rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Talvitelttaan lämmitintä  (Luettu 18123 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:25
Vs: Talvitelttaan lämmitintä
« Vastaus #15 : 15.10.2015 kello on 22:49 »
Onko siinä mitään paloriskiä?

Kyllä se kaasu siinä poltetaan....  Riskit ovat sitten suoraan verrannollisia käytetyn Pirkan määrään.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #16 : 16.10.2015 kello on 06:11 »
TD! Mulla on 5 tollaista kaasulämppäriä ja käyttänyt sellaisia yli 10 vuotta ja vielä hengissä ollaan ja torppa pystyssä.

Niistä ei ole mitään vaaraa mut tietty jos kännissä suuntaa sen kohti telttakangasta melkein pusuetäisyydelle niin sitten alkaa tapahtumaan. Kaikessa pitää pitää järki mukana.

Noissa,tai ainakin mun malleissa on mm happitunnistin,elikkäs sammuttaa ittensä jos happi alkaa käydä vähiin jota ongelmaa ei etuteltassa tule.

Ympärivuorokautista polttoa yhdellä kennolla 11kg:n pullo riittää noin 6 ja 1/2 vuorokautta. Lue 11kg pullo maksaa 14,90e jaa se 6 ja 1/2puolella,niin vähän päälle 2 euroa maksaa lämmitysvuorokausi!!!

Ja kaikki puheet palokaasuista ja muista haitoista voit unohtaa.Kaasu palaa puhtaasti ja hajuttomasti. Onhan kaasutoimiset hellatkin nyt in ja kukaan ei puhu niiden palokaasuista,miten kaasulämmitin poikkeaisi niistä?!

Tälläkin saitilla olen törmännyt täysin typeriin munmielestä-ajatuksiin kaasulämppäreistä jotka ovat esittäneet ei kokemusta omaavat ihmiset.
Kyllähän puuhellakin tappaa jos lyöt pellit kiinni väärään polttovaiheiseen...

Kaasulämppäri on halvin,mukavin,kevein ja sulolämpöisin lämmitysmuoto mm etutelttaan.

Mulla talvikaudella palaa työhuoneessa 24h/7vrk kaasulämpäri ja tulee sähköä halvemmaksi ja huone todella lämmin,-mutta jokainen tavallaan....  t migel

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:50
« Vastaus #17 : 16.10.2015 kello on 06:22 »
TD! Mulla on 5 tollaista kaasulämppäriä ja käyttänyt sellaisia yli 10 vuotta ja vielä hengissä ollaan ja torppa pystyssä.

Niistä ei ole mitään vaaraa mut tietty jos kännissä suuntaa sen kohti telttakangasta melkein pusuetäisyydelle niin sitten alkaa tapahtumaan. Kaikessa pitää pitää järki mukana.

Noissa,tai ainakin mun malleissa on mm happitunnistin,elikkäs sammuttaa ittensä jos happi alkaa käydä vähiin jota ongelmaa ei etuteltassa tule.

Ympärivuorokautista polttoa yhdellä kennolla 11kg:n pullo riittää noin 6 ja 1/2 vuorokautta. Lue 11kg pullo maksaa 14,90e jaa se 6 ja 1/2puolella,niin vähän päälle 2 euroa maksaa lämmitysvuorokausi!!!

Ja kaikki puheet palokaasuista ja muista haitoista voit unohtaa.Kaasu palaa puhtaasti ja hajuttomasti. Onhan kaasutoimiset hellatkin nyt in ja kukaan ei puhu niiden palokaasuista,miten kaasulämmitin poikkeaisi niistä?!

Tälläkin saitilla olen törmännyt täysin typeriin munmielestä-ajatuksiin kaasulämppäreistä jotka ovat esittäneet ei kokemusta omaavat ihmiset.
Kyllähän puuhellakin tappaa jos lyöt pellit kiinni väärään polttovaiheiseen...

Kaasulämppäri on halvin,mukavin,kevein ja sulolämpöisin lämmitysmuoto mm etutelttaan.

Mulla talvikaudella palaa työhuoneessa 24h/7vrk kaasulämpäri ja tulee sähköä halvemmaksi ja huone todella lämmin,-mutta jokainen tavallaan....  t migel

Tuossa näky olevan kulutus 300g/h, ilmeisesti voi polttaa vähemmälläkin?

Sähkö on nyt halpaa - 14.90:llä saan 317kWh lämmityssähköä ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #18 : 16.10.2015 kello on 06:36 »
Siinä on kolme kennoa joista voi valita polttaako yhtä,kahta vai kolmea....

