rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Leirintämatkailua vai kakkoskodilla kulkemista?  (Luettu 30249 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 16:15
  • Tekniikan diletantti
Vs: Leirintämatkailua vai kakkoskodilla kulkemista?
« Vastaus #75 : 21.03.2016 kello on 12:12 »
Pääsisiköhän keskustelu jatkumaan, jos kaikki toteaisivat asioita vain mistä MINÄ tykkään ja mitä MINÄ käytän, eikä hämmästeltäisi ja arvosteltaisi sitä miten SINÄ voit tykätä tuosta ja mihin ihmeeseen SINÄ tuota tarvitset.

Keskustelu on hyvästä, mutta näillä palstoilla se vain muuttuu kovin helposti muuksi kuin miten keskustelu naamatusten kulkisi. Kyllä se siitä.

Sehän on juurikin noin. Kukin miten näkee hyväksi majailunsa. No olenhan mä tyytyväinen kun uus louevaate tuli hommattua, mutta en ole pyytänyt ketään muuta siitä tykkäämään. Kukin asukoon missä haluaa. Mutta jos kehun louetta tai mettässä majailua niin sanomattakin on selvää että esitän omia mielipiteitäni, omista lähtökohdistani, asiana joka sopii minulle. Ei sitä tarvitse erikseen mainita. Ja jos ylistän nuotiolla keittelyä niin se on minun valinta se.

Suvaitsevaisuus on hienoa asia, toivon että minun sallitaan harrastaa leirintämatkailua valitsemallani tavalla. Joskus se on vaunussa, joskus vuokramökissä Toscanassa, joskus taas mettässä tulilla. Ja tulee olemaan niin kauan kun vielä terveys kestää rinkan kannon. Jonain päivänä näin ei ole ja sillon tavat muuttuu. Ja se on hienoa kun tavat muuttuu.
Kaikkea tapahtuu.
- Telttailija ostaakin vaunun.
- Vaunuilija ostaakin mökin.
- Matkailuautoilija vaihtaa vaunuun. Tai päinvastoin.
- Mökkiläinen myy mökin ja ostaa matkakulkimen.
- Saksaa kierrellyt vaunuilija keksiikin kiertää majoittuen B&B majataloissa.

Mutta SFC ei olekkaan leirintämatkailujär jestö niin turha tästä enempää jahkailla. SFC llä oli mahdollisuus olla leirintämatkailujär jestö, mutta liittokokous sen torppasi. Karavaanarit on vain karavaanareita ja hyvä niin. SFC on vain karavaanareitten järjestö ja ehkä hyvä niin. Tai sitten ei.

Mutta ihan joutohommaa karavaanareitten kesken puhua leirintämatkailusta kun siihen ei valitsemiltanne edustajilta tahtoa löytynyt. SFC ei ole leirintämatkailujär jestö! SFC on karavaanariporukan ihan oma järjestö.
Siksi kuulun Suomen Latuun, Retkeilymajajärjest öön, Autoliittoon jne.

Tiedän, alkaa tulla lunta tupaan, odotan mielenkiinnolla asiallisia kommentteja.

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #76 : 21.03.2016 kello on 12:17 »
No minä nyt kuitenkin puhun, kun harrastan leirintämatkailua kulkineella. Toisinaan myös SFC-alueille. Jäsenmaksun maksan, vaan kettään en ole koskaan ollut minnekään valitsemassa. Antaa vaan vaarien ja mummain hautautua mielipiteissään etutelttoihinsa, kyllä kohta lakkaa helpottamasta. Silti käyn saunassa niillä ja lihanpalat paistamassa grillikodissa, seuraavana yönä lienen jo kaukana.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #77 : 21.03.2016 kello on 12:23 »

Tiedän, alkaa tulla lunta tupaan, odotan mielenkiinnolla asiallisia kommentteja.

Itse olin -70 luvulla Suomen Matkiluliiton Leirintämatkailijoi ssa. Mutta kun se ei ollut juppia, jäsenet kaikkosi. Nyt kymmenkunta vuotta SFC:ssä, hyljeksityllä suurella numerolla. Meikäläiselle tämä nyt käy, pääseepähän edullisille leirintäalueille, vesien tyhjennykseen ja täyttöön, sekä saunaan, savustinkin on monessa. Muu onkin omasta takaa.  :D

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Kulkija
« Vastaus #78 : 21.03.2016 kello on 12:34 »
Tämä on 98% työväen, toimihenkilöiden ja pienyrittäjien, tai sellaisista eläköityneiden harrastus. Juppi hommat melko kaukana siltä osin ja muutoinkin 25 vuoden takana.

Numeron perusteella muita tai itseään arvioivan pitäisi pohtia sitä itsetuntopuolta.  :o

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 5.12.2025 kello on 13:13
  • Etelä-Pohjanmaa
« Vastaus #79 : 21.03.2016 kello on 12:58 »
Itse olin -70 luvulla Suomen Matkiluliiton Leirintämatkailijoi ssa. Mutta kun se ei ollut juppia, jäsenet kaikkosi.

Leirintä ja Retkeilypäivät Lahden Mukkulassa kesällä 1986

http://pamaus-karavaanari.blogspot.fi/p/vanhoja-videoita.html

• Kaikkien Kaveri
  • Tekniikan diletantti
« Vastaus #80 : 21.03.2016 kello on 14:25 »
Tämä on 98% työväen, toimihenkilöiden ja pienyrittäjien, tai sellaisista eläköityneiden harrastus. Juppi hommat melko kaukana siltä osin ja muutoinkin 25 vuoden takana.

Numeron perusteella muita tai itseään arvioivan pitäisi pohtia sitä itsetuntopuolta.  :o

Mulla on nummero 79479, vanhempieni kanssa kun aikoinaan kuljin mukana oli numero 3711, ja vieressä tätini, numeroa en muista, mutta alle sata. Mitä sitten. Onhan niin että pienet numerot on joo kunnioitettava juttu, mutta samalla kertoo siitä että ollaan jo aikalailla vanhoja. Muusta, osaamisesta, osallistumisesta, asenteesta se ei sitten mitään kerrokkaan. Hitonko väliä sillä numerolla kun ei se mitään kerro, ei se kerro kauanko on juttua harrastanut, vaan kauanko on ollu oma numero. Tonne kun meen muotkan tunthurimaisemaan ja lyön louteen pystyyn, kukaan ole koskaan numeroa kyselly. Ja jos kysyisi saisi jotain mielenkiintoista vastaukseksi, naurun säestämänä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.11.2025 kello on 11:51
  • Hämeenperä
« Vastaus #81 : 21.03.2016 kello on 15:04 »
Tonne kun meen muotkan tunthurimaisemaan ja lyön louteen pystyyn, kukaan ole koskaan numeroa kyselly. Ja jos kysyisi saisi jotain mielenkiintoista vastaukseksi, naurun säestämänä.

Minä en ole jääny vielä mistään rikoksesta kiinni, en ole saanut vankinumeroa lainkaan.

Aika kultaa muistot ja arvostukset muuttuu. Harva sitä louetta laittaa tai nokipannukaffia, vaikka kuinka hyvää olisi. Oman ruuhen lämpimässä on mukavampi puristella pressopannulla, rahvaanomaisesti.

Vankileirien saaristo, kulkimena Cessna.  ;)

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #82 : 21.03.2016 kello on 15:09 »
Kaksi aihetta, jotka toistuu joka vuosi näillä palstoilla. Numeron pienuus/suuruus ja tervehtiminen liikenteessä.  :D
-70 luvulla kun vaunuilu alkoi jollakin lailla yleistymään suomessa, se oli parempi osaisten harrastus. Työväen osuus oli hyvin pieni. Nyt on vaunuja tarjolla jo työväen hintaluokassakin, jos ei muita, niin toisten vanhoja.  :D

Joo. Ja telttailemassa tai laavuilemassa käydään joka vuosi.  ;D

• Kaikkien Kaveri
  • Tekniikan diletantti
« Vastaus #83 : 21.03.2016 kello on 15:26 »
Kaksi aihetta, jotka toistuu joka vuosi näillä palstoilla. Numeron pienuus/suuruus ja tervehtiminen liikenteessä.  :D
-70 luvulla kun vaunuilu alkoi jollakin lailla yleistymään suomessa, se oli parempi osaisten harrastus. Työväen osuus oli hyvin pieni. Nyt on vaunuja tarjolla jo työväen hintaluokassakin, jos ei muita, niin toisten vanhoja.  :D

Joo. Ja telttailemassa tai laavuilemassa käydään joka vuosi.  ;D

Mä oon lopettanu kaikkien moikkaamisen. Helevata kun mökin nurkalla moikkailin polulla Jääskeläisen lehmille, niin nää pillastu ja vetäs aidasta sähköpaimenesta huolimatta. Hokasin että ei se moikkaaminen niin tärkeetä ole. Satana juostiin pusikossa lehmien perässä pitkän aikaa. Kyllä se on oltava varovainen ton moikkaamisen kanssa. Kerran moikkasin ohimennessä mökkinaapurin Katriinaa, sillä oli seuraavana aamuna musta silmä. Ei olis kannattanu. Vaikka toisaalta, Katriina ihan hyvän näkönen. Persettäki sopivasti. Mutta...

