Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Älylaturi vanhan tilalle, CTEK MXS 5 tai 7 - kirkastuuko vai ei?

<< < (9/9)

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: elwari - 18.08.2015     kello on 17:32 ---No sitten se toimii, jos kuorman kanssa jännite pysyy noissa kantimissa Thumb Ovat varmaan sitten kyllästyneet rahoja takaisin vaativiin ihmisiin  ;D Juu ja mulla ei ole Ctekkiä, on 35 vuotta vanha 20 ampeerin Mascot- virtalähde, joka on säädetty hiukan 13.5 voltin päälle :)

Edit: Sillälailla voi koittaa kanssa, että laittaa kuormaa lisää ja katsoo, ettei jännite kovin paljon putoa tuosta.

--- Lainaus päättyy ---

Taidatkin tarkoittaa ylläpitolataus tilaa. Maskottihan siirtyy tietyn ajan kuluttua ylläpitolataukseen.

elwari:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 20.08.2015     kello on 09:05 ---Taidatkin tarkoittaa ylläpitolataus tilaa. Maskottihan siirtyy tietyn ajan kuluttua ylläpitolataukseen.

--- Lainaus päättyy ---

Tämä on tosiaan Mascot virtalähde 80-luvun alusta, ei siis varsinaisesti tarkoitettu akkulaturiksi, hyvin kyllä toimii siinäkin tarkoituksessa. Tämä on tarkoituksella säädetty noiden vanhojen Midac- tukiasema-akkujen ylläpitojännitteese en. Tasoitusvaraus tehdään sitten Mattilaturilla akkuvalmistajan ohjeen mukaisella 14.1 voltin jännitteellä tarvittaessa. No, nämä mun sähkösysteemit on vähän tällaisia omanlaisiaan, kasattu aikanaan työmailta kertyneistä romuun menossa olleista tarvikkeista  8) Normaali akku toki pitää varata sinne 14.7 volttiin asti ja sitten ylläpitovaraukseen n. 13.7 voltilla.

Eeli

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: elwari - 20.08.2015     kello on 17:52 ---Tämä on tosiaan Mascot virtalähde 80-luvun alusta, ei siis varsinaisesti tarkoitettu akkulaturiksi, hyvin kyllä toimii siinäkin tarkoituksessa. Tämä on tarkoituksella säädetty noiden vanhojen Midac- tukiasema-akkujen ylläpitojännitteese en. Tasoitusvaraus tehdään sitten Mattilaturilla akkuvalmistajan ohjeen mukaisella 14.1 voltin jännitteellä tarvittaessa. No, nämä mun sähkösysteemit on vähän tällaisia omanlaisiaan, kasattu aikanaan työmailta kertyneistä romuun menossa olleista tarvikkeista  8) Normaali akku toki pitää varata sinne 14.7 volttiin asti ja sitten ylläpitovaraukseen n. 13.7 voltilla.

Eeli

--- Lainaus päättyy ---

Eli sinulla ei ole akkulaturia vaan virtalähde. :D

jamppa508:

--- Lainaus käyttäjältä: Rölli - 19.08.2015     kello on 22:13 ---toivottavasti sun laturit toimii erillä lailla kun mun Thumb

--- Lainaus päättyy ---
Nyt on reilut 5 vuorokautta ollu 5W:n ledinauha päällä autossa, päivittäin olen tarkastanut akkujännitteen ja joka päivä sama tulos 13.8V joten lieneeköhän noista Bilteman latureista saatu tehtyä jo ihan kilpailukykyinen vaihtoehto CTEK:lle ainakin hinta on alle puolet merkkilaitteesta  ;D

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: jamppa508 - 28.08.2015     kello on 22:07 ---Nyt on reilut 5 vuorokautta ollu 5W:n ledinauha päällä autossa, päivittäin olen tarkastanut akkujännitteen ja joka päivä sama tulos 13.8V joten lieneeköhän noista Bilteman latureista saatu tehtyä jo ihan kilpailukykyinen vaihtoehto CTEK:lle ainakin hinta on alle puolet merkkilaitteesta  ;D

--- Lainaus päättyy ---
hieno homma jos ovatten muuttannu ylläpito latauksen erillaiseksi..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View