Mittaa ohjauspaneelin nastan 1 jännite, tapahtuuko siinä muutosta vian ilmaantuessa? Sama mittaus myös nastan 5 kanssa. Kannattaa tarkistaa kaasuventtiilin liitinnastojen kunto.
|
Sivuja: [1] Siirry alas
Mittaa ohjauspaneelin nastan 1 jännite, tapahtuuko siinä muutosta vian ilmaantuessa? Sama mittaus myös nastan 5 kanssa. Kannattaa tarkistaa kaasuventtiilin liitinnastojen kunto.
Pitänee mittailla tuolta liitinrimalta penkin alta, vaikka siinä vähän hävikkiä matkalla onkin ... ei nimittäin ihan helposti Siestan paneelia saa pois paikaltaan
Itse en usko että pannun päässä se ongelma olisi, vaan nimeomaan tuossa paneelilla, kun lämpinäkin toimii kyllä, jos vain käännän termarista selvästi lämpöä lisää. Ongelma esiintyy siis ainoastaan tuossa lämpötilaa ylläpidettäessä, ikäänkuin hystereesi olisi liian pieni ... sitä tuskin pystyy näissä kuitenkaan säätämään?Pitänee mittailla tuolta liitinrimalta penkin alta, vaikka siinä vähän hävikkiä matkalla onkin ... ei nimittäin ihan helposti Siestan paneelia saa pois paikaltaan Ohjauspaneelin potikkaan hieman kontaktispreitä. Mikä siinä ohjauspaneelin irroituksessa vaikeaa on, kaksi ruuvia pois ja vetää ulos paneelin. ![]() Siestassa on ihan tehtaan peruina kattolista paneelin edessä, eikä ole sen vertaa paneelin reiässä väljää että tulisi listan alta ulos - kokeiltu on. Eli lista pitää repiä katosta irti ennenkuin paneelin sai pois. Tai purkaa paneelin takana olevan kotelo vaatekaapista, joka ei sekään ihan mukavin työ ole
![]() Ja lisätään vielä sen verran että nää jotka yv:llä tyrkyttää uutta osaa, pitävät huolen siitä että en takuulla tule heiltä mitään ostamaan. Itse oon sähköasentaja, elektroniikkaopinto jakin tuossa on. Kysyin vinkkiä, en ollut ostamassa osia jotka osaan itse korjatakin jos tarvis on. Iso kiitos mjo:lle vinkeistä, ja iso miinus eräälle toiselle yksityisviesteistä. En tietääkseni ole jättänyt ostoilmoitusta mihinkään.
Elä hyvä immeinen hermostu, jos joku pyrkii sinua jeesimään.
![]() Elä hyvä immeinen hermostu, jos joku pyrkii sinua jeesimään. Tää nyt vaan on jo toinen kerta saman pannun kanssa, kun kysyy neuvoa niin vastukseksi saa "osta multa uus". Sitähän mulle viime talvenakin tarjottiin, kun liekkivahti ei tuossa toiminut, jatkoi vaan kipinän antamista vaikka syttyikin, ja hetken päästä häiriölle. No, kun muita neuvoja en saanut kuin sen "osta multa uus boksi", otin sitten itse boksin käteen, juotin kipinän johdot varmuuden vuoksi uusiks ja puhdistin kaikki liittimet. Tällä kertaa mjo sentään neuvoi, ja kiitos siitä ![]() Tää nyt vaan on jo toinen kerta saman pannun kanssa, kun kysyy neuvoa niin vastukseksi saa "osta multa uus". Sitähän mulle viime talvenakin tarjottiin, kun liekkivahti ei tuossa toiminut, jatkoi vaan kipinän antamista vaikka syttyikin, ja hetken päästä häiriölle. No, kun muita neuvoja en saanut kuin sen "osta multa uus boksi", otin sitten itse boksin käteen, juotin kipinän johdot varmuuden vuoksi uusiks ja puhdistin kaikki liittimet. Tällä kertaa mjo sentään neuvoi, ja kiitos siitä Kerroppas tarkemmin mitä oikein juotit? Mielenkiinto heräsi. Tästähän on nyt vuosi jo aikaa, joten ei kaikkea voi muistaa
Että oliko ne edes johdot, vai oliko tuo kipinämuuntaja suoraan kortilla kiinni Hämärä muistikuva oli että neljä isohkoa nastaa olisin tinannut uusiksi, mutten enää edes määrästä ole varma Mutta piirikortin juotoksista siis kysmys.Sivuja: [1] Siirry ylös
|