rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: 2490 temppuilee, vai temppuileeko?  (Luettu 4470 kertaa)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.06.2025 kello on 14:15
2490 temppuilee, vai temppuileeko?
« : 1.11.2015 kello on 11:02 »
Vaunun ollessa lämmin, 2490 ei oikein tunnu tietävän pitäisikö syttyä vai ei. Saattaa tehdä 4-5 kertaa niin, että punainen syttyy paneeliin, pumppu lähtee käyntiin, mankku aukeaa ja sulkeutuu samantien ja punainen muuttuu vihreäksi. Odottaa noin sekunnin, ja taas sama sykli. Lopulta lähtee ihan normaalisti ja punainen jää palamaan. Kylmälle vaunulle kun tulen ja pannun laitan päälle, ei tee tuota koskaan. ongelma siis esiintyy vain jo lämpimän vaunun lämpötilaa ylläpidettäessä.

Lisäys vielä: Ehdin nyt kokeilemaan kun teki tuon kertaalleen, käänsin termaria isommalle ja samantien syttyi kuten pitääkin. Eli ikäänkuin tuossa termarin hystereesissä olisi häikkää, ehkä mankun avaaminen juuri ja juuri pudottaa jännitettä sen verran että tuo lämpötilan säätely häiriintyy, ja paneeli päättääkin samantien sammuttaa pannun. Kunnes taas huomaa että se pitäisi sittenkin sytyttää ... käykö järkeen?

Vika vai ominaisuus?
« Viimeksi muokattu: 1.11.2015 kello on 11:52 »

• LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
Vs: 2490 temppuilee, vai temppuileeko?
« Vastaus #1 : 1.11.2015 kello on 13:25 »
Mittaa ohjauspaneelin nastan 1 jännite, tapahtuuko siinä muutosta vian ilmaantuessa? Sama mittaus myös nastan 5 kanssa. Kannattaa tarkistaa kaasuventtiilin liitinnastojen kunto.

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #2 : 1.11.2015 kello on 15:19 »
Pitänee mittailla tuolta liitinrimalta penkin alta, vaikka siinä vähän hävikkiä matkalla onkin ... ei nimittäin ihan helposti Siestan paneelia saa pois paikaltaan :) Itse en usko että pannun päässä se ongelma olisi, vaan nimeomaan tuossa paneelilla, kun lämpinäkin toimii kyllä, jos vain käännän termarista selvästi lämpöä lisää. Ongelma esiintyy siis ainoastaan tuossa lämpötilaa ylläpidettäessä, ikäänkuin hystereesi olisi liian pieni ... sitä tuskin pystyy näissä kuitenkaan säätämään?

• LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
« Vastaus #3 : 1.11.2015 kello on 18:19 »
Pitänee mittailla tuolta liitinrimalta penkin alta, vaikka siinä vähän hävikkiä matkalla onkin ... ei nimittäin ihan helposti Siestan paneelia saa pois paikaltaan :) Itse en usko että pannun päässä se ongelma olisi, vaan nimeomaan tuossa paneelilla, kun lämpinäkin toimii kyllä, jos vain käännän termarista selvästi lämpöä lisää. Ongelma esiintyy siis ainoastaan tuossa lämpötilaa ylläpidettäessä, ikäänkuin hystereesi olisi liian pieni ... sitä tuskin pystyy näissä kuitenkaan säätämään?

Ohjauspaneelin potikkaan hieman kontaktispreitä. Mikä siinä ohjauspaneelin irroituksessa vaikeaa on, kaksi ruuvia pois ja vetää ulos paneelin. ;)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #4 : 1.11.2015 kello on 23:05 »
Siestassa on ihan tehtaan peruina kattolista paneelin edessä, eikä ole sen vertaa paneelin reiässä väljää että tulisi listan alta ulos - kokeiltu on. Eli lista pitää repiä katosta irti ennenkuin paneelin sai pois. Tai purkaa paneelin takana olevan kotelo vaatekaapista, joka ei sekään ihan mukavin työ ole :)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #5 : 2.11.2015 kello on 22:43 »
Ja lisätään vielä sen verran että nää jotka yv:llä tyrkyttää uutta osaa, pitävät huolen siitä että en takuulla tule heiltä mitään ostamaan. Itse oon sähköasentaja, elektroniikkaopinto jakin tuossa on. Kysyin vinkkiä, en ollut ostamassa osia jotka osaan itse korjatakin jos tarvis on. Iso kiitos mjo:lle vinkeistä, ja iso miinus eräälle toiselle yksityisviesteistä. En tietääkseni ole jättänyt ostoilmoitusta mihinkään.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #6 : 3.11.2015 kello on 08:19 »
Elä hyvä immeinen hermostu, jos joku pyrkii sinua jeesimään.  ::)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #7 : 3.11.2015 kello on 19:14 »
Elä hyvä immeinen hermostu, jos joku pyrkii sinua jeesimään.  ::)

Tää nyt vaan on jo toinen kerta saman pannun kanssa, kun kysyy neuvoa niin vastukseksi saa "osta multa uus". Sitähän mulle viime talvenakin tarjottiin, kun liekkivahti ei tuossa toiminut, jatkoi vaan kipinän antamista vaikka syttyikin, ja hetken päästä häiriölle. No, kun muita neuvoja en saanut kuin sen "osta multa uus boksi", otin sitten itse boksin käteen, juotin kipinän johdot varmuuden vuoksi uusiks ja puhdistin kaikki liittimet. Tällä kertaa mjo sentään neuvoi, ja kiitos siitä :)

• LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
« Vastaus #8 : 3.11.2015 kello on 19:25 »
Tää nyt vaan on jo toinen kerta saman pannun kanssa, kun kysyy neuvoa niin vastukseksi saa "osta multa uus". Sitähän mulle viime talvenakin tarjottiin, kun liekkivahti ei tuossa toiminut, jatkoi vaan kipinän antamista vaikka syttyikin, ja hetken päästä häiriölle. No, kun muita neuvoja en saanut kuin sen "osta multa uus boksi", otin sitten itse boksin käteen, juotin kipinän johdot varmuuden vuoksi uusiks ja puhdistin kaikki liittimet. Tällä kertaa mjo sentään neuvoi, ja kiitos siitä :)

Kerroppas tarkemmin mitä oikein juotit? Mielenkiinto heräsi.

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #9 : 3.11.2015 kello on 22:59 »
Tästähän on nyt vuosi jo aikaa, joten ei kaikkea voi muistaa :) Että oliko ne edes johdot, vai oliko tuo kipinämuuntaja suoraan kortilla kiinni :D Hämärä muistikuva oli että neljä isohkoa nastaa olisin tinannut uusiksi, mutten enää edes määrästä ole varma :) Mutta piirikortin juotoksista siis kysmys.