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:24
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #19 : 16.10.2015 kello on 09:33 »

Nyt taisi siirtomaksu  unohtua?

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.12.2024 kello on 14:14
« Vastaus #20 : 16.10.2015 kello on 09:44 »
Tuossa näky olevan kulutus 300g/h, ilmeisesti voi polttaa vähemmälläkin?

Siirto- ja kuukausimaksujen kanssa ei kyllä tuohon hintaan sähköä saa mistään.
Esim. mulla omakotitalon sähkölle tulee kaikkineen kuluineen 13cent/kwh.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #21 : 16.10.2015 kello on 09:56 »
Kyllähän teltankin saa lämpimäksi, kun laittaa tehoja lämmitykseen.   ...Mutta onko siinä mitään järkeä...

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:50
« Vastaus #22 : 16.10.2015 kello on 10:17 »
Nyt taisi siirtomaksu  unohtua?

No niin unohtu  :'(  Liikaa tuo sähkösopimus nyt mielessä.

Siirtomaksuineen saan siis vain 175kWh tuolla 14.90:llä  :laugh:

Siirto- ja kuukausimaksujen kanssa ei kyllä tuohon hintaan sähköä saa mistään.
Esim. mulla omakotitalon sähkölle tulee kaikkineen kuluineen 13cent/kwh.

Mitäs järkeä tuossa on? Eikö kannattaisi vaihtaa halvempaan sähköön.
Minulla maksaa lämmityssähkö noin 1.83+4.7+2 eli 8.53snt/kWh.  Talviarkipäivällä maksaa yhteensä 10.48snt, mutta eipä sillä lämmitetä kuin saunaa.  Tuo 2snt on perusmaksuista tuleva hinta, eli sekin on laskelmassa mukana. Jos siis käyttäisi enemmän sähköä, olisi suhteessa halvempaa - säästäminen ei kannata...

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.12.2024 kello on 14:14
« Vastaus #23 : 16.10.2015 kello on 13:10 »

Mitäs järkeä tuossa on? Eikö kannattaisi vaihtaa halvempaan sähköön.
Minulla maksaa lämmityssähkö noin 1.83+4.7+2 eli 8.53snt/kWh.  Talviarkipäivällä maksaa yhteensä 10.48snt, mutta eipä sillä lämmitetä kuin saunaa.  Tuo 2snt on perusmaksuista tuleva hinta, eli sekin on laskelmassa mukana. Jos siis käyttäisi enemmän sähköä, olisi suhteessa halvempaa - säästäminen ei kannata...

Sähkön olen kilpailuttanut ja maksan siitä tällä hetkellä 4,53cent/kwh + 1,4eur/kk. Mut siirtoyhtiötä ku ei voi vaihtaa :(

• Vieras
  • Vs: Talvitelttaan lämmitintä
    « Vastaus #24 : 16.10.2015 kello on 13:21 »
    Muutaman kerran on soitettu eri energianmyynnistä ja olen koettanut siirtomaksuja saada alemmas Ei onnistu, ite sähköä sitten hieman halvemmalla saisi. Mutta tuo maalämpö on se jota kannattaa käyttää talvisin varsinki waunuissa, on egologista, kun tuo sähköki voi olla ydinvoimasta ja sehän on wallan kauhiaa

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #25 : 16.10.2015 kello on 16:09 »
    Maalämmön jos valitsee niin pitäisi olla aika pitkä kausi paikka sopimus. Thumb

Mutta ei mahdoton juttu ollenkaan. Nyt on 10 vuotta talossa Nibe pörissyt ja maksanut ittensä takas, mutta autossa silti Rumatikki.

• Matkailija
    • Viimeksi paikalla:19.10.2017 kello on 20:34
    « Vastaus #26 : 15.01.2016 kello on 14:06 »
    risto on niin vähän etuteltassa vain tupakin verran tarkenee ilman lämmitintä,jos ei ottaa nuoremman emännän se lämmittää heko heko

• Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #27 : 15.01.2016 kello on 14:08 »
    risto on niin vähän etuteltassa vain tupakin verran tarkenee ilman lämmitintä,jos ei ottaa nuoremman emännän se lämmittää heko heko
    No,no hartsa :D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:01
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #28 : 15.01.2016 kello on 14:37 »
    Tai ottaa äkäsemmän niin saa istua koko yön  :D
    U L K O R U O K I N T A  Thumb

• Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17