Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Ajokiilojen käyttö asuntoautoissa

(1/15) > >>

Raksaus:
Tietämätön aloittelija taas ihmettelee.

Tuossa vajaa kuukausi sitten kun olimme Tuurin Onnelassa yön rupesin ihmettelemään tuota että hyvin useat asuntoautot oli ajettu ainakin edestä kiilojen päälle. Ymmärrän toki jos maasto on epätasainen että tarvetta voi olla. En sitten tiedä olenko vain tottunut nukkumaan vähän miten sattuu mutta mielestäni tuolla oli kohtuu vatupassissa nuo paikat vaikkei sitä vatupassia mukana ollutkaan.

Itsellä on pari kertaa tullut parkkeerattua paikkaan että auto on ollut hivenen yli mukavuusrajan kallellaan sivusuuntaan. Mutta vääränlaiset kiilat on typerä aloittelija ostanut motonetista. Mutta aina siis tähän mennessä sivuttaissuunta on ollut se ongelma.

Eli kysymys kuuluu onko tuossa takana jotain mitä en ymmärrä? Tai poikkeaako joidenkin autojen jousituksen geometria jotenkin, eli onko vähän niinkuin normaaliajoasennoss a "etukenossa" auto joka vaatii noita ajokiiloja? Vai olenko vain tottunut liian huonoon ja olenko liian vähään tyytyväinen?

Catiska:
Monet Fiat alustaiset on etukenossa. Näin oli minun edellisessä Adriassa. Ei ,yöskään parantanut nenä menosuuntaan asunto-osassa istuvien istumamukavuutta.

Valmistaja olisi voinut laittaa jämymmät etujouset jo tehtaalla, mutta kait se tulisi kalliiksi.

Nykyinen on onneksi vaaterissa jo valmiiksi.

kimi:
Jääkaappi voi oikkuilla jos auto jää vinoon. Meillä vatupassina toimii juomatölkki jonka laitan kuskin takana olevalle pöydälle makaamaan. Kun se ei vieri minnekkään auto on suorassa. Pienen vierinnän eteenpäin hyväksyn koska itse siirryn taaksepäin kun se on parkissa ja myös vuode takana. Tuon tölkin sitten tyhjennän kun auto on ojennuksessa, ei sitä jääkaapin ovea viitsi koko ajan avata.

Aakku:
Mulla nuo kiilat on osoittautuneet täydelliseksi vikainvestoinniksi tähän mennessä....

En ole niitä vielä kertaakaan tarvinnut. Aina on löytynyt sopiva paikka. Pieni ristikkäin näyttävä vatupassi on pöydällä selän takana, kun paikkaa sovitan. Hommaa helpottaa se, että auto saa olla aavistuksen etukenossa. Yhdellä silmäyksellä sellaisen paikan löytää. Etukenossa siksi, että on pitkittäin peti ja pää voi olla hivenen ylempänä.
Paljoa ei heittoa olla mihinkään suuntaan. Silloin olo on kuin laivalla ja ovia on hankala käyttää.

ihaa:
Nykyään tulee laitettua kiilat lähes joka yön yli parkkeerauksessa, joskus harvoin löytää valmiiksi viiston paikan jolloin niitä ei käytetä mutta sitten kun ollaan leiriydytty niin haluaa että auto on täysin vaaterissa, joten siksi niitä myös sitten käytetään.

Mukava avata jääkaapin kuin myös kaappien oviakin kun ne käyttäytyvät samoin kuin kotonakin, siksi siis niitä myös käytän ja myös takatuet laitan aina yöpymisen yhteydessä, siinäkin se tunne että auto ei hytky eikä heilu autoon mennessä tai poistuessa kun eihän se kotonakaan talo heilu.  ;D

Tässä hyvä artikkeli aiheesta.
http://deppeli.blogspot.fi/2014/05/suorassa-vai-vinossa.html?m=1

Ja itse ajokiiloista.
http://deppeli.blogspot.fi/2014/08/no-nyt-on-suorassa.html?m=1

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View