Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Pakkasen vaikutus akkuun.
mjo33400:
Kannattaa puhua latausjännitteestä kun virtaa se ei seuraa. ;)
kalavaanari:
--- Lainaus käyttäjältä: Kafi-580 - 25.01.2016 kello on 13:36 ---12 lämmitin lämmittää vain kun latausvirta ylittää rajaarvon. Tollanen töpseli lämmitin on ihan onneton, kun ei lämmitä muulloin kuin piuhassa ja kun siinä piuhassa on virta. Mieluummin itse valitsisin 12 volttisen ilman muuta..
--- Lainaus päättyy ---
Toisin sanoen, silloin ei lämmitä ollenkaan kun akku on huonona.
Minä ainakin elän sellaisessa ympäristössä, että saan verkkovirtaa lähes 100% varmuudella, varsinkin kun hyytymisen riski alkaa olemaan suuri. Kuinka moni menee sähköttömään maastoon oleskelemaan kun pakkanen paukkuu 25-40 asteen lukemissa ja ei ole varautunut siihen huolellisesti?
Jokainen valitsee itse mitä tekee ja miten paljon haluaa varmuutta itselleen. Mukavuus maksaa aina jotain.
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: kalavaanari - 25.01.2016 kello on 14:18 ---Toisin sanoen, silloin ei lämmitä ollenkaan kun akku on huonona.
--- Lainaus päättyy ---
Jos se akku on huono sitä nopeammin napajannite nousee lähelle 14 volttia ja lämmityksen ohjain toimii jossain 13,5-14 voltin tienoilla.
Kafi-580:
....ja lämmitys toimii myös ajon aikana... 😉
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Kafi-580 - 25.01.2016 kello on 16:30 ---....ja lämmitys toimii myös ajon aikana... 😉
--- Lainaus päättyy ---
Eikä kuluta sitä huonoa akkua kun jännite tulee auton laturista.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta