rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Eläköön suomalainen laatu!  (Luettu 11297 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:13
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Eläköön suomalainen laatu!
« Vastaus #15 : 5.01.2016 kello on 19:13 »
Pohja alkoi minullakin halkeamaan Eccon Goretex kävelykengästä. Vein takaisin kauppaan, sain uudet tilalle ilmaiseksi  Thumb

Joten ostan jatkossakin Eccoa, takuu toimii  Thumb

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.03.2025 kello on 09:34
« Vastaus #16 : 5.01.2016 kello on 19:18 »
Stalan laatikon Abloy-lukko jäätyy kyllä luvattoman helposti, kun sataa sopivasti päin sen naamataulua räntää tai jäätävää tihkua. Postitkin ovat olleet joskun hyvin kosteita, no siellä pohjallahan loytyy se nyppyläinen muovilätkä estämässä postien "uimisen" nilkkoja myöten....
Niin ja Stanan Posti-Itella-Posti, mikä kulloinkin on ollut voimassa, ne tykkää kolhia noita Stala poloisia autonovillaan ihan vissiin huvikseen. >:D >:D >:D

Nm. 3 kpl Stalan laatikoita.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.03.2025 kello on 09:34
« Vastaus #17 : 5.01.2016 kello on 19:20 »
Tuli muuten mieleen nuo Kuomat, täälläkin päkiän alta irtosi n. 4 x 4 cm. pala tällä viikolla. Pitää käydä Mäntyharjulla käydessään kysymässä että onko tuo normaalia "kulumista" vai yksittäinen tapaus.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:13
« Vastaus #18 : 5.01.2016 kello on 19:23 »
Ei kestänyt kuin kolme talvea kokopäivätöissä, eristeet näkyvissä eikä veden pitävät enään   :( . Seuraavat vois olla nastalliset (piilotettavat) ja lämmitetyt jos vaan löytyy. Tuskin kiinalaisissa lämmitystä ja nastoja. ;D

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 18:45
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
« Vastaus #19 : 5.01.2016 kello on 19:31 »
Mielestäni aina kannattaa ottaa valmistajaan yhteyttä, jos tuntuu, että tuote ei kestä.  Yksinkertainen kysymys valmistajalle :

" Olivatko nämä kengät tarkoitettu kestämään 2 vuotta" ja käyttötarkoitusselv itys perään.  Siis suoraan valmistajalle.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #20 : 5.01.2016 kello on 19:43 »
Meillä emännän kanssa Scarpat, vaelluskenkänä ja telemark monona, pulskat kaksikymmentä vuotta. Emme ole saaneet rikki. Samaan aikaan kahdet muun merkkiset vaelluskengät on hajonnu kävellessä. No, ei tosimiesten telemark monot ole enää käytössäkään.  ;)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.11.2025 kello on 19:30
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
« Vastaus #21 : 5.01.2016 kello on 19:47 »
Minä sain työjalkineet vuosittan työnantajalta. Minulla kenkien kulutus ei ollut niin kovaa, että olisin vuodessa saanut kengät pilalle. Joten minulla jäi eläkkeelle jäädessäni muutama kenkäpari käyttämättömänä laatikkoon. Osa kenkien pohjista oli murentunut jo laatikossa. ilman että olisin ehtinyt niitä edes jalkaani sovittaa. Ilmeisesti kenkien valmistuksesta oli kulunut reilusti yli 5 vuotta.

Tämä on ihan normaali juttu. Varsinkin laadukkaiksi mielletyissä merkeissä eivät pohjat kestä monia vuosia. Työpaikalla on myynnissä Sievin ja Jalaksen turvakenkiä ja tehtaan edustajalta kysellessä tuosta kestävyydestä kertoivat että pohjan materiaaleja valitessa pitää ottaa huomioon kaikki ne erikoisvaatimukset mitä materiaalilta vaaditaan kuten öljynkesto, lämmönkestö, antistaattisuus ja muitakin ominaisuuksia. Ne ominaisuudet kun sekoitetaan samaan kattilaan johon lisätään keveys ja taipuisuus sekä lisätään pohjaan naulaan astumissuojaus niin noiden yhdistelmä täynnä kompromisseja ja kärsijänä on ikä.
Siis valmistuspäivästä lähtee noiden "kello käymään" käytettiin niitä tai ei.
Monesti halvemmat saattavat olla pitkäikäisempiä mutta niistä puutuukin joku ominaisuus tai suojaus on heikompi.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #22 : 5.01.2016 kello on 19:50 »
Eikös Sievi valmista puolustusvoimille maiharit ja poliisille? Muistaakseni ruotsin poliisillakis on Sievin maiharit ja niiden puolustusvoimien erikoisjoukoilla ts laskuvarjojääkäreil lä ja nurmitorpeedoilla?

Niin voisiko olla että materiaaleissa voisi olla eroja juurikin näille isoille asiakkaille suunnatuissa tuotteissa ja normi kuluttajille sitten vähemmän laadukasta?

Sillä jos puolustusvoimat joutuisivat vaihtamaan maiharinsa tyyliin joka kolmas vuosi niin olen satavarma että toimittajaa vaihdetaan...sama koskee molempien maiden poliisivoimia.

Tuntuu vain perin kummalliselta että nuinkin uudet sapasparit ovat hajonneet pohjistaan tuolla tavalla ja nämä viimeiset työkengät aika rankassa kunnossa!

Itse käytän armeijan vanhoja maihareita päivittäin ympäri vuoden ja käytetyin parini on vm 2001 ja pohjat eivät juuri ole kuluneet ainakaan tuolla tavoin mitä näissä kuvissa...
Voin käydä ottamassa kuvan............t migel

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #23 : 5.01.2016 kello on 20:57 »
Ha haa,sielt ne perkule löytyi ku löytyiki ja sain pienenettyy ihme ja kumma!!!

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:45
  • viva la France
« Vastaus #24 : 5.01.2016 kello on 21:03 »
Itse olen kävellyt suomen armejan marssisaappaista pohjat puhki.
20 vuotta meni ja sitten suomi suutari laittoi uudet pohjat, kestivät kaksi talvea osapäivä metsuri hommia ja pohjat poikki.
Kengät alkuperältään jostain 80 luvun alusta.
Tuolla me autotallissa odottaa lampaan rasvalla rasvattuna uusia pohjia.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:15
« Vastaus #25 : 6.01.2016 kello on 09:10 »
Kyllä mulla sieviläiset loppuu reilussa vuodessa.. Tuli kuvattua nää radio cityn kenkäkisaa varten jo kesällä..

Niin, pohjaa on paikkailtu sikamassalla jo pariin otteeseen kun murenevat alle kuten huomaa esim kantapään kohdalla, täyttö on pelkkää possumassaa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
  • seniori
« Vastaus #26 : 6.01.2016 kello on 13:43 »
Pidän näitä hyvinä talvikenkinä niin kauppareissuilla, ulkoillessa ja kuivassa maastossa kesällä. Ensimmäiset kestivät kuusi vuotta (vetoketju petti) runsasta käyttöä. Nyt uudet kolmatta talvea. Ja vielä kesän jalkaan sujautettavina kalosseina/crocseina kotipihassa.
Nämä ovat turvajalkineiden kevennetty malli.

http://www.sievi.com/fi/tuotteet/ammattijalkineet/soft-solid-xl-

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
« Vastaus #27 : 6.01.2016 kello on 13:51 »
Mulla on tällaset. Oon tykänny ekä pohjat ole vielä mennet miksikään. Kannattaa kävellä kengät "sisään" ja käyttää esim satularasvaa ja kyllästysspraytä. Mullakin meni aiemmista maihareista pohjat. Nämä on nyt olleet isänpäivästä. Olen kyllä tyytyväinen.  Thumb

http://www.mokkimies.com/mil-tec_taktiset_kengat_ykk_vetoketjulla_musta
« Viimeksi muokattu: 6.01.2016 kello on 14:08 »

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:06
« Vastaus #28 : 6.01.2016 kello on 15:21 »
Mulla taas ovat Sieviläiset kestäneet jo 7-8 vuotta (eikä mitään vikaa, paitsi alkup. karvapohjalliset kuluneet  8)) vaikka on kaikki kompromissit kengissä; talvivuoraus, vesitiivis nilkkuri, naulaanastumissuoja, kärki- ja kantasuoja (oliko jotain 1500kg / 15kN) ja pohjassa lukee "heat and oil resistant" + "antistatic". Hyvät konemiehen talvitossut ja kestävät pajahommissakin - mahtuvat juuri-ja-juuri armysuksien siteisiin  ;D

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #29 : 6.01.2016 kello on 16:02 »
Miten toi Sievin laatu voi vaihdella noin pirusti?  Outoa.