Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Kuka näki moottoripalon
taavi:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 19.08.2016 kello on 21:52 ---Mikä kone sulla ja minkä ikäinen? Mulla -09 2.2 TDci etuveto, tehtiin "huollon yhteydessä" eli ei kutsua vaan tloimenpide, kun huoltoon menee.
Minusta käy nyt nätimmin, vetää pehmeämmin ja kulutus putosi hiukan.
--- Lainaus päättyy ---
Saman ikäinen sama laite mullakin. Samanlaisia tuntemuksia itselläkin vaikutuksista. Aattelin että kuvittelen mutta hyvä että jollain muullakin samat fiilikset päivityksestä.
turhapuro:
--- Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 31.08.2015 kello on 17:18 ---Nähnyt en ole sinun autoasi mutta vastaavaa kyllä, kyseessä ns "öljyhullu" eli moottori alkoi käymään voiteluöljyllä ja ei sammu kuin ilmanotto tukkimalla.
Yleensä syynä harva moottori tms..
--- Lainaus päättyy ---
Mulla oli joskus diisseli Hiace ilman turpoo , tais olla -85 mallinen, puoli miljoonaa ajettu, kone väljä.
Oli todella venka kokemus kun ensimmäistä kertaa painoi huohottimesta öljyt imusarjaan ja lähti ryntäämään ! Todellakin koko takana oleva tie täysin savun peitossa ja kone kiljuu ylikierroksilla, mikään ei auta.... onneksi ilta-aikaan valtatiellä ! ....no rauhoittui se viimein, olisko reilun kilsan mennyt urku auki hurjasti savuttaen, sitten taas palasi normaaliksi . Ja öljyä oli lisättävä heti liki 2 litraa.
Ei passannut liikaa vedättää, muuten oli aina tuo hirnuminen esissä. No viimein vanhus hyytyi , lopetti maallisen vaelluksensa Suomen valtateillä ja lähti Afrikkaan :) se oli sitä aikaa silloin.
jiikoo:
Ja nimenomaan tämä ongelma johtuu fordin ohjemistoviasta, ja sitä ei ole sitikan/pösön ohjemistossa. Niissä en ole yhdessäkään kuullut vastaavaa ongelmaa olleen. Ja vieläkin nuo moottorit on ihan samoja yhteistyömotteja, mitään muutosta ei ole ollut. PSA on käytännössä irtaantunut fiatin kanssa kaikesta muusta paitsi sevel süd (ducato ja muut) yhteistyöstä ja sekin on katkolla 2019. 2.2l motti on ford brittiosaston suunnittelema ja sen kyllä huomaa kaikesta...
Tuo on jopa fordin tunnustama ongelma kun sitä varten on olemassa softaversion muutos, eli periaatteessa tuossa olisi oikeus vaatia tehtaalta moottoria kun ovat virheellisen tuotteen tehneet. Vastaavat todennäköisesti että ei ole merkkihuollossa huollettu jne. ja oikeuteen voi joutua menemään. Mutta mikäli mielenkiintoa olisi ajaa asia läpi niin melko varmasti siinä voittaisi...
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: taavi - 19.08.2016 kello on 19:55 ---Semmoinen vaan ihmetyttää, että ei ole kyllä mitään takaisinkutsua asiasta mulle tullut, ei Fordilta eikä Dethleffsiltä, vaikka lukemani mukaan jotkut sellaisen kutsunkin ovat saaneet?
--- Lainaus päättyy ---
Alan siitä taisi puhua, niin kävin Etis'istä kurkistamassa ja siellähän se luki. Joten päivittämään.
Jos viet Voortille huoltoon, hoitavat asian silloin, muuten pitää pitää itse huolta.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: taavi - 19.08.2016 kello on 19:55 ---Semmoinen vaan ihmetyttää, että ei ole kyllä mitään takaisinkutsua asiasta mulle tullut, ei Fordilta eikä Dethleffsiltä, vaikka lukemani mukaan jotkut sellaisen kutsunkin ovat saaneet?
--- Lainaus päättyy ---
Matkailuautot on tuotu matkailuautomyyjien toimesta Suomeen. Sen takia tehtaan valtuuttama maahantuoja ei tiedä niitä eikä ole voinut lähettää kutsuja. Mutta niin kuin tuolla todettu, niin Fordilla huollon yhteydessä niitä tehdään. Minä löysin omaani Etisistä kampanjan ja tilasin ajan päivitystä varten huoltoon. Päivitys tehtiin maksutta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta