Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Onko kuivaa 90 alun solikkaa kukaan nähny?

(1/6) > >>

motksl:
Hieman provosoiva otsikko mutta pakko avautua palstalla. Just hiljattain kävin katsomassa paria solifer 550 vaunua ja kummassakin sormi läpi etuikkunan vierestä. Toinen muuten vieläkin myytävänä,mutta toivottavasti nyt myyjä kertoo vauriot rehellisesti. Ostin sitten kolmannen eli 510l mallisen -91. Viimesen päälle siisti ja missään näkyvissä kohdissa ei pistänyt silmään ongelmia. Nyt sitten ymmärsin kurkata takaikkunan alle riittävän pitkälle ja koko karmeus veti hiljaiseksi. Täysin laho.

Maksoin korjattavasta vaunusta aivan liikaa ja nyt potuttaa. Pitää kerätä pian motivaatiota jotta lapset pääsee kesällä reissuun. Myyjä ei välttämättä asiasta tiennyt mutta kyllä mulla itellä tulis ainakin huono fiilis pitkäksi aikaa. Ja luultavasti ite palauttaisin edes pienen summan takas. Minun tapauksessa myyjä vain pahoitteli.

Pitää ottaa opiksi taas tästäkin ja niellä ylpeytensä.

pelsam:
Ei tuo otsikko ole mielestäni provosoiva.
Ehkä joku on nähnyt kuivan n. -90 vuoden Solikan, mutta itse en ole nähnyt.
Minusta on hyvä keskustelunpohja vaunun ostajia varten.
Mutta, en väitä etteikö näitä vaunuja voisi olla kuiviakin!

Harmillinen tämän aloittajan tapaus :(, mutta valitettavasti ei viimeinen.
Mutta, hakemaan finfoamia ja vaneria niin saat kuivan vaunun.

Beagle:
Erittäin ikävä kuulla, että perheenne suuri hankinta osoittautui ns. Virheinvestoinniksi . Tuntuu erittäin pahalta puolestasi, varsinkin kun kuvittelee itsensä samaan tilanteeseen.

Toisaalta yhtään tuntematta perheenne budjettia, vetoauton suurinta sallittua vetomassaa, enkä todellakaan halua kääntää puukkoa haavassa. Pikaisella nettikaravaanin tutkimisella 90 luvun alun 5602 solikoita löytyy heti pari kappaletta, joihin on tehty kosteusmittaus ja myynti-ilmotus väittää kuiviksi ja hajuttomiksi. Itse jos sen ikäistä vaunua lähtisin ostamaan, vaatisin siihen kunnon kosteusmittauksen.

Toisaalta jos ainoa kosteusvika löytyy takaseinästä ja muuten vaunu on hyvä, en usko että se on ylitsepääsemätön ongelma. Ei muuta kuin eristeet uusiksi ja uudet butyylit nurkkiin ja kuivalla vaunulla reissuun!  8) Projektiosiossa on varmasti hyviä vinkkejä ja kuvia työhön liittyen.

seppoko:
Olen vakuuttunut siitä, että kuivia Solikoita tuolta(kin) ajalta löytyy. Tosin saattaa olla, että ne eivät ole liikkeissä myytävinä.

volvo:
noin yleisesti ajateltuna se on jo itse tiedostettua riski kun ostaa 25v vanhan vaunun tai a-auton. toiset luulee että ne on uusia ja halpoja, toiset ymmärtää ettei muutamalla tonnilla saa uusia ja iloisella mielellä korjaavat niitä vanhoja. muutama esimerkki löytyy tältä foorumilta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View