Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Ajokiilojen käyttö asuntoautoissa

<< < (6/15) > >>

retkeilijä:
Vaunun pusäköiminen maastossa vaati usein kiilan, sillä kallistumaa ei tajunnut selkeästi vetoautosta.

M-autolla kallistuman tuntee heti ohjaamossa ja autoa voi helposti liikuttaa eteen / taakse.
Toisaalta lyhyen m-auton voi ajaa ahtaampiin paikkoihin retkiparkeissa ja silloin kiiloilla on käyttöä. Torpparina olen tehnyt kiilat parruista, kolme lyhyttä ja yksi tuplapitkä. Karkeapintaisina ne eivät karkaa alta kesäaikaan.

Jos polttopuut loppuvat tulistellessa voi kiiloja polttaa eikä iltapalalta tarvitse mennä nälkäisenä nukkumaan.  ;D

Pertti K:
Mukana kulkee 2*10 lankusta omatekemät kiilat, koskaan eivät ole karkuun yrittäneet, märällä tosin joskus kumi palaa jos ei ota pientä vauhtia. Vatupassi kuskin ovessa, sellainen pyöreä. Kuvittelisin että on helppolukuisempi kuin tuollainen ristikkäinen putkimalli.

Kyllä se auto suorassa pitää olla, ei ole mukava asustella muuten.

Raksaus:
Kiitos valaisevista vastauksista. Tuo jääkaapin toiminta tuli itselleni ainakin uutena tietona. Pitääkin itse hieman tarkkailla. Ja tosiaan joku kerta olen itsekin kiinittänyt huomiota, että on tullut ihmeteltyä onko tasapainossa nyt jotain vikaa, kun humalaakaan ei pitäisi kaiken järjen mukaan olla.

Meillä kukaan ei vielä ole valittanut että ei saisi nukuttua kaltevuuden takia joten tähän en ole itse kiinittänyt sen enempää huomiota aikaisemmin. Toki yritän parkkeerata kohtuu tasaiselle aina kuin vain mahollista. Kiiloja olisi tullut käytettyä tähän mennessä varmaan kerran tai korkeintaan kaksi jos sellaiset olisi olleet.

Alan:
Itselleni on pääasia, ettei tarvitse nukkua pää alaspäin. Mieluummin yritänkin siksi parkkeerata vänkärin puolen hiukan ylöspäin.

Siitä vaan seuraa, että keittiön pesualtaassa ja suihkussa kaikki vesi ei valukaan viemäriin. Voisi toki nukkua päät toiseen suuntaan, mutta lukuvalot ovat toisella puolella kaikissa sängyissä.

Fiamman mustat, kolmiportaiset kiilat löytyy, eivät juuri luista, ovat melkoisen järeät ja laadukkaassa kotelossa (kerran unohtui renkaan taakse, muttei mennyt rikki).

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 11.08.2015     kello on 09:39 ---Fiamman mustat, kolmiportaiset kiilat löytyy, eivät juuri luista, ovat melkoisen järeät ja laadukkaassa kotelossa (kerran unohtui renkaan taakse, muttei mennyt rikki).

--- Lainaus päättyy ---

Pitäisiköhän aina leiriytyessä laittaa mittariston päälle varoituslappu "Muistithan kiilat" jotta ei pääse unehtumaan sinne renkaan alle ja mahd. vahinkoja sattumaan pois lähteissä. Prätkissähän usein käytetään kirkkaanväristä spiraalivaijeria, joka vedetään jarrulevylukolta ohjaustankoon juurikin ehkäisemään tuota muistamattomuutta ja siitä mahd. seuraavaa kallistakin remonttia :-X

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View