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:10
  • Eipä turhia höttyillä :)
« Vastaus #84 : 21.03.2016 kello on 15:40 »
Meikäläiselle tämä nyt käy, pääseepähän edullisille leirintäalueille, vesien tyhjennykseen ja täyttöön, sekä saunaan, savustinkin on monessa. Muu onkin omasta takaa.  :D

No tuossahan ne tuli melko kattavasti meidänkin syyt hankkia tuo nummero, siinä montaa yötä tartte jollain alueella olla kun jo vuosimaksu tulee kuitattua. Mihinkään muuhun järjestön toimintaan en sitten osallistukaan, kokoontukoot ken haluaa ja nostakoon aatettaan kuin lystäävät, se meikäläistä liikauta mihinkään suuntaan 8)

Ja kyllä tämä as.autoilu meillä on ihan vaan leirintämatkailua. Aikaisemmin oli kesämökki ja sekin pidettiin tarkoituksella nimenomaan mökkinä, siitä mitään 2. kotia ruvettu koskaan rakentamaan. Ainoat mukavuudet oli kylmä hanavesi jota ei tarttenut kaivosta kantaa ja TV jääkaapin päällä, mutta siihen se sitten jäikin. Lämmitys itse tehdyillä puilla, sauna ja puucee erillisrakennuksiss a. Kyllä sen mökin piti olla mökki, sillä sen erilaisuus normaaliin kotiolosuhteisiin oli just se juttu miksi sinne mökille ylipäätään edes mentiin. Kodin arkirutiinit pitää saada rikki ja juuri siitä tulee se virkistynyt olo Thumb

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:30
  • viva la France
« Vastaus #85 : 21.03.2016 kello on 15:43 »
Meikäläinen moikkailee sattuman varaisesti niin henkilö-,paketti-, matkailu-, linja- kuin kuorma-autotkin oli tuttuja tai ei. Ja tee minä sitä mopoille, pyöräilijöille ja jalankulkijoillekki n. Se tekee hyvää näille vastaan tulijoille rustata aivojaan ja miettiä kukahan se oli kun moikkasi. Tämmöinen toiminta on kansanterveys työtä parhaimmillaan, estää dementtiaa ja muutenkin vanhuuden höperöyttä. ;)

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #86 : 21.03.2016 kello on 15:53 »
Mä oon lopettanu kaikkien moikkaamisen.

Sinähän olet sitten yhtä ylpeä, kuin kottikärryn työntäjä ja sapilailla heinän kantaja. Elikkä ei nouse koura.  :D

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Kulkija
« Vastaus #87 : 21.03.2016 kello on 17:24 »

Ennen oli ennen ja nyt on nyt. On sen verran kokopäivätyöläisten palkkataso noussut, että uudenkin kulkineen hankinta on hyvin mahdollista, kun asunto on saatu maksettua ja mahdolliset perinnöt kuitattu.

Noin keskimäärin, sitten on toisineläjiä ja -ajattelijoita, jotka vähät välittää yhteisön asettamista käyttäytymisnormeis ta noin elämän suunnittelun suhteen.

• Kaikkien Kaveri
  • Tekniikan diletantti
« Vastaus #88 : 21.03.2016 kello on 19:12 »
Sinähän olet sitten yhtä ylpeä, kuin kottikärryn työntäjä ja sapilailla heinän kantaja. Elikkä ei nouse koura.  :D

Ei, mulla vaan ole vehkeissä tunnuksia joita vastaavisia moikkailis.

• Kaikkien Kaveri
  • Tekniikan diletantti
« Vastaus #89 : 21.03.2016 kello on 19:14 »
No tuossahan ne tuli melko kattavasti meidänkin syyt hankkia tuo nummero, siinä montaa yötä tartte jollain alueella olla kun jo vuosimaksu tulee kuitattua. Mihinkään muuhun järjestön toimintaan en sitten osallistukaan, kokoontukoot ken haluaa ja nostakoon aatettaan kuin lystäävät, se meikäläistä liikauta mihinkään suuntaan 8)

Ja kyllä tämä as.autoilu meillä on ihan vaan leirintämatkailua. Aikaisemmin oli kesämökki ja sekin pidettiin tarkoituksella nimenomaan mökkinä, siitä mitään 2. kotia ruvettu koskaan rakentamaan. Ainoat mukavuudet oli kylmä hanavesi jota ei tarttenut kaivosta kantaa ja TV jääkaapin päällä, mutta siihen se sitten jäikin. Lämmitys itse tehdyillä puilla, sauna ja puucee erillisrakennuksiss a. Kyllä sen mökin piti olla mökki, sillä sen erilaisuus normaaliin kotiolosuhteisiin oli just se juttu miksi sinne mökille ylipäätään edes mentiin. Kodin arkirutiinit pitää saada rikki ja juuri siitä tulee se virkistynyt olo Thumb

No justiinsa näin.