rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: karavaanarin pakastin  (Luettu 20656 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:37
karavaanarin pakastin
« : 5.12.2015 kello on 16:02 »
Minkälaisia lisä pakastimia muilla kulkee mukana?

Itse mietiskelin minkä ostaisin ja sitten tein perinteisen suomalaisen ratkaisun eli ostin kun halvalla sain  ;D
Eli tämmönen 38l jääkaappi/pakkanen kompuralla 80€








Tinkasi hinnan  :) ps.Ylivieskan halpahallissa oli vielä 1kpl 100€   ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:55
Vs: karavaanarin pakastin
« Vastaus #1 : 5.12.2015 kello on 16:36 »
Tarvittaessa (melkein aina) kulkee takatallissa tavallinen 80 (?) litrainen jota intikka ruokkii.

Tuon Mobin sait kyllä ihan ilmaiseksi! Tuotekuvauksessa luki: 'Ei suositella käytettäväksi invertterillä'. Mitä sitten tarkoitti??

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.01.2020 kello on 10:34
Vs: karavaanarin pakastin
« Vastaus #2 : 5.12.2015 kello on 16:41 »
Tuotekuvauksessa luki: 'Ei suositella käytettäväksi invertterillä'. Mitä sitten tarkoitti??

Kaipaisko sitten hyvälaatuisen siniaallon ?

Itse olen tässä enempikin ajatellut hankkia nestekaasupakastint a.
Niitä ei vaan näemmä ihmeemmin ole tarjolla ja hinta on, noh... aika suolainen niille mitä on eteen tullut  :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:55
Vs: karavaanarin pakastin
« Vastaus #3 : 5.12.2015 kello on 16:54 »
Kaipaisko sitten hyvälaatuisen siniaallon ?

Ei oikein tunnu uskottavalta. Yleensä kaikki 'normaalit' vehkeet toimii modatulla siniaalllolla ihan hyvin. Ainoa merkittävä asia pakastimen kanssa on, että käynnistyspiikki on mahoton. Esim. 90W kompura ei käynnisty 600W intikalla!   :o


Itse olen tässä enempikin ajatellut hankkia nestekaasupakastint a.
Niitä ei vaan näemmä ihmeemmin ole tarjolla ja hinta on, noh... aika suolainen niille mitä on eteen tullut  :o

Varmasti ovat suolaisissa hinnoissa. Ja millainen lienee kaasun kulutus?
Ja hinnoissaan taitavat olla nekin, joissa on 12V kompura.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: karavaanarin pakastin
« Vastaus #4 : 5.12.2015 kello on 17:00 »
Minkälaisia lisä pakastimia muilla kulkee mukana?

Itse mietiskelin minkä ostaisin ja sitten tein perinteisen suomalaisen ratkaisun eli ostin kun halvalla sain  ;D
Eli tämmönen 38l jääkaappi/pakkanen kompuralla 80€



(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Tinkasi hinnan  :) ps.Ylivieskan halpahallissa oli vielä 1kpl 100€   ;)
Onnittelen huippudiilistä

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:43
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: karavaanarin pakastin
« Vastaus #5 : 5.12.2015 kello on 17:46 »
Minkälaisia lisä pakastimia muilla kulkee mukana?

Itse mietiskelin minkä ostaisin ja sitten tein perinteisen suomalaisen ratkaisun eli ostin kun halvalla sain  ;D
Eli tämmönen 38l jääkaappi/pakkanen kompuralla 80€



(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Tinkasi hinnan  :) ps.Ylivieskan halpahallissa oli vielä 1kpl 100€   ;)

Minulla on samannäköinen,  en muista onko merkiltään Mobicool. Toimii tonnisella  kanttiaaltoinvertte rillä ihan hyvin. Starttipiikki on mittausteni  mukaan tuota tonnin luokkaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:37
Vs: karavaanarin pakastin
« Vastaus #6 : 5.12.2015 kello on 18:02 »
Tarvittaessa (melkein aina) kulkee takatallissa tavallinen 80 (?) litrainen jota intikka ruokkii.

Tuon Mobin sait kyllä ihan ilmaiseksi! Tuotekuvauksessa luki: 'Ei suositella käytettäväksi invertterillä'. Mitä sitten tarkoitti??

1500/3000w kanttiaallolla aattelin pyörittää. Pitää laittaa käytöstä kokemusta.
Itsekkin yllätyin että sain niin halvalla nyt kun netistä katoin hintoja  :)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:37
Vs: karavaanarin pakastin
« Vastaus #7 : 5.12.2015 kello on 18:15 »
Aluksi ajattelin tällaista gigantin matsuita mutta huomasin tänään halpahallissa tuon mobicoolin ja tarjous lapun  ;D
Innostuin ja kaupan käyntiinhän kuuluu pieni tinkaaminen   ;)

Tässä matsui sillä hintaa 119€
http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/pakastimet/MTF34W13E/matsui-minipakastin-mtf34w13e


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:02
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: karavaanarin pakastin
« Vastaus #8 : 6.12.2015 kello on 10:50 »
Ainoa merkittävä asia pakastimen kanssa on, että käynnistyspiikki on mahoton. Esim. 90W kompura ei käynnisty 600W intikalla!   :o

Omalla kokemuksella eräs erityisen vähävirtainen ja energiatehokas jääkaappi kesämökillä lähti hyrräämään vasta 2kW sini-intikalla, jota sitäkin oli jo hieman tuunattu ettei heti ekan sekunnin aikana heittäisi pyyhettä kehiin :-X Mutta kun tuo kaappi oli käyntiin saatu, niin eihän tuo wirtaa syönyt enää kuin nimeksi ja energiatehokkaana nuo startitkin oli melko harvassa = ei tarttenut olla kummoinenkaan akkukapasiteetti takana kun kaappi hyrräsi iloisesti, päivästä toiseen vaikka vähän pilvisempiäkin päiviä sattui olemaan 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:55
Vs: karavaanarin pakastin
« Vastaus #9 : 6.12.2015 kello on 11:58 »
Omalla kokemuksella eräs erityisen vähävirtainen ja energiatehokas jääkaappi kesämökillä lähti hyrräämään vasta 2kW sini-intikalla, jota sitäkin oli jo hieman tuunattu ettei heti ekan sekunnin aikana heittäisi pyyhettä kehiin :-X Mutta kun tuo kaappi oli käyntiin saatu, niin eihän tuo wirtaa syönyt enää kuin nimeksi ja energiatehokkaana nuo startitkin oli melko harvassa = ei tarttenut olla kummoinenkaan akkukapasiteetti takana kun kaappi hyrräsi iloisesti, päivästä toiseen vaikka vähän pilvisempiäkin päiviä sattui olemaan 8)

Meillä on autossa 1,7kW modattua.  Sillä pyörii sitten kaikki, pakastimesta ilmastointiin. Tuo kompuroiden käynnistyminen on ihmeellinen prosessi.   :o Vaikka perusintikan pitäisi antaa hetkellisesti tuplateho, niin silti alle 100W härpäke ei meinaa lähteä tulille millä vaan. Ja nimenomaan intikka menee polvilleen.
Toisaalta, ilmastoinnin isompi kompura kyllä käynnistyy hyvin, eikä tarvi mitään 5kW:sta.   :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:37
Vs: karavaanarin pakastin
« Vastaus #10 : 9.04.2016 kello on 15:20 »
Pakkas testi näyttu -21 astetta  Thumb

Tuli testattua invertterillä hyvin pelaa on tommonen saksasta tilattu kantti invertteri 1500/3000w







*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:20
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: karavaanarin pakastin
« Vastaus #11 : 9.04.2016 kello on 16:31 »
Perho-Ukko virkeänä ollessa roudasi mukanaan pakastinta. Se taisi olla ihan asiallinen peli.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:55
Vs: karavaanarin pakastin
« Vastaus #12 : 10.04.2016 kello on 11:05 »
Meillä on takatallissa ihan tavallinen kotipakastin, onkohan 80l. On kuskattu kalaa, marjoja ja koiran ruokaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
Vs: karavaanarin pakastin
« Vastaus #13 : 10.04.2016 kello on 15:42 »

Tuon Mobin sait kyllä ihan ilmaiseksi! Tuotekuvauksessa luki: 'Ei suositella käytettäväksi invertterillä'. Mitä sitten tarkoitti??

Olipas uutta tietoa toi, ettei "suositella käytettäväksi inverttelillä". Itse käyttänyt jo muutamana kesänä useita viikkoja invertterillä. Hyvin on toiminut.

  • Vieras
  • Vs: karavaanarin pakastin
    « Vastaus #14 : 10.04.2016 kello on 16:25 »
    Hyvä se on olla pakastin! Warsinki kesällä