Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Matkailu Itä-Euroopassa aikana ennen Berliinin muurin murtumista
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 23.03.2016 kello on 18:26 ---
Eipä ollut ruuhkaa leirintäalueella saati muita Kafeja :D
--- Lainaus päättyy ---
Katselin noita vanhoja kuvia lisää ja puolassa oli tuolloin vaunuja enemmänkin ja ihan vieri vieressä leirintäalueilla. Baltian maisssa oli alueita harvakseltaan ja tietoa ei oikeastaan ollut saatavissa mistään. Via Baltica oli avattu mutta me ei sitä koskaan ajettu vaan ajettiin ainakin etelään eri reittejä sisämaassa. Usein kyllä aikamoista siksakkia ja välillä rannikolla käyden.
Nykyään tietoa saa helposti ja matkailu noissa maissa ei oikeastaan poikkea mitenkään muusta euroopasta. Tuolloin varoitettiin likaisesta polttoaineesta ja ongelmista jos tekniikka pettää. Tuolle ekalle matkalle varasin polttoainesuodattim ia ja joitakin muita varaosia mukaan ja ison kanisterin varabensaa. Tuotteet kaupoissa oli vieraita ja kielimuuri suhteellisen korkea.
Mielenkiintoista on ollut seurata näitten maitten kehitystä ja onhan se ollut äärimmäisen nopeaa.
Hauho:
Passikokemus voi olla järkyttävä.
Olin saanut uuden passin ja istuin lentokoneessa työmatkalla ja joutessani selasin passia tutustuakseni onko mikään muuttunut.
Iskin silmäni passin numeroon. Siinä oli jotain tuttua. Sitten välähti, sehän on tasan sama kuin työpaikkani puhelimen suora numero minulle. Piti kaivaa käyntikortti ja tarkistaa numero numerolta. Sama se vaan oli.
Oli siinä ihmettelemistä monen vuoden ajaksi. Se passi on vieläkin tallella. Puhelinnumero on muuttunut moneen kertaan.
kimi:
Passeista tuli mieleen.
Oletteko huomanneet että passin sivuilla oleva hirvi on animaatio joka liikkuu kun passia selaa nopeasti (Oliko noissa jokin muukin eläin)
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: Hauho - 24.03.2016 kello on 13:10 ---Passikokemus voi olla järkyttävä.
Olin saanut uuden passin ja istuin lentokoneessa työmatkalla ja joutessani selasin passia tutustuakseni onko mikään muuttunut.
Iskin silmäni passin numeroon. Siinä oli jotain tuttua. Sitten välähti, sehän on tasan sama kuin työpaikkani puhelimen suora numero minulle. Piti kaivaa käyntikortti ja tarkistaa numero numerolta. Sama se vaan oli.
Oli siinä ihmettelemistä monen vuoden ajaksi. Se passi on vieläkin tallella. Puhelinnumero on muuttunut moneen kertaan.
--- Lainaus päättyy ---
Tuo todennäköisyys, että noin tapahtuu on lähes mahdoton. Jos puhelinnumerossa on ollut esim 9 numeroa, ja passissa on sama numero, taitaa todennäköisyys olla luokka 9 potenssiin 9, joka on aika paljon.
Veikkaan, että toista kertaa ei noin enää käy. ;D
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 24.03.2016 kello on 13:26 ---Passeista tuli mieleen.
Oletteko huomanneet että passin sivuilla oleva hirvi on animaatio joka liikkuu kun passia selaa nopeasti (Oliko noissa jokin muukin eläin)
--- Lainaus päättyy ---
Se on yksi mahdollisen väärennöksen tunnistavista jutuista. Ainakin takavuosina passin tarkastajat "pläräsivät" passia useaan kertaan todetakseen juuri tuommoisia asioita.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta