Niin ja Stanan Posti-Itella-Posti, mikä kulloinkin on ollut voimassa, ne tykkää kolhia noita Stala poloisia autonovillaan ihan vissiin huvikseen.

Nm. 3 kpl Stalan laatikoita.
|
Niin ja Stanan Posti-Itella-Posti, mikä kulloinkin on ollut voimassa, ne tykkää kolhia noita Stala poloisia autonovillaan ihan vissiin huvikseen. ![]() Nm. 3 kpl Stalan laatikoita. " Olivatko nämä kengät tarkoitettu kestämään 2 vuotta" ja käyttötarkoitusselv itys perään. Siis suoraan valmistajalle.
![]() Minä sain työjalkineet vuosittan työnantajalta. Minulla kenkien kulutus ei ollut niin kovaa, että olisin vuodessa saanut kengät pilalle. Joten minulla jäi eläkkeelle jäädessäni muutama kenkäpari käyttämättömänä laatikkoon. Osa kenkien pohjista oli murentunut jo laatikossa. ilman että olisin ehtinyt niitä edes jalkaani sovittaa. Ilmeisesti kenkien valmistuksesta oli kulunut reilusti yli 5 vuotta. Tämä on ihan normaali juttu. Varsinkin laadukkaiksi mielletyissä merkeissä eivät pohjat kestä monia vuosia. Työpaikalla on myynnissä Sievin ja Jalaksen turvakenkiä ja tehtaan edustajalta kysellessä tuosta kestävyydestä kertoivat että pohjan materiaaleja valitessa pitää ottaa huomioon kaikki ne erikoisvaatimukset mitä materiaalilta vaaditaan kuten öljynkesto, lämmönkestö, antistaattisuus ja muitakin ominaisuuksia. Ne ominaisuudet kun sekoitetaan samaan kattilaan johon lisätään keveys ja taipuisuus sekä lisätään pohjaan naulaan astumissuojaus niin noiden yhdistelmä täynnä kompromisseja ja kärsijänä on ikä. Siis valmistuspäivästä lähtee noiden "kello käymään" käytettiin niitä tai ei. Monesti halvemmat saattavat olla pitkäikäisempiä mutta niistä puutuukin joku ominaisuus tai suojaus on heikompi. Niin voisiko olla että materiaaleissa voisi olla eroja juurikin näille isoille asiakkaille suunnatuissa tuotteissa ja normi kuluttajille sitten vähemmän laadukasta? Sillä jos puolustusvoimat joutuisivat vaihtamaan maiharinsa tyyliin joka kolmas vuosi niin olen satavarma että toimittajaa vaihdetaan...sama koskee molempien maiden poliisivoimia. Tuntuu vain perin kummalliselta että nuinkin uudet sapasparit ovat hajonneet pohjistaan tuolla tavalla ja nämä viimeiset työkengät aika rankassa kunnossa! Itse käytän armeijan vanhoja maihareita päivittäin ympäri vuoden ja käytetyin parini on vm 2001 ja pohjat eivät juuri ole kuluneet ainakaan tuolla tavoin mitä näissä kuvissa... Voin käydä ottamassa kuvan............t migel 20 vuotta meni ja sitten suomi suutari laittoi uudet pohjat, kestivät kaksi talvea osapäivä metsuri hommia ja pohjat poikki. Kengät alkuperältään jostain 80 luvun alusta. Tuolla me autotallissa odottaa lampaan rasvalla rasvattuna uusia pohjia. Nämä ovat turvajalkineiden kevennetty malli. http://www.sievi.com/fi/tuotteet/ammattijalkineet/soft-solid-xl- http://www.mokkimies.com/mil-tec_taktiset_kengat_ykk_vetoketjulla_musta ) vaikka on kaikki kompromissit kengissä; talvivuoraus, vesitiivis nilkkuri, naulaanastumissuoja, kärki- ja kantasuoja (oliko jotain 1500kg / 15kN) ja pohjassa lukee "heat and oil resistant" + "antistatic". Hyvät konemiehen talvitossut ja kestävät pajahommissakin - mahtuvat juuri-ja-juuri armysuksien siteisiin ![]() ![]() |