rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Puoli-integroidut korimallit  (Luettu 10767 kertaa)

• Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.02.2017 kello on 21:08
Vs: Puoli-integroidut korimallit
« Vastaus #15 : 6.08.2015 kello on 13:51 »
Ei oo helppoo :) hieman yli 20ke rupeaa saamaan toivomuksiani eli lähinnä ilmastointi ajotilassa ja tuo lyhyt sivusohva(koirahäkkejä varten) olevia kulkineita esim.
http://www.nettikaravaani.com/hymer/316-cdi/1440283

Mutta sitten jos laittas viitisen tonnia lisää, niin tuntuisi rupavan löytmään 4-5 vuotta uudempaa kalustoa.... Tämä nyt jo 7 kalliimpi mut kuitenkin
http://www.nettikaravaani.com/sunlight/t-63/1436679

Tätä n. 25-30 luokkaa jos katselee, niin näitä sitten rupeaa löytymään saksanmaaltakin hyvinkin paljon. Suomen maalla ihmeen paljon uusiakin 2007 -> autoja on ilman ilmastointia ostettu. Joku myyjä sitä vähän puolusteli, että kun on eristetty koppi jne. niin ei ne niin lämpiä, mutta kyllä se ajotila lämpiää jos ulkona on oikeasti lämmin.... tuskin nämä kelit tälläisenä jatkuu tulevina vuosina :)

Tiiä näistä nyt sitten mikä on hyvä ratkasu.

• Vieras
  • Vs: Puoli-integroidut korimallit
    « Vastaus #16 : 6.08.2015 kello on 14:02 »
    Mersusta tuli mieleen että siinä näytti olevan se automaatti jota joskus muistelen kenguruksikin kutsuttavan, näissä karavaanarin käytössä hankala ajaa ajokiilojen päälle.

Kyllä se ohjaamo kuumenee yli 35° lukemiin silloin jos auto on suorassa auringonpaisteessa, joten kannattaa tosiaan ottaa auto josta ilmastointi löytyy, sillä sentään saa ajon aika hiukan koko asuintilaakin viileämmäksi.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #17 : 6.08.2015 kello on 15:10 »
    Kyllä se ohjaamo kuumenee yli 35° lukemiin silloin jos auto on suorassa auringonpaisteessa, joten kannattaa tosiaan ottaa auto josta ilmastointi löytyy, sillä sentään saa ajon aika hiukan koko asuintilaakin viileämmäksi.

Ilmastoinnin tarpeellisuudesta löytyy sitten useita ketjuja tältä foorumilta, eli sitä keskustelua ei ole tässä tarpeen aloittaa uudelleen.

• Vieras
    « Vastaus #18 : 6.08.2015 kello on 16:17 »
    Ilmastoinnin tarpeellisuudesta löytyy sitten useita ketjuja tältä foorumilta, eli sitä keskustelua ei ole tässä tarpeen aloittaa uudelleen.

Minä tarkoitin sitä ohjaamoilmastointia minkä aloittajakin mainitsi että löytyy kuulemma jopa 2007 -> missä sitä ei ole.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
      • East Coast Fellows
    « Vastaus #19 : 6.08.2015 kello on 16:51 »

Mersusta tuli mieleen että siinä näytti olevan se automaatti jota joskus muistelen kenguruksikin kutsuttavan, näissä karavaanarin käytössä hankala ajaa ajokiilojen päälle.

Mitenkä sillä on hankala ajaa ajokiilojen päälle? Toimii tasaisesti ja helppo hivuttaa hissukseen kiilojen päälle. Näin ainakin omiin kokemuksiin perustuen, en tiedä sitten jos olisi vain esson baarin kokemuksia...

