rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Caravan Mover nettikaupasta?  (Luettu 12388 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.05.2024 kello on 17:44
Caravan Mover nettikaupasta?
« : 14.08.2015 kello on 18:54 »
Caravan Mover -laitteet ovat kohtuullisen hintavia kotimaasta ostettuna, vaikka asennuksen tekisi itse.
Erityisen kalliita ovat kaksiakselisiin vaunuihin, kuten omaani, tarkoitetut laitteet vaikkei ostaisikaan neljällä moottorilla varustettua versiota.
Englannista laitteita saisi edullisesti, mutteivat toimita Suomeen.

Onko kellään täällä kokemusta ko. laitteen ostamisesta netistä jostakin Euroopan mantereelta? Lähinnä kiinnostaa laatulaitteet, joissa takuu olisi voimassa myös täällä.
Vaununi on BPW:n alustalla, joten Mammut ei käy, mutta Trumat tms. kyllä.

Laittakaa linkkijä verkkokauppojojen tai jälleenmyyjien sivuille, joissa kohtuuhintaisia laitteita, kiitos.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
Vs: Caravan Mover nettikaupasta?
« Vastaus #1 : 14.08.2015 kello on 18:56 »
Osta laite jossa siirto pyörälle tapahtuu mekaanisesti eli ei sähköistä siirtomoottoria.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:24
    • circleset
Vs: Caravan Mover nettikaupasta?
« Vastaus #2 : 14.08.2015 kello on 20:24 »
Itse ostin Truma Mover XT:n vaunun yhteydessä joten ei ole valitettavasti aloittajan kysymykseen vastausta tai linkkejä antaa.

Oma vaunu on yksiakselinen ja tuohon se maksoi Suomessa asennettuna 2,5 k€

Olen ollut tuohon todella tyytyväinen (toiminut kuin junan vessa, yksinkertainen käyttää ja todella tehokas).

Itsellä ei kävisi mielenvieressäkään säästää siinä että rullat ei menisi sähköisesti pakoilleen, on se sen verran kätevää. Ton kanssa rullat on renkaita vasten siinä vaiheessa kun on saanut veivattua vaunun koukusta irti.

Kesän reissussa näin tupla-akselisen vaunun (Hobby 650) jossa oli mover kahdella moottorilla. Maalaisjärjellä luulisi että tuo on edullisempi ratkaisu kuin nelimoottorinen versio.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
Vs: Caravan Mover nettikaupasta?
« Vastaus #3 : 14.08.2015 kello on 20:56 »
Itse ostin Truma Mover XT:n vaunun yhteydessä joten ei ole valitettavasti aloittajan kysymykseen vastausta tai linkkejä antaa.

Oma vaunu on yksiakselinen ja tuohon se maksoi Suomessa asennettuna 2,5 k€

Olen ollut tuohon todella tyytyväinen (toiminut kuin junan vessa, yksinkertainen käyttää ja todella tehokas).

Itsellä ei kävisi mielenvieressäkään säästää siinä että rullat ei menisi sähköisesti pakoilleen, on se sen verran kätevää. Ton kanssa rullat on renkaita vasten siinä vaiheessa kun on saanut veivattua vaunun koukusta irti.

Kesän reissussa näin tupla-akselisen vaunun (Hobby 650) jossa oli mover kahdella moottorilla. Maalaisjärjellä luulisi että tuo on edullisempi ratkaisu kuin nelimoottorinen versio.

Elämä opettaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:24
    • circleset
Vs: Caravan Mover nettikaupasta?
« Vastaus #4 : 14.08.2015 kello on 21:22 »
Elämä opettaa.

Jep. Jos haluaa hyvän ja halvan joutuu ostamaan kaks...

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.05.2024 kello on 17:44
Vs: Caravan Mover nettikaupasta?
« Vastaus #5 : 15.08.2015 kello on 08:49 »
Syynä edullisemman ratkaisun hakemiseen ei ole se, ettenkö voisi kalliimpaakin ostaa vaan se, että luultavasti vaunu vaihtuu parin vuoden kuluttua eikä enää haluaisi uhrata 2,5 k€ rahaa laitteeseen, joka mennee vaunun mukana aikanaan.  Suunnitteilla on kuitenkin mahdollisesti Euroopan reissu, jolloin iso vaunu leirintäalueella on haasteellinen ilman Moveria. Oma kotipihakin on hieman haasteellinen, joten Moverista olisi sielläkin hyötyä.

Onhan Moveri toki irroitettavissa vaunusta vain kaapeliläpiviennin jäädessä paikattavaksi, mutta nykyinen vaunu on telivaunu ja seuraava vaunu ei välttämättä ole, joten 4-moottorista en ainakaan siksi halua ostaa. 2-moottorisen voisi ehkä siirtääkin telivaunusta 1-akseliseen. Telivaunun 2-moottorisissa Movereissa lienee vain enemmän tehoa, josta tuskin on haittaa 1-akselisessa.

