Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Mikä teidän mielestä on turistimatka ?
arska100:
Kyllä se munkin mielestä on tuo avaimet käteen matkat eli matkatoimiston järjestämät matkat.
Aakku:
Turistimatka on sellainen, jossa hönöillään ja ollaan muutenkin hukassa.
Alan:
Jossain vaiheessa 2000 -luvun alussa mulla tuli ns. lasi täyteen matkaoppaita, niiden osaamattomuutta ja jatkuvaa markkinointia sekä valmismatkojen huonoa hinta-laatusuhdetta. Halpalentoyhtiöt aloittivat juuri oikeaan aikaan, samalla hinnat alkoivat laskea perinteisilläkin.
Omatoimimatkojen suunnittelu on jo osa matkaa, sen touotaihmiset tekee katsellen hotellinkuvia netistä, ennen matkakuvastoista.
Rannalla tai uima-altaalla makaaminen on mun mielestä myös turistimatkailua.
Kulkinereissaaminen on valmismatkailun vastakohta siinä missä muu omatoimimatkailukin, jos ei matkanjohtajan johdolla jonossa ajeta. Sellaisiakin reissuja on ilmeisesti joskus tehty joissain yhdistyksissä.
seppoko:
Turistimatkoja ovat kaikki muut matkat kuin työmatkat, matkailutavasta rippumatta. Mielestäni.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 13.12.2015 kello on 11:35 ---Turistimatkoja ovat kaikki muut matkat kuin työmatkat, matkailutavasta rippumatta. Mielestäni.
--- Lainaus päättyy ---
Miten sitten kun vaimo käy koiranäyttelyssä ja sinä vietät aikaa samalla paikkakunnalla sen aikaa kun hän on koirien kanssa kisapaikalla. Hänkö on "työmatkalla" ja sinä turistimatkalla?
Minusta tuon viivan vetäminen on mahdotonta. Työmatkalla kun viettää vapaa-aikaa kohdepaikan tutustumiseen, mikä silloin on kyseessä. Itse aina vuokrasin auton työmatkoilla ja kiertelelin laajemmin seutua vapaa- aikana. Toki matkan ensisijainen tarkoitus oli työmatka mutta ajasta suuren osaa olin turisti
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta