Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Kuka näki moottoripalon

<< < (4/12) > >>

Ossi66:
Ilmeisemmin Biz:in veikkaama turbovika. Halennut mäntä ei voi syöttää öljyä imusarjaan jotta kone kävisi öljyllä. Nytkähdys, tehon katoaminen ja savutus tukee teoriaa.
Turbolta painetaan öljyä imusarjaan kunnes öljy loppuu ja kone leikkaa kiinni.

Moottoripalosta ei liene kyse.

Bliz:
Harmillisesti tosiaan hajonnut nyt ei jeesustelut auta enään ja tollanen tilanne tulee äkkiä niin ei siinä varmasti kerkiä miettimään mitä tapahtuu.

Mutta tosiaan jos muille käy noin että vedot loppuu ja alkaa puskemaan savua tien täydeltä ja tuntuu että kierrokset nousee niin äkkiä pysäytys jarrua vasten eikä kytkintä missää  nimessä pohjaan ettei se kone ryntää vaan saisi sammumaan jarrulla.

Ja hinausautolla korjaamoon jos saa sammumaan menee ehkä vain turbo vaihtoon. Käynnistämistä ei kannata edes harkita uudestaan.

https://m.youtube.com/?#/watch?v=8UBlLJTFKqc

Youtubesta video ryntäävistä dieseleistä. Alun 18+ tekstiä ei tartte pelästyä.

Muumuupapa:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  2.09.2015     kello on 16:07 ---Halennut mäntä ei voi syöttää öljyä imusarjaan jotta kone kävisi öljyllä.

--- Lainaus päättyy ---

Haljennut mäntä voi päästää lävitseen kuumia palokaasuja (tai muuta painetta) kampikammioon, jonka jälkeen kuumentunut moottoriöljy nousee huohottimen kautta imusarjaan.

taavi:
Mulle tekivät just 50k huollossa 15P08 ohjelmapäivityksen joka sisältää mm. ruiskun ajoitukseen liittyvää muutosta. Mitä netistä katsellut niin liika polttoaine mahd. aiheuttanut näitä moottoriongelmia.
Semmoinen vaan ihmetyttää, että ei ole kyllä mitään takaisinkutsua asiasta mulle tullut, ei Fordilta eikä Dethleffsiltä, vaikka lukemani mukaan jotkut sellaisen kutsunkin ovat saaneet?

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: taavi - 19.08.2016     kello on 19:55 ---Mulle tekivät just 50k huollossa 15P08 ohjelmapäivityksen joka sisältää mm. ruiskun ajoitukseen liittyvää muutosta. Mitä netistä katsellut niin liika polttoaine mahd. aiheuttanut näitä moottoriongelmia.
Semmoinen vaan ihmetyttää, että ei ole kyllä mitään takaisinkutsua asiasta mulle tullut, ei Fordilta eikä Dethleffsiltä, vaikka lukemani mukaan jotkut sellaisen kutsunkin ovat saaneet?

--- Lainaus päättyy ---

Mikä kone sulla ja minkä ikäinen? Mulla -09 2.2 TDci etuveto, tehtiin "huollon yhteydessä" eli ei kutsua vaan tloimenpide, kun huoltoon menee.

Minusta käy nyt nätimmin, vetää pehmeämmin ja kulutus putosi hiukan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View