Vaunun max paino 2000 kg tuo vielä oman rajoitteensa.

Esim. eGo Promossa 2 moottorilla näyttää olevan hinta kohdallaan ja 2250 kg maksimi painokin. Onko kellään tällaista tai muita vastaavia asennettuna telivaunuun vain kahdella moottorilla?
« Viimeksi muokattu: 15.08.2015 kello on 11:41 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:24
    • circleset
Vs: Caravan Mover nettikaupasta?
« Vastaus #6 : 15.08.2015 kello on 09:54 »
Oisko noista jotain apua. Saa ainakin sortattua moverit aika näppärästi eri kriteerien mukaan.

http://www.caravanmoversonline.co.uk/pages/SINGLE-compare-movers.html

http://www.caravanmoversonline.co.uk/pages/TWIN-compare-movers.html

http://www.caravanmoversonline.co.uk/pages/QUAD-compare-movers.html

Tota moverin siirtämistä vaunusta toiseen kyselin itsekin kun omani ostin. Se jäi kysymättä onko noissa jotain mallikohtaista asennussarjaa vai meneekö heittämällä vaunusta toiseen.


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.03.2019 kello on 18:53
Vs: Caravan Mover nettikaupasta?
« Vastaus #8 : 3.09.2015 kello on 08:51 »
https://www.campingshopwagner.de

Tuolta tilasin viimeksi ilmastoinnin vaunuun... Eli toimittaa ainakin suomeen ja näyttäs olevan myös noita movereita.

Idealo.de on saksan hintavertailu. Hakukenttään vaan mitä etsii niin listaa halvimmat kaupat. Silleen löysin ton kaupan. Eikun rohkeasti ostoksille.

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
Vs: Caravan Mover nettikaupasta?
« Vastaus #9 : 3.09.2015 kello on 11:14 »
Jep. Jos haluaa hyvän ja halvan joutuu ostamaan kaks...

Tarkoitin varoittaa, että jos siirtomoottoriin tulee vikaa niin yksi on, että moottori irtoaa planeettavaihteisto sta tai planeettavaihteisto n viimeisen vaihteen kenttähammastus katoaa kun vaihteiston runko on muovia. Uusi moottori+vaihteisto maksaa yli 500 €. Sen takia suosittelen käsisiirtoa pyörälle. ;) Kuva ei ole kyseisestä vaihteistosta, mutta periaate on sama.





« Viimeksi muokattu: 3.09.2015 kello on 11:37 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 21:44
Vs: Caravan Mover nettikaupasta?
« Vastaus #10 : 3.09.2015 kello on 18:50 »
Minkämoinen olisi toimiva yksiakseliseen ja kokonaispainolta 2000 kg Hobbyyn vm2014
Mitä tarvitsee ottaa huomioon jos tuollaisen tilaa esim. saksasta, onko vaunun rungolla merkitystä vai sopiiko kaikki mooverit tuohon Hobbyyn? Onko joku merkki tiedossa mitä ei kannata hankkia?
Minulle kelpaa moover mikä veivataan renkaaseen kiinni, käyttöä on toden näköisesti vain keskieuroopan leiskoilla, mihin ei välttämättä muuten vaunua hyvin paikoilleen saa, käytän akkukonetta tassujenkin veivaukseen, niin samalla tuon mooverinkin veivaa...
Asennuksen ajattelin tehdä itse ja akku löytyy vaunusta.




*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 13:27
Vs: Caravan Mover nettikaupasta?
« Vastaus #11 : 6.09.2015 kello on 14:25 »
Olen ajatellut seuraavaan vaunuun hankkia, kun vaunu on pelkkää reissaamista varten. Minua on mietityttänyt tuo miten nuo toimii talvella nastarenkaiden kanssa. Ilmeisesti ei voi käyttää talvella?

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
Vs: Caravan Mover nettikaupasta?
« Vastaus #12 : 6.09.2015 kello on 14:41 »
Olen ajatellut seuraavaan vaunuun hankkia, kun vaunu on pelkkää reissaamista varten. Minua on mietityttänyt tuo miten nuo toimii talvella nastarenkaiden kanssa. Ilmeisesti ei voi käyttää talvella?

Kyllä voi ja kyllä toimii. ;)

  • Vieras
  • Vs: Caravan Mover nettikaupasta?
    « Vastaus #13 : 2.08.2016 kello on 00:50 »
    Minulla on autotallissa paketti, jolla on siirrelty 1900kg vaunua talliin ja muutaiakertoja leiritäalueella. Nyt se on irti kun vaunu jo myytiin. Uutta vaunua ei nyt ole ajatuksessa, mutta tämä siis siirteli telivaunuani kahdella moottorilla ja on edelleen lyönnissä. Tarvitsija voi tullakaupoille. puh.   Thumb040-5714320