Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Mikä teidän mielestä on turistimatka ?

<< < (2/10) > >>

pamaus:
Kielitoimiston sanakirja määrittelee sanan turisti = matkailija Esim lapin-turisti.

http://www.kielitoimistonsanakirja.fi/netmot.exe?ListWord=turisti&SearchWord=turisti&page=results

Valmismatka=Pakettimatka on käsittääkseni matkatoimistolta avaimet käteen perusteella ostettu matka

Omatoimimatka on mielestäni matka, jossa olet esim lennot, laivat, majoitukset, autot, olet hoitanut itse, kohteesta riippumatta.

Wikipedia määrittelee turimin seuraavasti:

Turismi on eräs matkailun muoto. Turismin käsite otettiin käyttöön Englannissa 1700–1800-luvun vaihteen tienoilla. Turisti on matkailija, joka kiertää katselemassa paikkoja, ja turismi on tyypillisesti teollistuneen ajan matkailua.

Massaturismilla tarkoitetaan suurten ihmisjoukkojen matkustamista yleensä samankaltaisilla, standardisoiduilla pakettimatkoilla.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Matkailu

Turhan Höpöttäjä:
Kun kommentteja lukee niin, turistimatka=lällärimatka. Kun jouduin kuukausi sitten lentämään kotipaikkakunnalta Kanarian saaarille, se oli lällärimatka/turistimatka/touotamiesten matka. Suomalaiset ramppaa siellä jatkuvasti, joten touotamiesten matka osuu eniten kohdalleen.  ;)

pamaus:
Juuri niin, se on miten sen kukin näkeen.

Toiset pitää turistimatkoina lällärimatkoja, minä taas pidän kaikkia matkoja turistimatkoina, jotka eivät ole työmatkoja.

Tämän kuvan olen ottanut favelasta eli Rio Janeiron slummista.

Tuonne ei valmismatkoja järjestetty eikä mitään muitakaan matkoja, mutta veikkaan, että paikalliset pitivät minua aika turistina, sen verran suomipoika erottui massasta.

K.E.V:
Nämä turistimatkat ja lentoreissut jne ovat ihan mukavia. Niitä ei pidä kuitenkaan sekoittaa vaunumatkailuun . Varsinkaan keskusteluissa vaunun vedosta ja ominaisuuksista.
Olen kyllä itsekin käynyt eripuolilla maailmaa lentämiskoneella. En laske niitä vaunureissuiksi missään. Seuraava lyhyt matka jo välipäivinä, ilman raportointia.
Tässä kävelevää käsilaukkua Gambiasta , antoi sentään taputtaa

pamaus:
Turismia parhaimmillaan. Asuntoautolla Colnicassa.

Tuettiin paikallista matkailua käyttämällä leirintäaluetta ja alueen palveluja.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View