla avattu koko takaseinä ikkunan yläpuolelle saakka. Melko varmasti niissä täysin kuivissakin virtaa kondensiovesi ainakin tuolla takaikkunan sivuilla missä styroksia ei ole liimattu täysin ulkopeltiin. Siitä se sitten valuu ikkunan alapuoleiseen puuhun. Toisissa runkopuiden kosteus on vielä pientä tummumista ulkoseinän puolella ja mun tapauksessa kaikki oli jo mädäntyny. Mulla syitä on täytyny olla tietysti muitakin kun tuo pelkkä kondensio.
Onkohan kaikilla muillakin muuten nuo ikkunoiden sivut tuommoset, eli eristeet ei ole liimattu ulkolevyyn? Siellä näytti kondensiovesi virtaavan vapaasti alaspäin.
--- Lainaus päättyy ---
Ei se taida kuitenkaan olla sisäpuolelle auki, joten sitä kondensiovettä ei voi olla montaa teelusikallista vuodessa. Olisko tullut kuitenkin ulkopuolelta.
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: motksl - 20.04.2016 kello on 20:37 ---Nyt on kiukulla avattu koko takaseinä ikkunan yläpuolelle saakka. Melko varmasti niissä täysin kuivissakin virtaa kondensiovesi ainakin tuolla takaikkunan sivuilla missä styroksia ei ole liimattu täysin ulkopeltiin. Siitä se sitten valuu ikkunan alapuoleiseen puuhun. Toisissa runkopuiden kosteus on vielä pientä tummumista ulkoseinän puolella ja mun tapauksessa kaikki oli jo mädäntyny. Mulla syitä on täytyny olla tietysti muitakin kun tuo pelkkä kondensio.
--- Lainaus päättyy ---
Vähän hankala vastata tähän, mutta kyllä vanhoissa vaunuissa varsinkin isojen ikkunoiden alareuniin kertyy kosteutta, jos väkeä on mökki täynnä. Rakenteet noissa vaunuissa on vaan erinlaisia ja kestävyydet vaihtelee. Oleellisin asia kuitenkin on vanhan vaunun kohdalla se, missä se on talvella ollut. Katoksessa vai rinteen juurella.
Kyllä se vaan vanhojen soliferien kohdalla tilanne alkaa olla sellainen, että parhaimman saat, joka on jo kosteuskorjattu.
Oulaa:
Pintamittarilla mitaten ostin syksyllä "kuivan" Artisinan vm -91
Oikein pelijättää nää puheet jotta mitä se on saanut vammaa.
Pitääkö sitä nyt alkaa tonkimaan sitten vai antaako olla vain?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta