rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Suomi  (Luettu 8500 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Suomi
« Vastaus #15 : 7.12.2015 kello on 17:36 »
Ei toki. Toki olet vapaa muuttamaan mihin haluat, en sitä tarkoita. On vain kornia lukea tuollainen teksi samalla kun koetat tuoda iaänmaallisia ajatuksiasi esiin siinä samassa postauksessa. Ne ikäänkuin sotii keskenään, minun mielestäni.

Lähetetty minun SM-A300FU laitteesta Tapatalkilla

• Vieras
  • Vs: Suomi
    « Vastaus #16 : 7.12.2015 kello on 21:52 »
    Tuo kohta tökkäsi ja ei ole ensimmäinen kerta kun tällaista näkee. Eli kun on saanut Suomelta riittävästi itselleen voi lähteä livohkaan ja jättää ongelmat muille ratkottavaksi??

Eihän se kiellettyä ole mutta mielestäni raukkamaista ja Suomen hyväksi käyttöä, ei todellakaan Suomen edun mukaista. Tietty jos Suomella ei ole väliä kuin juhlapuheissa niin näinhän silloin täytyy toimia.

Ihan tiedoksi, lähdin Suomesta jo 2000-luvulla, ennen kuin edes Suomen lama-aika alkoi.
    Lähdöstäni huolimatta maksan edelleen veroni joka kuukausi Suomen valtiolle vaikka olen vertauskuvallisesti aivan samassa asemassa kuin joku EU:n jäsenvaltion turisti. Kysymys kuuluu, mitä saan vastineeksi?
    Kuulun toisen valtion sosiaalihuollon piiriin aivan kuten valtion alkuperäiset asukkaat, siis tasavertaisesti. En ymmärrä miksi katkeroitua tai muulla lailla kokea negatiivisuutta?  :o :o :o Sinulla on tasavertainen mahdollisuus toimia aivan samoin.
    Tervetuloa. Voin todeta pääaiheesta poiketen että täällä pääsee lääkäriin heti, tai ellei kykene itse jostain syystä, perhelääkäri tulee kotiin. Tarvittaessa lähete tulee heti toimenpiteisiin sairaalaan. Samoin täällä toimii julkinen sektori erittäin hyvin. Tietoliikenteestä puhumattakaan koska pääsee yli 4000 palveluun sohvalla / nojatuolilla istuen. No wc:ssä joutuu vielä käymään fyysisesti. Suosittelen.  :D Thumb Thumb

Anteeksi, mutta onneksi minun tapoihini ei kuulu antaa yleensä "tuomioita," vielä vähemmän jos ei tiedä mikä on todellisuus pohja. Ehdottaisin joskus hieman miettimään ennen kuin impulsiivisuus saa yliotteen. Kaikesta huolimatta toivotan sinulle kaikkea hyvää. ;) ;) ;)

• Vieras
  • Vs: Suomi
    « Vastaus #17 : 7.12.2015 kello on 22:17 »
    Tottakai olen käyttänyt niinkuin kaikki ovat .
    Osani olen niistä maksanut niinkuin kaikki muutkin .
    Pitäisikö entinen elämä sitten laskuttaa maasta muuttavalta takaisin .

Siinäpä se Suomi voittaisi kun muuttaisin pois koska veroni tulisin maksamaan Suomeen vaikka muuttaisin etelänavalle .

Lähdöstäni huolimatta maksan edelleen veroni joka kuukausi Suomen valtiolle vaikka olen vertauskuvallisesti aivan samassa asemassa kuin joku EU:n jäsenvaltion turisti. Kysymys kuuluu, mitä saan vastineeksi?

