Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Kysymys moottoriöljyjen eroista

<< < (2/9) > >>

HiTec:
Liekö tuolla moottorin kannalta suurta väliä käyttääkö C2 vai C3 öljyä, jälkimmäistä vaan tuntuu olevan aika paljon paremmin tarjolla eri valmistajilta. Pääasia lienee tuo tuhkaisuus, ettei se pääse FAP:ia tukkimaan, josta pahimmillaan ottaa sitten fööni ja venttiilitkin kipeää jos oikein huono tuuri käy = jo varsin iso korjauslasku pelkästään "säästämällä" väärässä öljyssä :-X

Itse olen tässä ihmetellyt tuota kaikkien öljyjen ihmelientä, Mobil Delvac MX. Tuohan on wanha perinteinen dieselin moottoriöljy, mutta tänä päivänä sitä kipataan moottoripyöristä lähtien vähän kaikkeen mikä vaan polttomoottorilla liikkuu. Ja ihan hyvin toimii :o Henk.koht. kokemustakin tuosta toki jo on parista prätkästä ja hyvin tuo tuntui toimivan tuossa ex. Ducato 14 -alustaisessammekin, mutta nuo nykyiset FAP:it laittaa kyllä hieman miettimään, vaikkakin tuolle öljylle E9 luokituskin on kyllä haettu ???

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 26.03.2016     kello on 08:02 ---Minä olen laittanut kaikkiin Mobil1 5-50. Agri, AutoUnion ja Fiilis. 25e/l halvimmillaan.

--- Lainaus päättyy ---

Oletkos tutkinut, mitä se vaatii. Touranin kone korkkaisi heti, jos tavallista Mobil 1:tä laittaisi. On varmaan yleisin syy VW dieselien rikkoutumiseen.

Varmaan 25 euroa 4 litraa?

joo o:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 26.03.2016     kello on 08:02 ---Minä olen laittanut kaikkiin Mobil1 5-50. Agri, AutoUnion ja Fiilis. 25e/l halvimmillaan.

--- Lainaus päättyy ---

Täälläpäin monet huoltokorjaamot käyttää juuri tuota Mobil 5-50. Sitä on autoissani ja saman tapaista olen laittanut traktoreihini vuosi kymmenet tynnyristä (olisko 10-30)

pamaus:
Nuo  C2 5W-30 öljyjen hinnat ovat laskeneet tasaisesti. Alkaa saada jo 35 e/ 4 ltr. Tuota olen käytänyt Toyotassa.

Tuota c2 öljyä kannattaa käyttää, jos autossasi on hiukkassuodatin.

https://www.tokmanni.fi/mobil-1-esp-formula-5w-30-4-l-/5055107436097/dp?nosto=TOK-productpage-center-bottom1

HarriOlavi:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 26.03.2016     kello on 09:50 ---Oletkos tutkinut, mitä se vaatii. Touranin kone korkkaisi heti, jos tavallista Mobil 1:tä laittaisi. On varmaan yleisin syy VW dieselien rikkoutumiseen.

Varmaan 25 euroa 4 litraa?

--- Lainaus päättyy ---

Niin, minä olen nykyisin aina sekaisin / tietämätön mikä on oikea öljynlaatu eri autoihin. Epätietoisena ja sekaisin etsin tietoa. Loppujen lopuksi olen ongelmani jättänyt huoltoliikkeen sanan varaan kun vaihdatan öljyt liikkeellä.

Ainakin Gastrol öljyä kehuttiin kun vaihdatin edelliseen Ford Transit 2.2 tdci ( 2009 ) autoon. Olin ajanut jotain 8000 km:ä kun mittaritauluun syttyi huoltovalon kuva. ( Saksa) Fordin huoltoliikkeessä selvisi että öljyt oli tiensä päässä.

Kun huollatan / katsastutan ensikuussa kulkimen, on sama arpominen päässäni, mitkä ovat oikeat öljyt moottoriin ja vaihdelaatikkoon? Kun katselee öljyfirmojen mainoksia, tuntuu kaikki olevan sellaisia jotka käy ihan mihin vaan öljyä tarvitsevaan laitteeseen, noin kärjistettynä todeten. ......Että näin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View