Mutta onhan se hienoa kuinka "uutista" rakennetaan ennakkoon hehkuttaen vanhoja..

|
Mutta onhan se hienoa kuinka "uutista" rakennetaan ennakkoon hehkuttaen vanhoja.. ![]() Autot ajettu pois pihapuiden läheltä. Kaappiin varattuna säilykkeitä kuukaudentarve. Soppii puhallella, vaikka tuskin päästään samoihin nopeuksiin kuin rumatikilla täysteholla. Veneessä vastaava kuin bilteman http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Retkeily/Kaasukeitin/Kaasukeitin-29-kW-2000034139/ Ja jos sähkökatkos jatkuu huomenna, muutamme matkailuautoon (ja muualle). Siinä on kaikki mitä tarvitsee. ![]() Jopa 25m/s tuulia ja arvio oli että lauantai aamuna olisi noin 100000 taloutta ilman sähköä ja laajoja myrsky tuhoja. Monestihan näistä hehkutellaan mediassa mutta pidän tuota ilmatieteenlaitosta kuitenkin suhteellisen luotettavana. Pelastuslaitoskin pyysi tiedotteessaan pysymään sisällä eli voi olla että puhaltelee ihan tosissaan. "Maaseudulla" sähkölämmitteisessä torpassa asuvana varaudun sähkökatkokseen. Lämpövaraajat päälle, pakastimet / jääkaapit kylmemmäksi, vettä astioihin, uunin lämmitys, veneen kaasukeitin sisälle, taskulamput ja kynttilät valmiiksi. Oletko koskaan harkinnut agrea varavoimaksi? Ei tarvitsisi kikkailla. ![]() ![]() Oletko koskaan harkinnut agrea varavoimaksi? Ei tarvitsisi kikkailla. Eläkeläisenä on mukava puuhastella Aiemmin Agre oli harkinnassa kun sähkökatkoksia oli huomattavasti nykyistä useammin. Liitäntä olisi helppoa kolmivaihepistorasi an kautta verstaalta. Lämmitykseen teho pienellä laitteella ei tietenkään riitää, mutta 3~vesipumpun toiminta olisi tietenkin mukavaa. Kuten sanottu; m-auto pihassa on hyvä turva. Valoiksi meille jää kynttilöiden lisäksi 60 W:a vastaava LED-pöytälamppu ja TV invertterin perään. Nyt tuulee jo reippaasti ja taivas on melkein pilvetön. Saas nähdä miten ennusteet pitää paikkaansa. Tänne myrsky iskenee vasta yöllä, jolloin olen lämpimässä rouvan kainalossa. ![]() Näyttäis olevan myräkkä tulossa keskiseen Suomeen...Pohjammaa lle?Täällä puhisee ja huojuu. Myrsky vai minä? ![]() Täällä puhisee ja huojuu. Myrsky vai minä?Ai sinä puhiset ja myrsky jo huojuu. älä otta niitä liian tiukkoja drikkejä ja sano sille myrskylle että tekee miedompia drinkejä niin ei huojuta. ![]()
|