Eiköhän tuo ole ihan selvä juttu että lootaan ylitäyttö pakollinen,muusta en tiiä
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
|
Eiköhän tuo ole ihan selvä juttu että lootaan ylitäyttö pakollinen,muusta en tiiä
Sent from my iPad using Tapatalk Eiköhän tuo ole ihan selvä juttu että lootaan ylitäyttö pakollinen,muusta en tiiä joo tuon mieki olen kuullu, mutta olen selaillu nettiä ja ettiny mikä ois hyvä öljy tuohon ja red line varmaan on hyvä mutta niitäki oli ainaki pari vaihtoehtoa ![]()
Loota ensin muuten kuntoon, siten tossa määrät ja öljy mitä käytät. https://www.motonet.fi/fi/tuote/598090/Mobilube-GX-80W-90-GL-4-1l
ok. mietinki että pitäskö olla 75w-90 vai tuo 80w-90 mutta nythän se selvis, kiitos. tuota red lineä mietin ku se kuulemma tosi hyvä öljy mutta itte en ole ikinä sitä mihinkään laittanu varmaan siksi ku on aika kallista ![]() saas nähä mitä kaikkea vikaa lootasta löytyy, enskuussa pitäs hakea auto talvi säilöstä, irrottaa loota ja antaa kaverille tutkittavaksi Jos tekee RVS käsittelyn, se lisäaine ajamalla lämmitetään puhtaisiin teräspintoihin. Kannattaa kysyä mikä öljy sen kanssa sopii, halvempikin varmaan kelpaa. Tarkoitus on että puolen vuoden käsittelyn jälkeen vaihdetaan taas, vaikka ne Redline 90 huippuöljyt.
Itse en öljyistä mitään tiedä, mutta minulla oli -89 mallin Ducato 2.5 TD.
Sen laatikkoon varoitettiin pistämästä mitään muuta kuin GL-4 luokan öljyä, ellei halua vaihto-ongelmia. Liian liukkaat öljyt aiheuttaa kuulema ongelmia vaihdetta vaihdettaessa (synkat eivät toimi?) Alkuperäinen öljyn määrä oli 1,2 l, mutta se muutettiin 1,95 litraksi, joten 2 litraa on siihen sopiva määrä, mikäli on kyse samanlaisesta laatikosta. taidampa laittaa tuota mobilin 80w-90 gl4 ööliä ja täytyy miettiä laittaisko tuota RVS sekaan, ei se varmaan pahaa siellä tee??
taidampa laittaa tuota mobilin 80w-90 gl4 ööliä ja täytyy miettiä laittaisko tuota RVS sekaan, ei se varmaan pahaa siellä tee?? Ellei tuo RVS liukasta liikaa? RVS kannattaa mielestäni laittaa. Kesällä ajoin omaa huolimattomuuttani laatikon kuivaksi tai puolitin öljymäärän. Alkoi kuullostamaan vanhalta kaupungin bussilta tuon jälkeen ja vaihteetkaan ei ollut täysin paikoillaan, eli hiukan vinoon pitii hämmentää esim 3-4 vaihdettaessa. Sain tilattua Trondheimiin RVS putkilon norjan edustajalta ja laitoin öljyjen sekaan.
Äänet hävisi miltei kokonaan ja vivuston liikeradat palautui paikoilleen. Ajattelin tuon laatikon irrottaa ennen seuraavaa pitempää reissua ja samalla tehdä kytkinrempan. Tai no, irrottaa laatikon ja mahdollisesti antaa jonkun muun avata se. RVS käsittelyn olen antanut koneelle, perälle ja polttoainejärjestel mälle. Haittaa noista en ainakaan ole huomannut. itte en ole noihin ihme aineisiin koskaan uskonu mutta nyt tuli mieleen että vois testata
RVS ja Forte on aineita joihin mielestäni voi luottaa. Muut on sitten mitä on ja jotkut varmasti ok, toiset taas rahan hukkausta
Synkroniongelmaisii n tai jo ennenkin red line mtl.
Mulla kun joskus oli tollanen vankkuri missä oli tuo eka ducato alustana niin ei ilman rusahtamista saanut kakkosta sisään vaikka kuinka varovasti koitti. (jo ostotilanteessa) Niin aattelin siinä kohtaa että koitetaanpa nyt tuotakin mikä on jo aiemmin todettu urheilullisessa rääkissä toimivaksi. Ja todellakin toimi tässäkin, oikein jos huudatti ykkösellä mitä kulki ja sitten koitti nopeasti vaihtaa niin rusahti, muuten kaikki normaalit vaihdot todella nätisti. Ajelin tuolla aika pitkästikin kun ei ollut mitään järkeä tehdä lootaremppaa. Vaikka ei vielä olisikaan synkronikulumaa niin tuo ehkäisee sen kun synkronit nappaa kunnolla kiinni ja kulumaa ei sitten tule. just juttelin uuden naapurin kans jolla ollu -90 ducato joskus pari vuotta sitte ja sillä rusahteli 1-2 vaihtaessa ja 4-5 vaihtaessa ja vielä kaiken lisäksi piti ääntä 5 vaihteella, eli muuten sama ku mulla mutta mulla ei rusahtele...
se oli laittanu red linet ja rutina loppui kuulemma kokonaan ja lootan huutaminen oli vähentyny tosi paljon! mutta sillä oli kyllä lootassa ollu kuulemma öljyä vain vähä yli litra jäljellä ku oli sen tyhjentänny. taijjan ittekki koittaa eka vaihtaa vaan uudet hyvät öljyt jos tyhjentäessä ei tule metallia öljyn seassa. Sälli käytti rata-autoissa seosta jossa 50% Redline MT 90 ja 50% Schockproof Gear Oil myös Redline. Oli tuolla poistunut alkaneet laatikkoäänet ekassa autossa ja seuraaviin ei tullut ongelmia.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590076/Red-Line-HeavyShockProof-946ml http://www.motonet.fi/fi/tuote/590071/Red-Line-MT-90-Vaihteistooljy-946ml |