Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

pikkubussista budjetti luokan retkeilyauto

<< < (4/13) > >>

HarriOlavi:

--- Lainaus käyttäjältä: tuppis -  6.03.2016     kello on 18:12 ---Tarkoitus on muuttaa linja-autoksi rekisteröity sprinter/lt asunto/retkeily autoksi. Linkitetyssä myynti ilmoituksessa oli vähän siihen suuntaan mitä ajattelin. ajokortissa on kirjaimia vaan c asti joten linja-auto on pois kuvioista. Se miksi sitten rekisteröidään lopulta on viellä avoin. Ei kuitenkaan henkilöauto veron määrän takia. Aihioksi ajattelin 9-11 paikkaista korkeaa koria, siinä keskikäytävän korkeus on yli 190cm. Olen muutamina vuosina kiertänyt pohjoista erilaisilla patja-pakuun virityksillä ja ajattelin parantaa olosuhteita. Tilaa haluan enemmän kuin transportter kokoluokka antaa vaikka usein yksin reissaankin.
Mieli ei myöskään tee mieli kyykkiä puskissa joten portapotti yms. olis kova sana. Ne alueet joissa matkoillani viihdyn ovat usein kaukana sivistyksestä joten palveluja eioo...

--- Lainaus päättyy ---

Samalla asialla.....

Esim,  M-B Sprinter 313 maxi  (pit. 6995 mm, kork.2570 mm, kok. paino 3500kg)
Iveco tai Transit.

Itse olen haeskellut tuon suuntaisia merkkejä. Takavetoa ja joka olisi ollut kylmäkuljetuksessa.
Olisi valmiiksi lämpöeristetty. Tuollaisesta aihiosta olisi hyvä aloittaa rakentaminen.
Tahtoo vaan olla "kiven alla" lämpöeristettynä.  :-\

tuppis:
Vähän vaikuttaa alkuun hankalalta mutta enköhän jotain keksi... Suihku ei toki ole välttämätön voisi olla jopa kauniina päivänä käytettävä ulko suihku. ei oikein lämmitä mieltä ajatus istua "asioilla" keskellä autoa portapotilla, mutta pakon edessä sitten vaikka niin. Täytyy piirrellä paperille kaavioita ja ihmetellä.

Kimmo75:
Googleta sprinter motorhome. Sprinter camber. Noista sit idiksiä imemään.  Thumb

volvo:
yksi esimerkki https://www.youtube.com/watch?v=3oKhjLtQNn4

HarriOlavi:

--- Lainaus käyttäjältä: Kimmo75 -  6.03.2016     kello on 19:03 ---Googleta sprinter motorhome. Sprinter camber. Noista sit idiksiä imemään.  Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Kiitos vinkistä Thumb    Olen googlettanut kyllä.

Yritän katsella täältä Virosta ensialkuun, on kaikkein kivuttomin asia.

Miksi?

On valmiiksi rekisterissä tai jos on tuotu toisesta EU maasta, ARK:n tiedostoista löytyy alkuperäiset tiedot autosta.
Kauppa täytyy sopia että myyjä hoitaa auton rekisteröinnin, jos on tullut kilvettömänä. Miksi? Jos tuodussa autossa on jotain epäselvyyksiä, ei kaadu ostajan harmiksi.  ;D

Jokainen auto joka on uutena rekisteröity Virossa, löytyy netillä historia  VIN-koodilla  ja rekisterinumerolla, samoin onko auto kolaroitu / kolaroimaton. (rekisröinti, km, hylkäämisen syy / syyt katsastuksessa, jne)

Edellinen rakentamani tuli kilvettömänä Italista.( pakettiauto N1) Ei tarvinnut edes uudelleen katsastaa koska ARK:n tiedoista näkyi Italian katsastuspäivä, joka määräsi vuosikatsastuksen Virossa.

Valmiina vein muutoskatsastukseen Hinta 22,00 euroa. Ajoneuvoluokaksi tuli  M1.
Tämän jälkeen vuosikatsastus. Hinta 30,00. Seuraava katsastus 2 vuoden päästä.
( myyty viime kesänä)

Yksityiset jobbarit, autoliikeiden jobbarien lisäksi hakevat Euroopan erimaista autoja Viroon, he tietävät erimaiden systeemit. ( Ruotsi, Saksa, Tanska, Hollanti, Puola, Liettua, Italia, Belgia, jne)

Esim, jos jobbari hakee autoja Saksasta, hän matkustaa bussilla ( Eco Line, Express, jne)
30-70 euron hintaan, riippuen missä auto on? Hoitaa asiaan kuuluvat paperityöt ja palaa autolla Viroon. Laittaa oman myyntihinnan autolle.

Tietämättä toiminta tapaa kuten minä, joudun ostamaan palvelun paikanpäältä joka hoitaa autokaupan, vakuutukset, yms.....
Kun esim, viikon etsin autoa palvelun kanssa, kustannukset ovat varmasti suuremmat kuin, jobbarin myynnissä oleva auto.
Näin olen ajatellut...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View