Thaimaa on todella edullinen valtio viettää eläkepäiviä, kuten Espanja, Portugali tai Viro. Edellä mainituista on konkreettista kokemusta.
    Thaimaa oli siihen aikaan kun oleskelin siellä ylivoimaisesti edullisin kun oli edullinen vuokra-asunto. Espanjan ja Portugalin ero on Portugalin ero on hieman parempi Portugalin eduksi, tosin ei sitä huomaa arkielämässä ellei ala centtejä venyttää. Viro vastaan Espanja suurin piirtein balansissa.
    Kokonaisuudessaan yhteenvetona Portugali, Espanja ja Viro ovat noin 30-40% edullisempia kuin Suomi. Tämä on oma-arvio, mutta löytynee virallisempaakin tietoa.
    Viro on ylivoimaisesti paras valtio pitää pysyvää "majapaikkaa" kenelle sellainen sopii.
    Olen ajatellut että ehkä kannattaisi aloittaa infoamaan suomalaisia eläkeläisiä muuttamaan Viroon jos kiinnostusta löytyy ja haluaa huolta pitää terveydestään. Asuntojen hinnat ovat vielä suomalaisen mittapuun mukaan edullisia, mutta nousussa kokoajan. Me ostimme (vaimo) silloin kun oli vielä "rippeitä" Viron taantumasta.
    Virohan laittoi taantuman kerralla kuriin ja on EU:n vähävelkaisin valtio. (BKT) Talous kunnossa. Taitaa olla nousujohteinen?  Virosta on tarvittaessa hyvä matkustaa minne päin Eurooppaa tahansa. Pieni valtio joten "lyhyet" matkat eri lentokentille, Tallinna, Tarto, Helsinki,
    Riika. (Latvia)  Erittäin hyvät kulkuyhteydet ja ennen kaikkea edulliset. Tosin kaikki on suhteellista.
     Thumb Thumb Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:11.11.2025 kello on 11:51
    • Hämeenperä
    « Vastaus #18 : 8.12.2015 kello on 00:08 »
    Kenenhän kansanliike tuo olisi. Varmaan sellaisten, joilla ei ole palkka vuoden 2005 jälkeen kehittynyt.

Kenelle palautettaisiin? Valtiolleko? Työnantajalle?

Hyvin huono ajatus, vaikka ei siitä pysty edes ymmärtämään, mitä tarkoitetaan. Miksi juuri 2005?

Varmasti parempia ideoitakin olisi olemassa. Jos ensimmäiseksi alettaisiin ostamaan enemmän suomalaista, ja sitä ennen kaupat kertoisivat, mikä on Suomessa tehtyä.

Ihan Suomalainen kansanliike se voisi olla. Tarkoitan sitä, että itse osallistuisin kyllä talkoisiin Suomen hyväksi, jos talkoot koskisivat kaikkia.
    Suomessa oli ennennäkemätön nousukausi, palkat nousivat, mutta veikkaan että joku teki parempaakin tiliä kuin 3% vuodessa, vaikka finanssikaupoilla. Sehän pitäisi olla sitä puskurirahastoa, jota voisi käyttää näin huonompina aikoina. Nyt kun niitä investointirahoja ei löydy mistään , ne on pakko nyppiä eläkeläisiltä ja opiskelijoilta.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:39
    « Vastaus #19 : 8.12.2015 kello on 00:44 »
    Ihan Suomalainen kansanliike se voisi olla. Tarkoitan sitä, että itse osallistuisin kyllä talkoisiin Suomen hyväksi, jos talkoot koskisivat kaikkia.
    Suomessa oli ennennäkemätön nousukausi, palkat nousivat, mutta veikkaan että joku teki parempaakin tiliä kuin 3% vuodessa, vaikka finanssikaupoilla. Sehän pitäisi olla sitä puskurirahastoa, jota voisi käyttää näin huonompina aikoina. Nyt kun niitä investointirahoja ei löydy mistään , ne on pakko nyppiä eläkeläisiltä ja opiskelijoilta.
    tämä nykyinen ajatus malli on yksipuolinen. en ymmärrä miten pelkästään palkkojen leikkaaminen saisi suomen nousuun, kyllä siinä pitää olla kaikkien mukana myös valtio. täälläkin puhutaan "suosi suomalaista", millä ostat kotimaista jos hinnat kallistuu ja käteen jäävä summa pienenee. aina vaan houkutelevampaa on ostaa netistä. hallitus ajattelee liian paljon pörssiyhtiön tavoin, vähemmän teille enemmän meille. harmi vaan kun eivät pysty irti sanomaan suomalaisia.