• Vieras
    « Vastaus #20 : 6.08.2015 kello on 16:52 »
    Muistaakseni siitä oli aikoinaan infon puolella vai sfc:n osastolla. Kyllä mä muistan sen jostain lukeneeni, täytyy yrittää etsiä kunhan joudan.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:08
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #21 : 6.08.2015 kello on 16:57 »
    Mersuissa on joko oikeita automaatteja tai jokin Sprintshit tms laatikkoa. Itse en tiedä enempää. Isot pojat kertoneet

• Vieras
    « Vastaus #22 : 6.08.2015 kello on 17:40 »
    Mersuissa on joko oikeita automaatteja tai jokin Sprintshit tms laatikkoa. Itse en tiedä enempää. Isot pojat kertoneet

Lie ollut niin että samojen isojen poikien tekstiä minä luin silloin kun muistelin kenguru mersuksi sitä automaattia mutta lienee ollut just tuo sprintshift silloin kyseessä. Eli jos on "oikea" manuaali niin sitten suosittelen.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #23 : 6.08.2015 kello on 17:59 »
    Eli jos on "oikea" manuaali niin sitten suosittelen.

Vaiko automaatti?

• Vieras
    « Vastaus #24 : 6.08.2015 kello on 18:00 »
    Vaiko automaatti?

No sepä se.  ;D tässähän alkaa menemään sanat sekaisin kun odottaa jo niin kovasti perhettä kotiin reissulta, kaikkea se teettää.  ;D

• Matkailija
    • Aiheen aloittaja
    « Vastaus #25 : 6.08.2015 kello on 18:31 »
    Tuossa ko. mersussa on "isojen poikien" mukaan kyllä juurikin tuo sprintshift vaihteisto. En ole moisella itse ajanut, mutta samojen lähteideni mukaan pitäisi olla hyvin toimintovarma tapaus ja jakeluautoissa käyttäävätte paljolti tuommottisia tai siis tuohon aikaan käyttäneet.

Mutta onko siitä minkälaisia näkemyksiä muilla, että kannattaako se noin 5000-7000 lisäpanostus jottai saisi vähän uudemman tapauksen? Yksilöitähän nuo taitaa aikalailla olla kaikki, mutta onko jotain yleistä ikäluokkaa esim. missä vaiheessa saumat rupeaa fuskaamaan tms? tai vaihtoehtoisesti onko jonkin koritehtaan rakennelma parempi kestämään kun jonkin toisen? Ilmeisesti tuota hymeriä ja bürstneriä on pidetti näilläkin foorumeilla laadukkaina, mutta onko joku mistä pitäisi osata pysyä erossa tai tarkistaa tarkemmin?

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #26 : 6.08.2015 kello on 18:51 »
    ^ Hyvällä pidolla kaikki kestää, jotkut paremmin kuin toiset. Hymer on varma valinta rakenteiden suhteen ollut jo pitkään.
    Itse en pelkää perus styrox eristettä ja eristeenä se on yhtä hyvä kun muutkin. Tietty styrox ei sitten siedä minkäänlaista vuotoa ilman rakenteiden korjaamista.
    Hinta/laatu suhde uutena kertoo kyllä paljon ja kalliimmat on kieltämättä paremmin rakennettuja. Meillä on Chausson ja merkkinä minun mielestä aliarvostettu suomessa, saksassa hintatso jopa korkeampi kuin täällä.
    Itse ostin auton kosteusvaurioisena ja syy oli väärin asennettu peruutuskamera. Sen asennusreistä takaseinä oli kastunut ja yhteen kaappiin tuli vettä. Autolla olen ajanut n. 150 000 km ja kaikkiaan siinä on n. 275km mittarissa. Käy ja kukkuu eikä "rämise" ajossa. Fordin vm 2002 alustalla tuo.

Tuohon lisähintaan on vaikea tai mahdotonta vastata, omaan käyttöön näitä ostetaan ja jos joku "facelift" alusta nostaa hintaa sen vaikutus pienenee ajan mittaan. Ehjä hyvin pidetty vanhempi voi hyvinkin olla parempi vaihtoehto

• Matkailija
    • Aiheen aloittaja
    « Vastaus #27 : 11.08.2015 kello on 22:25 »

Tommottinen se sitten tarttu matkaan.... se siitä rauhassa syksyn aikaan katseluista ;)

2009 156 tkm ajettu.... siihen sit tutustumaan pikkuhiljaa :)

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    « Vastaus #28 : 11.08.2015 kello on 22:58 »
     Thumb
    Jostainhan se on alettava .
    Onnittelut uudesta autosta !

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija