Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
-95 Ducaton väsynyt takapää
FASTDOHC:
--- Lainaus käyttäjältä: velnum - 21.01.2016 kello on 12:10 ---Moi kysyin tarjousta vallilan takomosta Fiat Ducaton 90/ I- alustainen . Tämä on elämän tosiasia, tulee aika arvokkaaksi mielestäni.
Tässä pätee vanha sanonta kyllä siperia opettaa elämään. Yksinkertaisesti itse en pysty laittaa omaan, noin vanhaan autoon tollasia rahoja ja pelkään takajousien kunnostamiseen.
Date: Tue, 8 Oct 2015 11:46:42 +0300
To: vel.num@hotmail.com
From: teemu.punkka@vallilantakomo.fi
Subject: Re[2]: Jousitarjous / Caravan Lahti
Hei
Tarjoamme
Takajousien korjaus + vahvistaminen 2:lla lisälehdellä asennettuna hintaan 600,00.
Tarjous on voimassa 30.4.2015 asti.
Toivottavasti tarjous miellyttää ja johtaa tilaukseen.
Terveisin
Teemu
Teemu Punkka
Toimitusjohtaja / Managing Director
tel. +358 9 561 78815
mobile + 358 44 515 4290
teemu.punkka@vallilantakomo.fi
Vallilan Takomo Oy
--- Lainaus päättyy ---
Saman sain kun kyselin Thumbd
Sitten tuo MAD-sarjat, niin nehän on "vain" puolet tuosta takomon lehtijousista, mut sekin on liikaa.
Tämän takia teen itse ja säästän ja saan vielä sellaisen kun haluan ja kestävän Thumb
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: FASTDOHC - 21.01.2016 kello on 12:47 ---Tämän takia teen itse ja säästän ja saan vielä sellaisen kun haluan ja kestävän Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Ne lisälehdet ei siellä hajottamolla montaa €:a maksaisi....
FASTDOHC:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 21.01.2016 kello on 13:08 ---Ne lisälehdet ei siellä hajottamolla montaa €:a maksaisi....
--- Lainaus päättyy ---
300€/pari on ollut paras tarjous, mutta tuossa on 1/3 liikaa...
Köyhiä kädestäsuuhun eläjiä kun ollaan :(
Ruutiukko:
--- Lainaus käyttäjältä: jva61 - 21.01.2016 kello on 11:25 ---Kierrejousihan on toiminnaltaan parempi kun lehtijousi vaan olisko kuitenki helpompi ja vähemmän viritys hommata uudet lehtijouset niiden kuoleentuneiden alkuperästen tilalle. Kiinnitykset ja kaikki olis valmiina, vanhat pois ja uudet tilalle
--- Lainaus päättyy ---
Mielestäni nuo apujouset olisi pitänyt asentaa silloin kun alkuperäiset jouset ovat olleet vielä ryhdissään. Nyt kun nuo alkuperäiset jouset ovat kuolleentuneet, niin eivät ne siitä enää virkoa apujousien vaikutuksesta. Eli nuo alkuperäiset lehtijouset olisi hyvä takoa tai mankeloida. Ovat jotkut tuon takomisen tehneet itsekin.
velnum:
Moi pitää olla paikat missä tehdä .Menee aika säätelyksi jos alkaa itse tekemään.Kyllähän niistä aikalailla tulee kun naapuri ranen tekemät.
Sitten kun noi itse tehdyt jousipakat leviää lapin erämaan suorilla.Ja tuuli puhaltaa raappa housujen peräpeiliin niin ajattelee että olisikohan kannattanut ammattimiehen teettää jousipakat. :D
Sillä takomisen jälkeen lehtijouset ne täytyy lämpökäsitellä uudestaan .Sekä täytyy laittaa uudet pidemmät u-pultit jos tulee lisälehtiä. Sekä puslat täytyy vaihtaa takomisen jälkeen uusiin.Täytyy huomioida myös teräs pannat jotka tulevat jousien ympärille niittaamalla lukitaan .Voin sanoa että minulta jää tekemättä että tulisi toimiva asiallinen aikaa kestävä,ja varmasti vaatii erikoisammatti kokemusta takominen ,että tulee tasalaatuiset jousen kaarevuus ja teräksen karkaisu oikeanlainen.
Hei haloo ihan oikeasti kun ajattelee realistisesti, parilla sadalla eurolla ei tehdä mitään mitään todellista jousi remonttia jossa taotaan jouset ja vaihdetaan uudet u-pultit sekä jousien lukkopannat . Koska on kaksi jousipakka korjaus käsiteltävänä
Itselläni kun kaikki on aina rahasta kiinni niin on tullut mietittyä aika lailla edullista toimivaa toteutus vaihtoehtoa.
yst ter: vellu
Just tämän takia Mad-jousia tänä päivänä suositaan kun ne pystyy täysin asentaa itse, ja ovat siedettävissä kipu raajoissa hankkia. ::)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta