Tekniikkakeskustelut > Projektit

Pakettiautosta talviasuttava retkeilyauto

<< < (9/13) > >>

RR:

--- Lainaus käyttäjältä: volvo - 11.01.2016     kello on 20:32 --- kysytään ammattilaiselta. kumpi on parempi? lähteä tekemään peltikopista retkeilyauto vai tehdä retkeilyautosta itselle sopiva. hinta oli 4000e ja rakentelu 2000e.

--- Lainaus päättyy ---

No itse en ostaisi neljän tonnin matkailuautoa (paitsi vanhan mersun  ;D) jos mielisin reissuun ensi kesänä.

Maksoin aikanaan omasta 3500. Se oli tavallaan valmis matkailuauto. Kaiken kannoin pihalle ja aloitin alusta. Tässä hintaluokassa siitä autosta tuskin jäisi paljon käyttökelpoista, ei jäänyt minullakaan. Tosin tiesin sen jo ostaessa.

Mutta joo, tossahan se minun ehdotus aihiosta jo tulikin, 508 tai vastaava ikiliikkuja-mallinen mersu. On jo valinnanvaraa tossa hintaluokassa, tosin tekniikassakin melko varmasti sanomista ja tehon vähyys saattaa yllättää ja pahasti. Ja hitsaamaan pääsee.

Toisaalta tilaa on enemmän eikä tule ainakaan moottoritiellä ylinopeussakkoja:)

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: volvo - 11.01.2016     kello on 20:32 --- kysytään ammattilaiselta. kumpi on parempi? lähteä tekemään peltikopista retkeilyauto vai tehdä retkeilyautosta itselle sopiva. hinta oli 4000e ja rakentelu 2000e.

--- Lainaus päättyy ---

En ole ammattilainen. Mutta ehdottomasti vanha retkeilyauto on parempi vaihtoehto. Jos se on edes katsastuskuntoinen, sitä voi käyttää koko ajan, ja rakentaa pikkuhiljaa mieleisekseen. Katsastus mies ei sitten välitä tuon tulimmaista, mitä sisällä on rakentelun tiimellyksessä muutettu.  :D
Vaikka tuo: http://www.nettikaravaani.com/reimo/ford-reimo/1445637

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 11.01.2016     kello on 20:52 ---En ole ammattilainen. Mutta ehdottomasti vanha retkeilyauto on parempi vaihtoehto. Jos se on edes katsastuskuntoinen, sitä voi käyttää koko ajan, ja rakentaa pikkuhiljaa mieleisekseen. Katsastus mies ei sitten välitä tuon tulimmaista, mitä sisällä on rakentelun tiimellyksessä muutettu.  :D
Vaikka tuo: http://www.nettikaravaani.com/reimo/ford-reimo/1445637

--- Lainaus päättyy ---
Tuota minäkin tutkailin....

Ihan ekaksi panostaisin tekniikkaan. Tärkeintä ainakin mulle on, että auto käy ja kukkuu. Olisi se aika tylsää ajella Välimerelle asti ja todeta, että nyt se laukesi.
Tekniikan jälkeen voisin sitten enemmän tai vähemmän rakennella sisätiloja.

On minullakin ollut kolme pakua, joissa on ollut suurinpiirtein patja ja verhot. Hauskaa oli, mutta aikansa kutakin. Eikä niillä menty Ruotsia kauemmas.

Rölli:
tottakai tämän hetken kokemuksella ja niin päin ostaisin halvan valmiin aihion, mutta en olisi tehnyt sitä kolkyt vuotta sitten.. silloin oli virtaa niin paljon jott ois voinu rakentaa koko maailman uusiksi , siitä saatu kokemuksia ja onisstumisen riemu kuten kätensä ulosteeseen survomista.. sitärataa must on tullut mitä oon tänäpäivänä.. jos jollain on selvä haave virtaa ja maholisuutta toteuttaa unelma omatekemästä asuntoautosta ja asua siin vuosi niin auttakaamme kaveria hänen omilla ehdoilla eikä torpata Thumb
Jos mä oisin kertonu täll foorumilla ett haen alle neljäntonnin asuntoautoa vesikeskus lämmityksellä b-kortilla ajettavaa missäon v8 ja automaatti täysintekroitu ja tarkotus ajaa vuojess 30-50 tuhatta kilometriä käyttäen diesel polttoainetta.... minkähänlaisen vastustus ryöpyn siit ois saanu ?
eli TSEMPPIÄ aloittajalle ja toteuta unelma Thumb Thumb

Turhan Höpöttäjä:
Vae että V-8:  http://www.nettikaravaani.com/chervolet-flee/beauville-van/1439660

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View