Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

Aggregaatin tarpeellisuus puskaparkissa

<< < (5/50) > >>

"Masi":
Omassa tällä hetkellä 200 Ah akkuja hupipuolella ja katolla 100w paneli, ei tarvitse kesä aikaan lyhyitä eikä pitkiä kaapeleita kelailla.
Kolme neljä päivää menee kevyesti auringon ollessa pilvessä vaikka läppäriä, pojan RC laiteiden akkuja ladataan invertterin kautta päivittäin, siihen sitten tabletit ( 2 ), kännykät ( 5 ) , imurointi ja television katsomiset päälle. Talvella jos oikein pakkasta on niin kerran päivässä tunnin verran tyhjäkäyntiä.
Tuosta kun laskee tonnin verran poltto-aineen kulutusta niin ollaan kustannuksissa jo genun ostohinnan kanssa tasoissa, mutta virtaa on tehty jo 500 tuntia.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 13.10.2015     kello on 07:16 ---Ei se laturin tehosta ole kiinni, akku(t) kun ei voi 50A:n tai 150A:n tehoa ottaa vastaan. Miten on kivempi iltaa istua, niin että auto käydä roksuttaa, vai niin että agri surisee parinkymmenen metrin päässä.  ::)

--- Lainaus päättyy ---

Kolmenkymmenen vuoden aikana akut on loppuneet kahdesti puskassa, molemmilla kerroilla akuissa oli vikaa ei niitten määrässä. 100Ah akku riittää meille hyvin sen ajan mitä paikalla ollaan ja 230V vempaimia meillä ei ole matkassa. Illat istutaan ilman koneen tai aggregaatin pörinää.

Turhan Höpöttäjä:
Aivan, ja pulska 300Ah riittää meille. Mutta agri varalla, jos...

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 13.10.2015     kello on 16:50 ---Aivan, ja pulska 300Ah riittää meille. Mutta agri varalla, jos...

--- Lainaus päättyy ---
Mulla on 185 Ah akku ja varalta AL Plus tiepalvelu

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 13.10.2015     kello on 18:47 ---Mulla on 185 Ah akku ja varalta AL Plus tiepalvelu

--- Lainaus päättyy ---
Mulla on vaan 100Ah akku ja turvana jyllis ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View