Tekniikkakeskustelut > Projektit
Mätä Piccolo projekti.
mjo33400:
Eikös muuten kotelosuojaa kannata laittaa sen massauksenkin alle? Sillä aikaa kun vie kotelosuoja aineen pois on liuottimet jo haihtuneet ja voi vetää masan päälle. ;)
turhapuro:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 13.10.2015 kello on 19:49 ---Eikös muuten kotelosuojaa kannata laittaa sen massauksenkin alle? Sillä aikaa kun vie kotelosuoja aineen pois on liuottimet jo haihtuneet ja voi vetää masan päälle. ;)
--- Lainaus päättyy ---
Näinhän se menee. Ohuempi, hyvin tunkeutuva kotelosuoja-aine sen kirotun korroosion estää ja pysäyttää(tai ainakin hidastaa).
Paksumpi kivisuoja sitten suojaa koteloainekalvon ulkoapäin tulevalta mekaaniselta rasitukselta ja kulutukselta kuten hiekka, suolavesi ym.
Palkit ja kotelot kannattaa ainakin paineilmalla puhaltaa hiekasta ja savesta tyhjiksi jollei pesu- ja kuivatusmahdollisuu tta ole.
kankuu:
Eli painepesurilla oon nyt koko rungon pessy ja kotelot myös sisältä.
Nyt ois ajatuksena laittaa kotelojen sisään kotelosuojaa. Rapsutella irtonainen maali/ruoste pois (ehkä vähän hiekkapuhaltaa)ja siihen päälle tota noveroxia ku löyty tallista iso pänikkä. Ja siihen päälle ihan vaan 1 komponentti maali. Eli aattelin ko näin pitkään säilynyt noin hyvänä pelkällä maalilla niin varmaan se sen lopun ikänsäkin säilyy :D
Oon nyt yrittäny metsästää halpoja ilmapusseja noitten vanhojen tilaalle, kun olivat sen verran pahan näköiset jo vanhat. Vaikkakin ilmat pysy hyvin sisällä, mutta aivan täynnä sellaista isoa halkeemaa. Ja oli melko vinotkin, kun ylätuki oli päässyt vääntymään. Mutta eipä niitä vaan tahdo kovin halvalla mistään löytyä.
mike:
--- Lainaus käyttäjältä: kankuu - 14.10.2015 kello on 21:42 ---Eli painepesurilla oon nyt koko rungon pessy ja kotelot myös sisältä.
Nyt ois ajatuksena laittaa kotelojen sisään kotelosuojaa. Rapsutella irtonainen maali/ruoste pois (ehkä vähän hiekkapuhaltaa)ja siihen päälle tota noveroxia ku löyty tallista iso pänikkä. Ja siihen päälle ihan vaan 1 komponentti maali. Eli aattelin ko näin pitkään säilynyt noin hyvänä pelkällä maalilla niin varmaan se sen lopun ikänsäkin säilyy :D
Oon nyt yrittäny metsästää halpoja ilmapusseja noitten vanhojen tilaalle, kun olivat sen verran pahan näköiset jo vanhat. Vaikkakin ilmat pysy hyvin sisällä, mutta aivan täynnä sellaista isoa halkeemaa. Ja oli melko vinotkin, kun ylätuki oli päässyt vääntymään. Mutta eipä niitä vaan tahdo kovin halvalla mistään löytyä.
--- Lainaus päättyy ---
Kysyppä Keskipinta oy:stä Turengista noita pusseja, Valmistivat joskus noita. Kannattaa ainakin kysyä!
kankuu:
Pussihommat on nyt hoidossa. Ostin pelkät makkarapalkeet ja teen niihin uudet päätylaipat.
Tänään kun menin käväseen kajuutan puolella pitkästä aikaa niin vastassa olikin ikävä näky. Ratin pintaan ja turvavöihin oli alkanut tulla hometta. Mitäköhän pitäis nyt asialle alkaa tekee. Kosteuttahan tuolla on nyt melkolailla, kun on ihan kylmä pressuhalli maapohjalla. Varmaan ois otsonoinnin paikka kajuutan osaalta vai onko jotain muuta tapaa päästä itiöistä eroon? Mahtaiskohan niillä suola ämpäreillä saada ton kosteuden poistumaan?
Vähän oudosti kyllä nuo homeen alut vaan noilla pinnoilla. Penkeissä tai makuualkovin verhoiluissa ei näy mitään.
Lähetetty minun GT-P5210 laitteesta Tapatalkilla
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta