Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Homeinen asuntoauto
Aakku:
^
Liikkeestä ostettaessa autosta maksan hieman enemmän....
Tämän katteen pitäisi minun mielestäni sisältää myös kuluttajasuojan aiheuttamat mahdolliset kulut. Katteen pitäisi toimia siis puskurirahana mahdollisille reklamaatiolle.
Näyttää siltä, että jotkut autoliikkeet ovatkin päättäneet käyttää tämän katteen omiin oikeudenkäyntikului hinsa asiakasta vastaan.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 20.08.2015 kello on 22:25 ---Ja minkälainen kusettaja oli se edellinen myyjä, varmaan hyvin peitelly vika kohdan ja selvinnyt yrityksellekkin puuntakaa.
--- Lainaus päättyy ---
Edellinen myyjä kuuluu samaan firmaan missä auto on nyt myynnissä Thumbd
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 20.08.2015 kello on 22:25 ---Ja minkälainen kusettaja oli se edellinen myyjä, varmaan hyvin peitelly vika kohdan ja selvinnyt yrityksellekkin puuntakaa.
--- Lainaus päättyy ---
Ammattiliikkeen pitää tunnistaa tuollaiset ja ottaa vastuu virheistään, eikä lykätä niitä ostajalle.
Raksaus:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 20.08.2015 kello on 21:41 ---Tuota, täällä kirjoitetaan tuosta autosta paljon. Mahtaako kirjoittajista suurikin osa tietää tuon auton nykykunnon? Minulla ei ole mitään tekemistä ko liikeeen kanssa, ei edes asiakkaana. Mutta jotenkin minusta tuntuu että suurin osa kirjoittajista ei ole käynyt katsomassa autoa onko se vielä viallinen vai ei.
Aitohan voi olla edelleen samassa kunnossa kuin aikaisemminkin tai sitten se on korjauttu. Minä en tiedä mutta jotenkin tuntuu ettei kaikki kirjoittajatkaan...
--- Lainaus päättyy ---
Itse yritin ihan huvikseni käydä katsomassa tätä yksilöä, mutta aukioloaikojen ulkopuolella. Auto oli lukossa. Tässä ei sinänsä ole mitään erityisen kummallista, paitsi että oman muistini mukaan olen käynyt paljon kalliimissa esim. sunnuntaisin jotka eivät kyseisessä liikkeessä ole olleet lukossa. Itse asiassa en muista että olisin kertaakaan jäänyt tähän asti auton ulkopuolelle, edes liikkeen aukioloaikojen ulkopuolella. Olen käynyt sunnuntaisin ja joskus illalla kello kymmenen jälkeen. Tätä olen joskus jopa ihmetellyt, kun monessa muussa paikassa ei pääse edes vierestä katsomaan. Mielestäni tämä on ollut hyvää asiakaspalvelua, mutta olen kyllä ihmetellyt riskejä mitä tuosta aiheutuu.
Kyllä tässä tilanteessa olisi varmasti ollut kauppiaan viisainta lähteä mahdollisimman avoimella tiedotuslinjalla. Eli tuossa myynti-ilmoituksessa olisi kannattanut suoraan jo mainita joko siitä, että ongelmaa on kosteuden kanssa johon uuden ostajan tulee kiinnittää huomiota tai vastaavasti jos ovat jo korjanneet, niin olisi kannattanut laittaa että on tehty rakenteisiin remonttia juuri. Tämähän kuulostaisi jopa kohteen mainonnalta. Nyt ovat vähintäänkin saaneet tiedotuslinjalla aikaiseksi sen, että tästä keskustellaan useammalla karavaanaripalstall a. Ja oikealla toiminnalla tässä tapauksessa olisi tappiot saatu todennäköisesti rajattua tuohon yhdestä huonosta kaupasta tulleisiin tappioihin. Nyt asiasta voi aiheutua myös tappiota liikkeen uskottavuuden heikkenemisen kautta.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus - 20.08.2015 kello on 23:48 ---
Kyllä tässä tilanteessa olisi varmasti ollut kauppiaan viisainta lähteä mahdollisimman avoimella tiedotuslinjalla. Eli tuossa myynti-ilmoituksessa olisi kannattanut suoraan jo mainita joko siitä, että ongelmaa on kosteuden kanssa johon uuden ostajan tulee kiinnittää huomiota tai vastaavasti jos ovat jo korjanneet, niin olisi kannattanut laittaa että on tehty rakenteisiin remonttia juuri. Tämähän kuulostaisi jopa kohteen mainonnalta. Nyt ovat vähintäänkin saaneet tiedotuslinjalla aikaiseksi sen, että tästä keskustellaan useammalla karavaanaripalstall a. Ja oikealla toiminnalla tässä tapauksessa olisi tappiot saatu todennäköisesti rajattua tuohon yhdestä huonosta kaupasta tulleisiin tappioihin. Nyt asiasta voi aiheutua myös tappiota liikkeen uskottavuuden heikkenemisen kautta.
--- Lainaus päättyy ---
Minä ajattelen, jos auto olisi korjattu kunnolla, noin myyjä toimisi.
Paljonko tuo hinta on laskenut edellisestä kaupasta?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta